Képezeljétek el, hogy a tegnapi napon bementünk az IBUSZ-hoz befizetni a 2. részletet, ahol sikerült egy hölgyet kifogni, aki világfájdalommal kezelte, hogy nem vittem a foglalásról a papírokat. ( fel is merült bennem, hogy mekkora szemét vagyok, hogy hazafelé ez volt az első dolgom, hogy befizessem a befizetnivalót és nem mentem haza a papírokért majd vissza az irodába).
A papírunkat kínszenvedés árán találta meg, mert az én nevemen volt a foglalás, de a párom neve volt az első utas neve és mi nem az első utas nevét mondtuk, hanem azt a nevet amin a foglalás van ( rá is csaptam a kezemre, meg a számra, hogy lehetek ilyen felelőtlen). Majd ezt követően tájékoztattam, hogy nem tudom, hogy mekkora a limit a kártyámon, így elképzelhető, hogy a 100000 Ft feletti összeget kp ban fogjuk tudni csak fizetni ( ezt egészen jól vette etz az akadályt) . Majd búcsúzóul megkérdeztem, hogy ugye lehetséges a poggyászok összevonása tehát 30kg os csomag kettőnknek. Felolvasott valamit a kis jegyzetei közül, hogy fejenként 15 kg slussz passz...
igencsak bepöccentem (fogászaton voltam előtte, így a szokásosnál is könnyebben felforrt az agyvizem), hazafelé megnéztem a TRAVEL SERVICE üzletszabályzatát és elég egyértelműnek tűnt, hogy nekem van igazam. A reptéri konfliktus elkerülése érdekében írtam egy közös levelet a TRAVEL SERVICE-nek és az IBUSZ-nak is.
ÉS JÖJJÖN A POZITÍV VÉGKIFEJLET:
A TS pár órán belül emailben tájékoztatott, hogy lehetséges az összevonás és az IBUSZ egyik kolleganője is ugyanerről tájékoztaott telefonon ( valamint, hogy a részvételi jegyen rajta kellene lenni az infonak, de mi azt csak az utazás hetén kapjuk meg)
Sajnos viszont megerősítette bennem azt, hogy ebben z országban minden esetben nekünk kell utána járni mindennek, ha az érdekeinket szeretnénk érvényesíteni.
Hát akkor leírom a „kalandunkat” a Mediterrán tombolával kapcsolatosan. Első körben Bulgária Napospartot Hotel Bahamit kaptuk. Internet közelében voltam, ezért gyorsan beütöttem, de én a telefonban Bohemit értettem, ami első ránézésre jónak tűnt a booking.com oldalon. Mondták, hogy egy partner szálloda, ezért nincs benne a katalógusba, de át tudják emailen küldeni a képeket, információkat. Mondtam oké, de míg megjön a mail, ismételjék már el a hotel nevét. Akkor, már jobban kiejtve a megfelelőt értettem. Sajnos. Aztán mondják, hogy elfogadom e, erre én (szerencsére) azt válaszoltam, hogy várom az emailt.
Közben (kb. két óra múlva jött a levél) utánanéztem a két szállodának és láttam, hogy igen nagy különbség van a kettő között. De a lesújtó az volt, amikor láttam, hogy az igen rossz utazói véleményekkel rendelkező Bahamit „sorsolták”. A feleségemmel úgy döntöttünk ezt nem fogadjuk el. Megírtam a gondolataimat egy kb. fél oldalas levélben, és tudattam az Irodával a döntésünket. Majd kb. záróra előtt az iroda vezetője egy szép, de semmitmondó levélben ismertette az álláspontokat. /Bulgária nagyon népszerű, ezért egy partnercéget vontak be, a minőséget garantálják és ez egy jó szálloda, és vállaltuk a kockázatot a Mediterrán tombolára jelentkezéssel stb./
Na nálam itt gurult el a gyógyszer. Nekiültem és egy négyoldalas levélben ész érveket, Ibusz katalógus leírásokat bemásolva, aláhúzva, kiemelve, a gondolatainkat egy logikus csokorba foglalva, alátámasztva tényekkel (hotel ár, költségek) ismételten megfogalmaztuk, hogy ezt nem tudjuk elfogadni. Csak egy megjegyzés: a booking.com-on ebbe a hotelba olcsóbban tudtam volna foglalni, félpanziós ellátást kérni, mint a Mediterrán tombolán keresztül befizetet pénzem! (Természetesen hozzászámoltam a buszköltséget is, ami adott ár és a katalógusban megtalálható.) Ennyit a jelentős árkedvezményről!
Péntek reggel elmentem a levelet, közben a feleségemmel azon gondolkoztunk, hogy mik lesznek a lehetőségeink. Mivel csak előleget fizettünk be, ezért úgy voltunk, hogy inkább bukunk 50.000-t, de mi biztosan nem szálunk fel arra a Bulgáriába közlekedő buszra, ami ebbe a hotelba visz.
