Na ha már elkezdődőtt. "Apa kezdődik"! Te meg ne döntsd el hogy egy szuverén ország milyen szabályokat tartasson be. Egyébként már sok embertől hallottam már azt hogy vele nem történhet meg", aztán csak megtörtént. Egyéb iránt elfogadom az érvelésedet, csak engem az ne veszélyeztessen. Mármint nem te hanem a hasonlóan gondolkodó,de mégis csak elfáradó más vezetők.
Persze nem én döntöm el hogy mennyivel mehetsz, mert azt eldönti más helyettem. Legfeljebb majd benyújtja neked a számlát, ami "jól jöhet' egy nyaraláskor.
szerintem egy tempomat sokkal veszélyesebb, mintha valaki 120 helyett 135-tel megy. Pont egy hete ment szépen egyenletes sebességgel egy új mazda az M1-en a felüljáró pillérjének. Ha lenne tempomatom, akkor sem használnám. (főleg, hogy a fogyasztás is magasabb vele)
Kiértünk mi is! Sehol nem vártuk negyedóránál többet! És Röszkénél mentünk! Vasárnap este fél12 körül a magyar és szerb ellenőrzés 15 percnél nem vett igénybe többet! A görög belépőnél volt a legtöbb autó magyar idő szerint kb reggel 9-kor! Éjszaka rendőrt nem igen láttunk! Jó utat mindenkinek! Ha haza megyünk a visszaútról is beszámolok!
#2457122017-07-25 00:54:59 Válasz a #245710. hozzászólásra
Annak veszélyes a tempomat aki nem tudja használni. A vezetés is veszélyes, annak aki nem tud. Én folyamatosan azzal vezetek, és nem hogy fogyasztásnövekedés lenne, inkább fogyasztáscsökkenés. Sajnos hajlamos vagyok gyorshajtásba keveredni, ami tény, hogy fogyasztásemelkedést okoz. A tempomatot mindig 10%-al többre állítom, mint a megengedett sebesség, így kiegyensúlyozottan haladok. Amikor nem használtam, akkor autópályán mindig azon kaptam magam, hogy már megint 160-170-el megyek. Egyébként nekem is ez volt a véleményem mint neked, egészen addig amíg nem lett tempomatos autóm.
Sok éves tapasztalat szerint a tempomat csökkent ti a fogyasztást. Ha még valaki tempomat miatt karambolozott,akkor már rég meg kellett volna állnia pihenni. Mert hát sosem szempont a hibás hanem a sofôr.
Tegnap 13 óra alatt értem haza Thasos-ról Napig, betartva a GPS- szerint mért sebességhatárokat. Minden határ 4-5 perc alatt megvolt, de Ásotthalomnál léptünk be, mert Röszkét nem mertem megkockáztatni. Egyébként sehol sem mértek, még az M5-ön se, ahol ismét elkapott minket a vihar, ezért volt, hogy 90-nél jöttem.
A tempomat témához, ha tehetem mindig használom, mert egyrészt kevésbé vár adók el, másrészt szerintem az autó fogyasztása is kedvezőbb, úgy tapasztalom.
Sziasztok.
Vasárnap du 4-kor indulás Debrecenből.
Este 8-kor M5 röszke 10 perc (1-2órát írtak), szerb-mac 1 óra, mac-görög 0,5 óra. Érkezés Nmarmarasra de 10 órakor. Az elterelések nem vészesek, jól lehetett haladni.
Mi szombaton délután 2-kor indultunk Görögből és 23:30-kor már itthon voltunk. Kicsit lassan tudtunk haladni Mac. végén Szerbia elején, ezért volt ez a rossz menetidő, mert útépítés volt az utolsó kapu előtt és a határon is sokan voltak, így negyed óra volt az átkelés, a pályán tartottuk a sebességet, egyszer tankoltam Mac közepe tájékán és az kitartott, bár a megszokottól kicsit többet evett a gép.
Ugye ismerős, itthon is,hogy "ballagsz" a belső sávban 130-140-el (külső sáv tele kamionokkal), és jön az aktuális menő 180-al és villog. Te menekülsz a külső sávba, a kamionok közé, közben taposod a féket, hogy " közéjük lassulj"...Mikor elment a próbálod magad visszalőni, mert azért 130-al akarsz haladni, nem telik bele 2-3 perc és jön a következő sietős, és minden kezdődik előröl....Igaz,hogy a Te autód is tudna menni 180-at...de vannak szabályok/egyeseknek/ másokra nem vonatkoznak!
A gyorsan hajtóknak mondanám, hogy ha 120 a sebességhatár akkor, ha gyorsan akarsz odaérni menj helikopterrel vagy repülővel és nem kell senkit villogtatni, hogy 130 as tempóval előtted menve takarodjon az utadból. Engem ezek idegesítenek a legjobban. Egyébként 140-es tempó szerintem még biztonságosan autózható.
Igen ismerős...Ilyenkor a 150-ről szépen visszaállok 130-ra, mert ugye ez a szabályos és legyen türelemmel...ha már nagyon zavar időnként felvillantom neki a féklámpát.Kint is találkoztam ilyennel, viszont nem villogott és noszogatott, hanem kivárta, hogy vége legyen a kamionsornak, le is húzódtam mihelyt tudtam.Lehet, hogy ott büntetik.
Valahogy nem díjazom a két végletet:
"csak Én közlekedek az utakon" csak előre nézek és nem érdekel, hogy valaki 100-tól is gyorsabban akar menni
"félre az útból, mert jövök"
A villogás sajnos ismerős, a kocsim tudna akár 200-al is menni, de nem versenypályán vagyok, ezért csak szabályosan megyek. Ha villognak vagy dudálnak attól még a kocsim nem tűnik el a sávból, talán kicsit lassabban is megyek. Egy pár nagymenő száguldozós versenyzőt elvittünk rendes versenypályára, ott képletesen szólva, de meghaltak. Érdemes ezen is elgondolkozni.
Egyébként vasárnap szerencsésen kiértünk nagyobb dugók nélkül, Röszke betelt, így Tiszaszigetnél léptünk át egy perc alatt kora délután. Az út jó volt, nyugis tempóval ment mindenki, a szerbek a felüljárók alatt mértek, volt olyan hogy teljes kitereléssel szürték a gyorshajtókat. Tankolni csak Macedoniában kellett, a határ utáni első Lukoil kutat ajánlom mindenkinek.
És ha még valakit érdekel, migráns, trükkös lopó nem volt, a parkolókban annál több rndőr viszont igen.
Én egyrészről egyetértek, másrészről nem. 200-zal senki se száguldozzon rendszerszerűen, főleg itthon a kétsávos pályán, de azért önkéntes rendőrt játszani sem szép dolog fékezgetéssel és direkt 130-cal a belső sávba húzódva, mert az ugyanannyira balesetveszélyes. A dolog esetleges másik oldalát pedig nem ismered, az is lehet, hogy valaki tényleg nyomós indokkal siet, például gyereke születik, anyja haldoklik, stb. persze nem ez az általános, de sose tudhatod, hogy valakinek élete egyetlen lehetőségét veszed-e el valamitől. Én nem szoktam oktatni senkit, ha menni akar, akkor menjen.