A Déli-Kárpátok legmagasabb aszfaltos tranzitútvonala,a kettős hágó, az út vonalvezetése, igazi kihívás autósoknak, motorosnak, de kemény sportfeladat az idelátogató kerékpárosok,túrázók számára is. A Kárpátokon átvezető szerpentin gondolata már a 30-as években megfogalmazódott, majd Ceaucescu is próbálkozott. Különös hangulatot ad az utazásnak az út történelmi múltja, az a tény, hogy hivatalosan a mai napig nem nyitották meg.
Öt évvel ezelőtti erdélyi kerékpártúránk első két napját szeretném bemutatni filmes formában, ezúttal célkeresztben a fent említett különös hangulatú Transalpina volt.
Kerékpárral az átkelés a Kárpátokon lehet egyszerű illetve kevésbé egyszerű. Nekünk ezúttal az utóbbi sikeredett.
Hogy találkoztunk-e medvével, megúsztuk-e az előre beharangozott vad kutyák támadását, az már izgalmas kérdés, de, hogy a helyet, ahol még út se nagyon volt, úgy hívják, hogy Koponya-hegység, azzal csak az í-re került fel a pont
Ime, a 2015.-ös erdélyi túránk videós összefoglalójának második része:
A Vöröstoronyi-szoros, Erdély és Havasalföld között szinte egyetlen természetes átjáró. A fantasztikus vonalvezetésű úton, lenyűgöző díszletek között az átkelés igazi "kaland", de erősen idézőjelben.
Útvonal:
1.Cozia Nemzeti Park /Brezoi-Calimanesti/
2.Brezoi-Corbu-Draganesti-Cainenni Mari/Mici-Lazaret/Latorvár/-Cheile Tunu Rusu/Vöröstoronyi szoros/-Boita-Talmaciu/Talmács/-Racovita-Avrig/Felek/-Scoreiu
Akik jártak már Erdélyben vallják,hogy vannak olyan helyek, amiket az életben legalább egyszer látni kell. Ilyen a Fogaras.
Nos, nekem ez pár éve nyáron összejött.
Bár a film egy kerékpártúrázó objektivjén keresztül mutatja be a látnivalókat, de törekedtem arra,hogy mindenki számára élvezhető legyen. Remélem a lényeg, a lenyűgöző táj, a fantasztikus természet, a forró nyár és nem utolsó sorban a monumentalitás hangulata átjön.
A Havasalföld vajon havas-e...meg egyáltalán alföld-e?
Egy kis virtuális utazásra szeretnék invitálni mindenkit.
Az Erdélybe látogató honfitársaink ritkán merészkednek a Kárpátokon túlra, a " nagy heggyűrű"-n kivül eső területek máig fehér foltok, ideértve a Havasalföldet is.
Ezt az epizódot tulajdonképpen a Transfogaras utózöngéjének szántam,de végül egy átvezető rész lett belőle, egy hosszú és gyötrelmes nap krónikája, ami inkább a hőségről szólt,mint a látványról:
A 2015-ös Erdélyi-túrám utolsó részét szeretném ajánlani.
Van itt minden,sziklás kanyonok,alpesi rétek,sport,várbemutató,városnézés/Brassó,Rozsnyó…/mindehhez díszletként a forró nyár és akit érdekel még a Román Államvasutak jelenkori állapotába is betekintést nyerhet.
Egy „ingatlanbemutatóra” szeretném invitálni mindazokat,akik megtisztelnek a figyelmükkel.
Ezúttal a helyszin: Erdély délkeleti határán fekvő,Törcsvár.
Amig várunk, hogy Szíjjártó elintézze nekünk, hogy mehessünk görögbe, egy kis néznivaló unaloműzőnek
"A szlovák „Szeret-Déda project”-ként is ismert vasútvonal gondolata 1938-ra tehető, mikor az első Bécsi-döntés eredményeképpen, a szóban forgó terület egy része viszakerült Magyarországhoz. Értelem szerüen, az itt húzódó vasútvonal bizonyos szakaszai is. Ennek áthidalására, a szlovákok nagyszabású épitkezésbe kezdtek. Az észak-gömöri összekötő vonal a vad tájon, csak alagutak,viaduktok létesítésével volt kivitelezhető. A munkák infrastruktúrális része a háború végére majdnem kész lett, de mivel a terület újra Szovákiához került, a vasút befejezése, üzembehelyezése értelmetlenné vált. Bár vonal néhány szakasza késöbb bekapcsolódott az aktív használatba, a felhagyott műtárgyak jelentős része, mint egy letünt kor mementója a mai napig is célként lebeg a felfedezők, kalandvágyók szeme előtt.
A hely nem annyira látványvilágával, inkább hangulatával teremt különös atmoszférát az ide látogatóknak. Egy „abandoned –túra” története, filmes dokumentációban…"
"Halva született project" avagy a Felvidéki fantomvonat nyomában 2020. /Szlovákia/ 2K 1440p