Korfu háromszor

Mit is jelent számomra? Mondhatnám a szokásos sablonokat, hogy egy csodálatos helyet, egy varázslatos (sőt, fokozható: smaragdzöld) szigetet, ahova visszahúz a szív (juj)... de ennél sokkal többet. Olyat, ami szavakkal nehezen írható le, és olyat, amit még az sem ért meg feltétlenül, aki már járt ott.Ha nem számítom bele az általános iskolás egynapos bécsi buszos kirándulást, akkor elmondhatom, hogy Korfu volt az első külföldi úticél az életemben, ott láttam először a tengert és ott babonázott meg, ott ragadott magával igazán Görögország, szépen-lassan épülve bele a mindennapjaimba.Ott álltunk 2005 nyarán és szerettük volna eljutni valahova nyaralni. Kettesben, önállóan.Emlékszem, ahogy bicikliztünk át a Margit-hídon, gurultunk a pesti oldal felé, és tervezgettünk hatalmas beleéléssel.K. már járt ott egyszer a családjával, volt valamennyi helyismerete, és hosszas keresés után találtunk is utat - nem annyira drágán. A Vince kiadó által kiadott szuper Korfu útikönyvből igyekeztem felkészülni, de még nem voltam se rutinos hellaszos, se nagy utazó, úgyhogy nem voltak olyan részletes terveim, mint a későbbiekben, de ez elégedetlenségre semmiképp sem adott okot.Korábban még Ferihegyen sem jártam, így még inkább fokozta az izgalmat a hely hangulata, a hatalmas gépek és... de igazából nem is erről akarok írni, hanem a tapasztalatainkról, élményeinkről és magáról a...