Amig várunk, hogy Szíjjártó elintézze nekünk, hogy mehessünk görögbe, egy kis néznivaló unaloműzőnek :)
'A szlovák „Szeret-Déda project”-ként is ismert vasútvonal gondolata 1938-ra tehető, mikor az első Bécsi-döntés eredményeképpen, a szóban forgó terület egy része viszakerült Magyarországhoz. Értelem szerüen, az itt húzódó vasútvonal bizonyos szakaszai is. Ennek áthidalására, a szlovákok nagyszabású épitkezésbe kezdtek. Az észak-gömöri összekötő vonal a vad tájon, csak alagutak,viaduktok létesítésével volt kivitelezhető. A munkák infrastruktúrális része a háború végére majdnem kész lett, de mivel a terület újra Szovákiához került, a vasút befejezése, üzembehelyezése értelmetlenné vált. Bár vonal néhány szakasza késöbb bekapcsolódott az aktív használatba, a felhagyott műtárgyak jelentős része, mint egy letünt kor mementója a mai napig is célként lebeg a felfedezők, kalandvágyók szeme előtt.
A hely nem annyira látványvilágával, inkább hangulatával teremt különös atmoszférát az ide látogatóknak. Egy „abandoned –túra” története, filmes dokumentációban…'
'Halva született project' avagy a Felvidéki fantomvonat nyomában 2020. /Szlovákia/ 2K 1440p
Útvonal: Csetnek-Martonfalva-Nagyszabós-Slavosovsky tunnel-Koprasky tunnel-Mnisansky viadukt-Barátelke-Hizsnyó-Lupény-Mikova-tó-Vizesrét-Nagyrőce/ Revuca/-Murány
Túrabeszámoló:
Amig várunk, hogy Szíjjártó elintézze nekünk, hogy mehessünk görögbe, egy kis néznivaló unaloműzőnek :)
'A szlovák „Szeret-Déda project”-ként is ismert vasútvonal gondolata 1938-ra tehető, mikor az első Bécsi-döntés eredményeképpen, a szóban forgó terület egy része viszakerült Magyarországhoz. Értelem szerüen, az itt húzódó vasútvonal bizonyos szakaszai is. Ennek áthidalására, a szlovákok nagyszabású épitkezésbe kezdtek. Az észak-gömöri összekötő vonal a vad tájon, csak alagutak,viaduktok létesítésével volt kivitelezhető. A munkák infrastruktúrális része a háború végére majdnem kész lett, de mivel a terület újra Szovákiához került, a vasút befejezése, üzembehelyezése értelmetlenné vált. Bár vonal néhány szakasza késöbb bekapcsolódott az aktív használatba, a felhagyott műtárgyak jelentős része, mint egy letünt kor mementója a mai napig is célként lebeg a felfedezők, kalandvágyók szeme előtt.
A hely nem annyira látványvilágával, inkább hangulatával teremt különös atmoszférát az ide látogatóknak. Egy „abandoned –túra” története, filmes dokumentációban…'
'Halva született project' avagy a Felvidéki fantomvonat nyomában 2020. /Szlovákia/ 2K 1440p
Útvonal: Csetnek-Martonfalva-Nagyszabós-Slavosovsky tunnel-Koprasky tunnel-Mnisansky viadukt-Barátelke-Hizsnyó-Lupény-Mikova-tó-Vizesrét-Nagyrőce/ Revuca/-Murány
Túrabeszámoló:
#250102cobranco 2020-10-23
Egy „ingatlanbemutatóra” szeretném invitálni mindazokat,akik megtisztelnek a figyelmükkel.
Ezúttal a helyszin: Erdély délkeleti határán fekvő,Törcsvár.
Jó szórakozást!
Egy „ingatlanbemutatóra” szeretném invitálni mindazokat,akik megtisztelnek a figyelmükkel.
Ezúttal a helyszin: Erdély délkeleti határán fekvő,Törcsvár.
Jó szórakozást!
#250101cobranco 2020-10-10
A 2015-ös Erdélyi-túrám utolsó részét szeretném ajánlani.
Van itt minden,sziklás kanyonok,alpesi rétek,sport,várbemutató,városnézés/Brassó,Rozsnyó…/mindehhez díszletként a forró nyár és akit érdekel még a Román Államvasutak jelenkori állapotába is betekintést nyerhet.
