Naxos - ahol szerelmes leszel Görögországba
Egy ideje már gondolkodtam azon, hogy az eddig látott görög szigetek - bár gyönyörűek - nem is 'igazi görög” szigetek; tulajdonképpen én még nem is láttam „igazi görög” szigetet... Azaz olyat, ami megfelel a képeslapokról visszaköszönő sztereotípiáknak: fehérre meszelt házak, kék kupolák, kövezett utcácskák. Nagy nehezen rájöttem, hogy ilyet legnagyobb eséllyel a küklád szigetek között fogok találni, innentől már szinte nem volt kérdéses, hogy Naxost akarom: jobban megőrizte az eredetiségét, mint Santorini, és nem olyan procc, mint Mykonos, de mindent tud, ami nekem kell.Végülis nem lehet olyan bonyolult - szántam el magam idén. Athénba repülővel, onnan hajóval Naxosra, sima ügy. Lenne, ha a menetrendek hagynák. Sajnos bár a Ryanair és az Aegean is repül Budapestről Athénba, mindkettő esti, míg a hajó kora reggeli. Így végül az első éjszakánkat (pontosabban 4,5 órát) a piraeusi kikötőben töltöttük egy büfé műanyag székein pár sorstársunkkal, visszafelé pedig egy nappal hamarabb visszajöttünk Athénba, nehogy lekéssük a gépet.Szóval 11 után nem sokkal megérkeztünk Athén repterére, majd felpattantunk az X96-os buszra, ami szűk másfél óra múlva szinte éppen a kikötői kapunknál tett le. Reménytelen váróterem keresésbe fogtunk - mind zárva volt. Így maradt a büfé, ahol legalább társaságunk volt. Azt nem mondanám, hogy a következő 4 óra életem legszebbje volt, de abszolút nem kellett félni vagy ilyesmi. Inkább csak a meleg és az álmosság okozott gondot. Szerencsére a Blue Star Ferries már fél hat után nem sokkal kinyitott, átvettük a neten előre foglalt jegyeket (nincs e-ticket, ezért kell a kikötőben átvenni), és már fel is szállhattunk a hajóra, ahol nagyon kényelmes tágas ülésekben folytathattuk a haldoklást. Amúgy nagyon szuper hajó, de nagyon nem volt érkezésünk a szuperségével foglalkozni.Az öt órás út végén igencsak jól esett, hogy a házigazdák a kikötőben vártak minket, pedig amúgy gyalog kábé 15 perces séta az út. Amint lehetett, irány a strand - csakhogy kissé megviselt állapotban, minek köszönhetően a 650 métert a negyven fokban fél óra alatt sikerült megtenni... Az hagyján, de a megviselt állapotban azt se néztük meg, hogy hol lakunk, így visszafelé hiába néztük a térképet, csak azt nem tudtuk, hova kellene eljutni... (a Google térkép a házigazdák másik szálláshelyét dobja ki). Végül egy autókölcsönzőben érdeklődtük meg, nem tudják-e véletlenül, hol lakunk :-) utólag már jól szórakoztam azon, hogy csont nélkül teljesítem a Budapest - Naxos távot, de a strandról nem tudok hazamenni.Így aztán első nap kissé hisztisen tértem nyugovóra, és arra gondoltam, miért is nem mentem inkább Rodoszra, ott már szinte otthon vagyok, ez meg milyen hülye sziget, az ember eltéved a strandról.Aztán másnaptól szinte egy...

- Jelentkezz be az olvasáshoz! -

• Oldalletöltés ma: 15577

• Összes látogató: 4 550 778

Komp - Hajó - Online jegyvásárlás
Online hajó és komp jegyvásárlás.
Valassza ki 10 hajótársaság kínálatából és vásárolja meg online a kompjegyét!