Stavros
Mindkét évben ugyanabban az időpontban indultunk Stavrosba. A Hősök terénél a Szépművészeti Múzeum mellett gyülekezett a csoport. Hatalmas csomagok jellemezték a várakozókat. (Ők biztos nem fognak költeni kint semmire). Hallottam is némelyiktől: 'Készételkonzerv - azon fogunk élni.' Ja, és az elmaradhatatlan napernyők! Pontosan 10 órakor mikor mindenki becsekkolt, elindult a busz. Irány Tompa! A határt átlépve, Szabadkát elhagyva, a Jugoszláv autópálya aszfaltját koptatva suhantunk dél felé! Az első 2 megállónál még kulturált WC és étterem fogadja a fáradt utazót, de ahogy beljebb megyünk a Balkánon, egyre 'rémesebb' a helyzet. Néhány fizetőkapu, és már a Jugoszláv- Macedón határon találjuk magunkat, ahol 'fertőtlenítenek', a kezünkbe nyomnak egy cetlit, amit ki kell töltenünk még a két Makedón határ között. Este nyolc óra körül jár az idő. Nem a fáradtság miatt nem tudjuk kitölteni a tranzitkártyát, hanem a 'szuper' minőségű macedón utak miatt. Kisvártatva jobb aszfaltot érünk, a hostess közli, miket kell beírni. Három órás utazás után előttünk a macedón-görög határ: Efzóni. Éjfél előtt beterelik a buszt a vámra, de csak fél egy után jön a 'csősz', mogorván pecsétel, és int: irány tovább! Már görög területen rójuk a kilométereket, mikor kilenc óra körül megérkezünk Stavrosba. A hotel gondnoka biztosít egy poggyász szobát, mert a mi szobáinkat...

Omray 2004-06-10

..:: Autóbérlés ::..
Keresse meg a legjobb ajánlatot, hasonlítsa össze az árakat és