SZÁLLÁS AJÁNLATOK

Kilenc ok Rodoszra (2015)
Még nem telt el 24 óra, hogy felszállt a gépem Rodoszról. Reggel azzal ébredtem, hogy bárcsak ma is mehetnék még egy kört az óvárosban vagy a kikötőben – és megnéztem, van-e még októberben egy péntek-hétfői járat oda… Pedig ez már a 2. nyaralásom volt a legnagyobb dodekán szigeten, és mégsem csökkentette, inkább növelte a Rodosz-éhségemet, nekem, aki sosem értettem, minek járnak vissza emberek évekig ugyanarra a helyre. Aki ugyanígy gondolkodik, annak nehéz lesz az én szavaimmal lefesteni, érthetővé tenni, miért mennék vissza újra és újra – pláne, ha a vakációról, kikapcsolódásról is más fogalmai vannak. De egy próbát megér.1./ GörögA legkedvesebb emberek, a legjobb strandok, viszonylag alacsony árak (szállás, étel) egyszerű autóbérlés.2./ SzigetEgy szigetnek mindig sajátos hangulata van, Rodosz viszont egyben közlekedési csomópont is, azaz egy rakás hajókirándulási lehetőség van - hajókirándulás nélkül pedig nincs görög nyaralás. Most a legközelebbi, legfelkapottabb, de szerintem legszebb kis szigetre mentünk át, Symire, aminek a kikötője igazi görög képeslap-szépségű városka, fenn álmos görög csend és kilátás az öbölre, lenn nyüzsgő görög élet: tavernák, strand, nap, kilátás a hegyoldal színes házikóira. Szép monostora helyett mi a strandolást választottuk, muszáj volt lehűteni magunk, szóval még azt is be lehet iktatni legközelebb, de lehet még Chalki, Tilos, Marmaris is cél.3./ Közvetlen repülőjárat Budapestrőlheti kétszer. Sajnos csak június közepétől szeptember közepéig. 4./ Középkori óvárosElsőre is nagyon megfogott a hangulata, végül Dubrovnikban jöttem rá, hogy van valami atavisztikus vonzódásom a fallal körülvett, autóforgalomtól elzárt középkori óvárosok iránt, főképp, ha meleg tengerparton vannak… A legjobb, ha a szállást is sikerül a falakon belül, vagy nagyon közel foglalni, így tehetek egy kora reggeli sétát, még a tömegek érkezése előtt, még a hőség előtt – valahogy az emberek is jobb fejek ilyenkor, mosolyognak az utcaseprők, a futók, a koránkelők. Ilyenkor egy icipicit a város részének, szinte már helyinek érzem magam, ilyenkor az enyém. Később már csak egy vagyok a sok turista közül – viszont ekkorra már épp ideje egy jó strandolásnak, aztán este még egy jóleső séta, shopping – ez a tökéletes nap receptje!5./ Kis távolságok, jó tömegközlekedésÍrtam az egyszerű autóbérlést (eredeti tervem, Puglia ezen vérzett el), ám ezúttal anélkül voltunk kénytelenek beérni, mert könnyelműen nem intézkedtem az első napon, ezáltal főszezonban a rodoszi szállásadónknak sem sikerült olcsón autót szerezni (Taorminában ugyanígy jártunk, szóval nem szabad ezt másra bízni), így inkább lemondtunk róla, én pedig a nyugati parti látnivalókról. Na ez lesz az egyik ürügy, amiért még vissza...

- Jelentkezz be az olvasáshoz! -

• Oldalletöltés ma: 8273

• Összes látogató: 4 939 081

Szállásfoglalás - Görögország
Több mint 19.000 görög szálláshely.