#2354942015-09-13 11:49:04 Válasz a #235470. hozzászólásra
Üdv.Vélhetően arra gondolt,hogyha bajba kerül az utazás során,legyen valaki akire számíthat.Gondolom ön is örülne,ha valaki legalább egy szervízig elvontatná az autóját,vagy egy gumishoz elvinné az autója kerekét megjavítani.
#2354972015-09-13 12:34:18 Válasz a #235496. hozzászólásra
Gondolom épp ez lenne a dolog lényege,hogy segítenek egymásnak kölcsönösen.Persze hogy ilyenkor feltartja a másikat,hiszen épp segítséget nyújt,de hát szexelni se lehet úgy,hogy utána szűz maradj.Nem értem mitől olyan felfoghatatlan egy ilyen megállapodás.Gondolom örülnél,ha egy közlekedési konfliktusban lenne még valaki,aki ugyanazt mondja amit te.Ezekre egy biztosító sem nyújt fedezetet,amellett,hogy nélküle elképzelhetetlen egy ilyen út.
#2354982015-09-13 12:44:37 Válasz a #235497. hozzászólásra
Bizonyára remekül működik, amikor hirdetés alapján két vadidegen család, eltérő állapotú és tudású autóval, különböző szokásokkal és habitussal nekivág egy ekkora útnak. Legyen szerencséjük...!
Értem én, hogy mire gondolt, de csak részben értek vele egyet. Az ismerős/autós útitárs nem tudja majd hova vontasson, mert ott ő is idegen. Mellesleg a család többi tagját otthagyjuk az út szélén? (mert ugye vontatott járműben csak a sofőr ülhet)
Nyilván kényelmesebb a kereket gumishoz vinni és vissza, de hát ezért van a pótkerék. Együtt autózni fárasztóbb, az amúgy is hosszú úton, ráadásul több megállást is eredményezhet (nem ugyanakkor jönnek a szükségletek).
Ne érts félre (remélem a tegeződés nem gond, kérlek te is tegezz), biztos mindenki szeretne segíteni, csak nem biztos, hogy tud.
Lelki megnyugvást ad, illetve olyan bajbajutottnak lehet segítség, aki nem beszél idegen nyelvet és ebben tud neki segíteni az autós társ. Amúgy meg idegennek is szoktam segíteni önzetlenül, ehhez nem kell együtt utazni.
Együtt nyaraló rokonok barátok esetén érthető, hogy együtt utaznak.
#2355002015-09-13 13:42:10 Válasz a #235499. hozzászólásra
Félreértés ne essék, indokolt esetben semmi problémám ezzel, de nem hirdetés alapján vadidegenekkel.
Még talán gondolati szinten volt a Belgrád-Nis autópálya, amikor már menetem együtt haverral a bolgár tengerpartra, olyannal, aki életében nem volt messzebb Fótnál Budapestről. Jött mögöttem szorgalmasan, én meg nem győztem figyelni, hogy le ne maradjon. Az egész útból nem emlékezett másra, csak a rendszámomra. Megúsztuk baj nélkül, de sokkal tovább tartott az út, mint egyedül komplikációk nélkül. Igaz, olyan is volt, amikor a Dacia-val nem mertem elmenni hosszabb külföldi útra csak úgy, hogy vittem magammal egy jó barátot (meg a nejét), aki amatőr autószerelő is volt, s szükség is volt rá. Ketten alig tudtuk kibogarászni a Dacia elektromos varázslatát.
Téma váltás érdekében most éppen Sartin vagyunk.A határokon simán átjöttünk,egyedül a Görög belépőn volt hosszú a sor de én előre mentem és a görög határőr mint uniós polgárt simán beengedett,így kb.2 perc alatt Görögbe voltunk!Benzin árak:Szerbia Lapovo 153,70 dinár,Macedonia PT Petrol Gevgelija 62 dénár.Kártyával fizettünk mindent-tankolás,pályadíj- sehol nem problémáztak! Szerbiába az autópálya építése kissé visszavette a haladást és a végén a Macedon határ előtt egy 60km-es korlátozásnál oda-vissza mérték a sebességet és szedtek ki mindenkit aki belefutott-személykocsi,kamion,buszok,stb. Macedoniában a Görög határ előtt oda-vissza kontroll volt.Az idő csodálatos a tenger 25-26 fokos,a Mythos sör finom!Egyébként a Grigoris appartmanban vagyunk ha valakinek kérdése van szívesen válaszolok!
Bizonyára remekül működik, amikor hirdetés alapján két vadidegen család, eltérő állapotú és tudású autóval, különböző szokásokkal és habitussal nekivág egy ekkora útnak. Legyen szerencséjük...!
Ott a pont nálad Soha többé senkivel nem vagyok hajlandó még egyszer konvojozni !!!!
Üdv.Vélhetően arra gondolt,hogyha bajba kerül az utazás során,legyen valaki akire számíthat.Gondolom ön is örülne,ha valaki legalább egy szervízig elvontatná az autóját,vagy egy gumishoz elvinné az autója kerekét megjavítani.
Gondolom nem volt még ilyen helyzetben én már többször is, mint elszenvedő és mint segítségnyújtó(?) Ha az említett problémákon felül más baj van akkor semmit sem tud segíteni az utitárson (még annyit autópályán vontatni tilos, ha rendőr meglátja a javítás mellett lesz egy büntetési csekk is, valamint minden autóban van pótkerék) Valamint ha hozzáadjuk hogy szervíz nyitvatartási időn túl történik a "baj" vagy ne adj isten éjszaka.
Hamis biztonságérzetet ad, csak annyi az előnye ha valaki önnel utazik hogy ketten állnak az autó mellett és bánatosan nézik az elromlott autót.
Tegyük fel haladnak az autópályán Belgrád után és egyszer csak megáll az egyik autó, ha helyismerete nincs, nyelvet nem ismeri, még azt sem tudja megmondani -ha tudja egyáltalán az ottani sárga angyal tel.számát-, hogy hol vannak ha nincs önnél gps.
A legjobb ha van egy tel.száma (asistance biztositás) amin magyar nyelven komunikálva eltudja mondani a problémáját és küld egy sárga angyalt ami vagy a helyszínen megjavítja vagy elszállítja a rossz autót.
Vagy van egy ismerőse mint nekünk idén Görögországban aki ott lakik ismeri a nyelvet a helyi szervizek címét és hajlandó segíteni is.
Nekem mankó kerekem van, de ha nem volna és helye sem, akkor is beszereznék egyet, főleg ha messzire megyek. Minimum egy defekt spray meg mindig lenne nálam, de az sem segít minden esetben.
#2355262015-09-14 21:31:54 Válasz a #235522. hozzászólásra
"...valamint minden autóban van pótkerék.."
Ez ma már nagyon nem így van. Az utóbbi 10évben a gyárak erősen leszoktak a pótkerékről. Legfeljebb beraknak egy defektjavító kotyvalékot, ami az esetek többségében nem segít. Az sem ritka, hogy a tulaj ezzel az első defektél szembesül, mikor nem találja a pótkereket. És ha nincs pótkerék, akkor emelő és kerékkulcs sincs.
Amúgy teljesen egyetértek a többivel, nagy valószínűséggel nem tud segíteni az útitárs.
Én még úgy tanultam, autópályán az első lehajtóig szabad vontatni. Ez megváltozott?