-kapunk egy másik ajánlatot?
-valami más útra beváltjuk az előlegünket?
-visszakapjuk a pénzünket?
-vagy bukjuk az előleget?
A cég válaszának megfelelően fogunk mi is kommunikálni, fórumozni.
Ebéd közben jött a telefonhívás, amikor közölték, hogy a kollegák (gondolom ez Bp.) nagy küzdelem árán módosították az ajánlatukat!
Korfut ajánlották a Hotel Prassino Nisit.
Elmondták, hogy ez már benne van a katalógusban, amire én közöltem, hogy tudom, ezért ezt már elfogadom, és holnap megyek fizetni. Akkor most már örülünk mi is!
Konklúzió: úgy gondolom, mi nem vagyunk egy balhézós emberek, de azért, hogy az embert ne nézzék madárnak csak így működnek a dolgok Magyarországon?
De itt még nincs vége a történetünknek! Ez volt az első és második felvonás. Jön a ráadás!
Néhány óra múlva hívnak az irodából… Jajaj!
Közölték, hogy amíg beszéltünk addig elvitték az utolsó két helyet Korfura, tehát a szálloda az oké lenne, de nem tudnak kiutaztatni. Nagyon szuper! Szép volt Ibusz!
Marad Bulgária.
Na engem felejtsenek el! Mondtam semmiképpen nem megyünk oda! A következő opció, hogy megvehetem abban az időszakban bármelyik útjukat, a különbözetet meg fizetem.
Nem tudom mi lesz a folytatás. Most már inkább úgy vagyok vele, hogy lehet, én többet be se megyek IBUSZ utazási irodába.
Ennyit a Mediterrán tomboláról!
Bocs, hogy hosszú voltam, de így teljes a történet.
Igazából sajnos, ha nem vettétek ki Bulgáriát s azt kaptátok és a csomagnak megfelelő csillagú szállodát sorsoltak akkor nem tudtok mit csinálni hisz játékszabályokon belül van, vagy pedig fizettek rá 10%-ot vacsoraként s akkor olyan hotelt sorsolnak amibe félpanzió van az lehet jobb lesz...
Legutóbb e92molly szerkesztette (2014-07-25 16:17:50), összesen 1 alkalommal
#2217252014-07-25 16:17:40 Válasz a #221722. hsz-ra
miben járt el itt tisztességtelenül az ibusz? abban, hogy az feketén-fehéren szerepel a szerződésben, hogy csak olyan szállodába vihetnek, amit ismersz a katalógusból, ez az ajánlott pedig nem szerepel? vagy valami másban? (én nem ismerem ezt a bevallom számomra kissé amúgy is szürreál tombolának a kiírását, ezért kérdezem).
#2217282014-07-25 17:52:09 Válasz a #221725. hsz-ra
"Az elhelyezés főként a prospektusunkban és egyéb ajánlatainkban szereplő szálláshelyen történik." Idézet a katalógusból.
Ezért is támadtam meg a hotel "sorsolást". Ezt a szálláshelyet semmilyen formában nem árulja az Ibusz!
Idézek az Ibusznak írt levelemből, ami a probléma lényegére utal:
"Véleményem szerint abból lehet sorsolni, ami a kalapban van. Ahogy az ötös lottónál sem a zöld kockát húzzák ki, hanem 1-90-ig a számokat, úgy önöknél is ezt a hotelt nem ”sorsolták”, mert ez benne sem volt a kalapban. Inkább azt mondom, hogy ezt találták nekünk. Az tény, hogy minden szempontból megfelel a kategória, illetve az indulási időszak kritériumainak. De ennyi erővel, akkor az összes két illetve háromcsillagos hotel szóba kerülhetne az adott országokban!"
,,Minden kedvezményes nyaralásnál – a jelentős árkedvezmény ellenére – teljes értékű szolgáltatást nyújtunk. Az elhelyezés főként a prospektusunkban és egyéb ajánlatainkban szereplő szálláshelyen történik, amelynek minősége
garantált." Felhívnám a figyelmet az egyéb ajánlatainkra. Szóval nem hibázott az Ibusz. Megnéztem a Bahami Complexet. http://www.booking.com/hotel/bg/bahami-complex.hu.html - ha ez az, akkor nekem azért nem tűnik annyira rossznak.
#2217322014-07-25 18:12:30 Válasz a #221703. hsz-ra
szia Magdica
Teljesen igazad van !Még jó hogy ilyen talpraesett vagy !!
igen a ts üzletszabályzatában benne van hogy összeadható a súly ,tavaly ennek én is utána néztem.szóval ,korfu , és mikor mentek ?? kíváncsi leszek majd a beszámolódra.
és képeket is kérünk!!
üdv
gémike