Folegandrosi beszámoló
Folegandros kb. 32 m2 területen fekszik és 650 körüli állandó lakossal büszkélkedhet. A béke szigetének is hívják és rá is szolgált a nevére.Települései: Karavostassis, Chora, Angali, Pano Meria, valamint Livadi és Petousis. De itt csak néhány ház van. Saját reptérrel nem rendelkezik, csak egy helikopter leszálló pályája van. Elsősorban Milosról, vagy más a közelben található szigetekről érkeznek turisták.Mi a milosi nyaralásunkkal kötöttük egybe Folegandros meglátogatását.0:10-kor Milos Adamas kikötőből indultunk a Zante ferry Adam. Korais hajójával, ami 02:40-kor érkezett Folegandrosra.Az út ára 2 felnőtt egy autó 50€.Bubukáltunk egyet az autóba. Reggel 8-kor felkerekedtünk és elindultunk szálláshelyünkre, amit előzőleg Milosról leleveleztünk. A tulaj ott várt minket. A szállásunk Angaliban volt a Pano Sto Kima apartmanban, mely közvetlen a parton van és minden szobája a tengerre néz. Ezt később kicsit megbántuk, mert az erős széltől óriási hullámok voltak, nagyon hangos volt a tenger éjszaka, és alig bírtunk aludni. De azért meg tudnánk szokni, ha ezen múlna, hogy ott lakhatnánk. A szobánk 30€/éj volt.Ahogy a kikötőből Angali felé mentünk, már akkor belezúgtunk a szigetbe, teljesen elvarázsolt békességével, kopár szikláival, a szamárháton közlekedő emberekkel. Itt szinte megállt az idő. Első nap szükségünk volt kenyérre, ezért Pano Meriában...

Babar 2009-07-18

Villa Oasis - Nea Potidea - Halkidiki
Privát homokos strand, csodálatos kilátás, mindössze 100 m-re a tengertől.
..:: Halkidiki, Kassandra, Nea Potidea ::..