6. rész: 'Erdély határán'
Útvonal:
Dragonslavele-Rucar-Damvovitei-Dambovica-kanyon/Cheile Dambovicoara/-Pestera Dambovicoara-Králykő hegység-Pasul Giuvata/Bran-hágó 1290m/-Drumul Carului-Törcsvár/Bran-kastély/-Barcarozsnyó/Rasnov/-Cristian-Brassó/Brassov/....Szászsebes
Térkép:
Fotóalbum:
Túrabeszámoló/7-8.nap/:
A 2015-ös Erdélyi-túrám utolsó részét szeretném ajánlani.
Van itt minden,sziklás kanyonok,alpesi rétek,sport,várbemutató,városnézés/Brassó,Rozsnyó…/mindehhez díszletként a forró nyár és akit érdekel még a Román Államvasutak jelenkori állapotába is betekintést nyerhet.
6. rész: 'Erdély határán'
Útvonal:
Dragonslavele-Rucar-Damvovitei-Dambovica-kanyon/Cheile Dambovicoara/-Pestera Dambovicoara-Králykő hegység-Pasul Giuvata/Bran-hágó 1290m/-Drumul Carului-Törcsvár/Bran-kastély/-Barcarozsnyó/Rasnov/-Cristian-Brassó/Brassov/....Szászsebes
Térkép:
Fotóalbum:
Túrabeszámoló/7-8.nap/:
#250096cobranco 2020-09-25
A Havasalföld vajon havas-e...meg egyáltalán alföld-e?
Egy kis virtuális utazásra szeretnék invitálni mindenkit.
Az Erdélybe látogató honfitársaink ritkán merészkednek a Kárpátokon túlra, a ' nagy heggyűrű'-n kivül eső területek máig fehér foltok, ideértve a Havasalföldet is.
Ezt az epizódot tulajdonképpen a Transfogaras utózöngéjének szántam,de végül egy átvezető rész lett belőle, egy hosszú és gyötrelmes nap krónikája, ami inkább a hőségről szólt,mint a látványról:
Útvonal:
Poinari vár-Corbeni-Alebestií-Pamanteni-Curtea Arges-/Argyasudvarhely/-Berevoesti-Codeni-Campulung-Mausoleul-Matiasi-/900m/-Dragonslavele
Jó szórakozást!
A Havasalföld vajon havas-e...meg egyáltalán alföld-e?
Egy kis virtuális utazásra szeretnék invitálni mindenkit.
Az Erdélybe látogató honfitársaink ritkán merészkednek a Kárpátokon túlra, a ' nagy heggyűrű'-n kivül eső területek máig fehér foltok, ideértve a Havasalföldet is.
Ezt az epizódot tulajdonképpen a Transfogaras utózöngéjének szántam,de végül egy átvezető rész lett belőle, egy hosszú és gyötrelmes nap krónikája, ami inkább a hőségről szólt,mint a látványról:
Útvonal:
Poinari vár-Corbeni-Alebestií-Pamanteni-Curtea Arges-/Argyasudvarhely/-Berevoesti-Codeni-Campulung-Mausoleul-Matiasi-/900m/-Dragonslavele
Jó szórakozást!
#250095cobranco 2020-09-05
Akik jártak már Erdélyben vallják,hogy vannak olyan helyek, amiket az életben legalább egyszer látni kell. Ilyen a Fogaras.
Nos, nekem ez pár éve nyáron összejött.
Bár a film egy kerékpártúrázó objektivjén keresztül mutatja be a látnivalókat, de törekedtem arra,hogy mindenki számára élvezhető legyen. Remélem a lényeg, a lenyűgöző táj, a fantasztikus természet, a forró nyár és nem utolsó sorban a monumentalitás hangulata átjön.
Transfogaras
Útvonal:
7C-út: Cartisoara-Cascada Balea/Bilea-vízesés/-Lacul Balea/Bilea-tó/-Pasul Bilea/2040m/-Cascada Capra/Zerge-vízesés-Lacul Vidraru/Vidra-tó/-Cet.Poinari/Poinari-vár/-Dracula kemping
Térkép:
Akik jártak már Erdélyben vallják,hogy vannak olyan helyek, amiket az életben legalább egyszer látni kell. Ilyen a Fogaras.
Nos, nekem ez pár éve nyáron összejött.
Bár a film egy kerékpártúrázó objektivjén keresztül mutatja be a látnivalókat, de törekedtem arra,hogy mindenki számára élvezhető legyen. Remélem a lényeg, a lenyűgöző táj, a fantasztikus természet, a forró nyár és nem utolsó sorban a monumentalitás hangulata átjön.
