Leírások

Thásszosz
Utazás busszal - Az első benyomások2002. július 16-án hajnalban Promáchonásznál léptük át a bulgár-görög határt. Kb. két óra múlva hegyi szerpentineken kapaszkodtunk fel és hirtelen elénk tárult Kavala homályos képe a korareggeli ködben. Aztán amilyen hamar felbukkant, el is tűnt egy kanyar után. Ennyit láttunk álomittasan a hófehér Kavalából. Még bő félórát mentünk egyhangú tájakon, míg Kerámoti bájos kis kikötőjébe értünk. A távolban egy sziget körvonalait véltem felfedezni. Ez csakis Thászosz lehetett. A kikötőben egy óriási komphajó állt és mi felszálltunk rá. A hajó elindult és Kerámoti kis városa gyorsan távolodott. Reggel 8 óra volt. Amint elhagytuk Keramoti homokos partszakaszát, bal oldalon egy kisebb, magas, sziklás sziget: Thásszopúla látszott a közelben és mögötte Thászosz. Aztán a sirályok elterelték a figyelmem a tájról. Ahogy lenéztem a hajó oldalánál, lent az mély, tintakék tengerre, a hajó fehér tajtékot vetett és sirályok kapkodták ki a vízből az apróbb kicsapódó halakat. Néhány sirály a hajó felett keringett.     Közben elrepült az idő és mikor előrenéztem, a hajó orra előtt már ott termett Thászosz teljes életnagyságában, előttünk Limenásszal. Az első hatás sokkoló volt. óriási zöld hegyek előtt terült el egy város: Limenász, a sziget fővárosa. A hegyek minden irányból körbezárták és olyan elszigeteltnek tűnt. Balra az öböl csücskét egy sziklás földnyelv zárta le, úgy tűnt, arra nem is visz út tovább, elzárja a várost abból az irányból. Itt látszott egy homokosnak vélt strand, ami kicsinek és szürkének tűnt. Gyorsan körbenéztem a másik irányba is és láttam, hogy óriási a kikötő lebetonozott partszaka, szinte az egész várost ez teszi ki és aztán pedig a sziklás partok következnek a tengerbe nyúló hegyek lábánál. Kétségbe voltam esve, hogy hova kerültünk. – Akkor még nem tudtam, hogy magába a Paradicsomba. Ez volt az első benyomásom Thászoszról, ami aztán pillanatok alatt megváltozott. A komphajó kikötött és mint a marhákat, úgy tereltek le nagy sietséggel róla. A kompút max. 3/4 óra lehetett. éppenhogy lepakoltunk a szállásunknál, indultunk is felmérni a terepet, megismerni a kis várost, amennyire azt így a hosszú út fáradalmai után tellett még az erőnkből.A földi paradicsomThászosz szigete pillanatok alatt a földi paradicsom létező példájává vált a szememben, majd a szívem mélyén is. Hogy létezik még ilyen hely, tudtam, de álmaimban sem reméltem, hogy pont itt találom meg. A szigetet dús, zöldellő vegetáció jellemzi: erdei fenyők, hársak, platánok, nyárfák, tölgyfák, gesztenyék, mogyorófák, páfrányok és olajfák borítják hegyes vidékének lankáit.Sok illatos bozót, szúrós tölgyek, eperfa, földieper, fűzfa, mirtusz, borókaszeder, oregánó,...

További szöveg bejelentkezés után érhető el.

2005-10-01

• Oldalletöltés ma: 21672

• Összes látogató: 4 488 242

Szállásfoglalás - Görögország
Több mint 19.000 görög szálláshely.