2010. Koufonissia
Nem sok infónk volt a szigetről, ami nem is csoda, mivel nevezetesség, romok itt nemigen találhatók, a fő látványosság mindenképp a strandokhoz, partokhoz fűződik, ami viszont az eddigi nyaralásokat tekintve verhetetlen volt.Kezdjük az úttal:Bp.-Athén (Malév járat) indulás éjjel 23:15-kor, érkezés helyi idő szerint 2:15. Ami érdekes volt, hogy rajtunk kívül talán egy pár beszélt magyarul, a többi szinte mind görög (volt is hangzavar). Érkezés után a kijáratnál volt rögtön a buszmegálló, az X96-os busszal utaztunk Piraeus-ig. Menetidő kb.45 perc, gondolom ez betudható a gyér forgalomnak, normál esetben másfél óra lenne. Jó korán érkeztünk a kikötőbe, minden jegyárus zárva volt, próbáltunk a padokon aludni, pihenni. Hajléktalanok mindenhol, ez olyan mint nálunk, az összes bemenekült a kikötő területére. Seajets-nél foglaltuk le a jegyünket, amit 6 órakkor tudtunk átvenni, minden ekkor nyitott. Nagyobb hajókra fel lehetett szállni előbb is, már aki megvette előre a jegyét. Jegyátvételkor tipikus angol tudálékos srác (kb. 35 éves) a szüleivel a legfontosabbakat akarja megtudni hol lehet gyümölcsöt, kávét venni – mellettünk volt egy büfé, de lehet hogy nem látta, mert napszemcsi volt rajta- a jegyárus nő nem kis örömére. Mire én következtem nem bírta tovább, kitört belőle a nevetés. Valószínüleg nagyon együttérzően néztem rá, meg egy nagy „ Kaliméra'-val...