Transfogaras
Útvonal:
7C-út: Cartisoara-Cascada Balea/Bilea-vízesés/-Lacul Balea/Bilea-tó/-Pasul Bilea/2040m/-Cascada Capra/Zerge-vízesés-Lacul Vidraru/Vidra-tó/-Cet.Poinari/Poinari-vár/-Dracula kemping
Térkép:
#250087cobranco 2020-08-20
A Vöröstoronyi-szoros, Erdély és Havasalföld között szinte egyetlen természetes átjáró. A fantasztikus vonalvezetésű úton, lenyűgöző díszletek között az átkelés igazi 'kaland', de erősen idézőjelben.
Olt-áttörés
Útvonal:
1.Cozia Nemzeti Park /Brezoi-Calimanesti/
2.Brezoi-Corbu-Draganesti-Cainenni Mari/Mici-Lazaret/Latorvár/-Cheile Tunu Rusu/Vöröstoronyi szoros/-Boita-Talmaciu/Talmács/-Racovita-Avrig/Felek/-Scoreiu
A Vöröstoronyi-szoros, Erdély és Havasalföld között szinte egyetlen természetes átjáró. A fantasztikus vonalvezetésű úton, lenyűgöző díszletek között az átkelés igazi 'kaland', de erősen idézőjelben.
Olt-áttörés
Útvonal:
1.Cozia Nemzeti Park /Brezoi-Calimanesti/
2.Brezoi-Corbu-Draganesti-Cainenni Mari/Mici-Lazaret/Latorvár/-Cheile Tunu Rusu/Vöröstoronyi szoros/-Boita-Talmaciu/Talmács/-Racovita-Avrig/Felek/-Scoreiu
#249948cobranco 2020-06-17
Kerékpárral az átkelés a Kárpátokon lehet egyszerű illetve kevésbé egyszerű. Nekünk ezúttal az utóbbi sikeredett.
Hogy találkoztunk-e medvével, megúsztuk-e az előre beharangozott vad kutyák támadását, az már izgalmas kérdés, de, hogy a helyet, ahol még út se nagyon volt, úgy hívják, hogy Koponya-hegység, azzal csak az í-re került fel a pont :)
Ime, a 2015.-ös erdélyi túránk videós összefoglalójának második része:
Túrabeszámoló:
Térkép:
Kerékpárral az átkelés a Kárpátokon lehet egyszerű illetve kevésbé egyszerű. Nekünk ezúttal az utóbbi sikeredett.
Hogy találkoztunk-e medvével, megúsztuk-e az előre beharangozott vad kutyák támadását, az már izgalmas kérdés, de, hogy a helyet, ahol még út se nagyon volt, úgy hívják, hogy Koponya-hegység, azzal csak az í-re került fel a pont :)
Ime, a 2015.-ös erdélyi túránk videós összefoglalójának második része:
Túrabeszámoló:
Térkép:
#249925cobranco 2020-06-06
A Déli-Kárpátok legmagasabb aszfaltos tranzitútvonala,a kettős hágó, az út vonalvezetése, igazi kihívás autósoknak, motorosnak, de kemény sportfeladat az idelátogató kerékpárosok,túrázók számára is. A Kárpátokon átvezető szerpentin gondolata már a 30-as években megfogalmazódott, majd Ceaucescu is próbálkozott. Különös hangulatot ad az utazásnak az út történelmi múltja, az a tény, hogy hivatalosan a mai napig nem nyitották meg.
Öt évvel ezelőtti erdélyi kerékpártúránk első két napját szeretném bemutatni filmes formában, ezúttal célkeresztben a fent említett különös hangulatú Transalpina volt.
Túrabeszámoló:
Térkép:
Jó szórakozást!
A Déli-Kárpátok legmagasabb aszfaltos tranzitútvonala,a kettős hágó, az út vonalvezetése, igazi kihívás autósoknak, motorosnak, de kemény sportfeladat az idelátogató kerékpárosok,túrázók számára is. A Kárpátokon átvezető szerpentin gondolata már a 30-as években megfogalmazódott, majd Ceaucescu is próbálkozott. Különös hangulatot ad az utazásnak az út történelmi múltja, az a tény, hogy hivatalosan a mai napig nem nyitották meg.
Öt évvel ezelőtti erdélyi kerékpártúránk első két napját szeretném bemutatni filmes formában, ezúttal célkeresztben a fent említett különös hangulatú Transalpina volt.
Túrabeszámoló:
Térkép:
Jó szórakozást!