Szevwasztok, szintén Lefkádára járunk a családommal a jó öreg Transporteremmel (25 éves)általában egy szuszra nyomjuk le mivel én vezetek ők meg alszanak,szerintem este jó elindulni Bp-ről 19-20 h pár megálló és érkezés másnap este.Én motorcsónakot húzok magan után ,tehát max tempo 100 km/h.
Üdv mindenkinek!
Örömmel látom, hogy nem csak nálunk éledezik a nyaralókedv, így kitört rajtam a grafománia, és összefoglalom, hogy hogyan indul útnak egy kocka Korfura.
Előzetesen néhány kérdés / megjegyzés.
Kerkyra, azt írtad, hogy az Egnatia Odos-on rá szoktál kapcsolni. Öt éve még békés volt ez a pályaszakasz, sem fizetőkapuk, sem korlátozások nem lassították a haladást (csak egy kis kitérő). Tavaly traffipaxok (dobozok) üdvözöltek elég gyakran. Biztosak lehetünk abban, hogy a görög költségvetés bevételéhsége nem jut el odáig, hogy EU-s csatornákon postázzák a fotókat? Megjegyzem elvileg Evzoni után a lejtőn, a százas szakaszon is traffik figyelnek.
Menetidő / fogyasztás.
Ahány ház, annyi autó, annyi tapasztalat, annyi sofőr, és oly sok féle utas. 12 óra alatt Bp-Igoumenitsa teljesen reális lehet, kevéssel 100km/h feletti átlag.
Időt spórolni leginkább kevés pihenővel, az utazás időpontjának szerencsés megválasztásával, - és pironkodva megvallom - a 40-es, 60-as korlátozások be nem tartásával lehet (egyetértek, hosszú távon a pályán is tudsz nyerni.) Nem találom a tavalyi „hajónaplót”, de majdnem szabályosan Bp-Igoumenitsa kb. 16 óra két tankolással, ebéddel (erős egy óra, Macedónia Belov113; ez itt a reklám helye), további 3-4 cigaretta- és/vagy kávészünettel. Indulás szerdai napon kora hajnalban, gyorsforgalmi utakon max. 5-7 km/órás „gyorshajtással”, a szerb útépítéseknél a helyi erőt követve, a korlátozásokat tisztelve, de figyelembe nem véve.
Ilyen felfogással (Görögo. 3x oda-vissza), takarékos dízellel még 5,5 felett nem fogyasztottunk.
És ahogy mi útnak indulunk, a kezdőket érdekelheti, a tapasztaltaknak lesz min szórakozni:
Alapvetés, hogy ha nyaralni kell, lusták vagyunk, nem kapkodunk a világ minden kincséért sem.
- indulás tervezett időpontja 02 órakor hajnalban (késni fogunk)
- tankolás a határ előtt
- kávé Szerbiában
- nem kerüljük meg Belgrádot
- pihenő Nis környékén
- Macedónia, Belov113 ebéd
- tankolás
- Evzoni, örömünnep, frappé
- Szaloniki után a pálya mellett még van egy Shell kút, ahol kávé-cigi
- telefonálunk az igoumenitsai szállásra, hogy megint későn jövünk
- a hegyről lefelé a lepukkant pihenőben megállunk
- szállást elfoglal (este 8-9 helyi idő szerint), vacsora, ouzo, mythos
- hajnalban kikötő, nyújtózkodás, kávé, várjuk az éjszaka érkező társainkat és a 8 órás kompot a szigetre.
Technikai részletek 15 görög kirándulás, ebből 3 autós út után (ha jól esik, tessék mulatni)
- zöld kártya, KRESZ felszerelés, enni- és innivaló, jég, porral oltó az autóban
- két kocsikulcs, egyik anyunál
- biztosítási kötvény 3 példányban, nyomtatva, elhelyezés: fotóstáska, autó, apartman. (’98-ban esélyes volt, hogy szükségünk lesz Santoriniről Athénba mentőhelikopterre, azóta nagyra becsülöm a kedvenc biztosítómat.)
- nyomtatva, két példányban eltérő helyeken tárolva az alábbiak: az utazásban érintett országok budapesti nagykövetségeinek és a helyi magyar nagykövetségeknek az elérhetőségi; mobil telefonban tárolt telefonszámok; bankkártyák letiltásához szükséges összes adat.
- mitfahrer rendszer, én csak vezetek és nézelődöm, Kontyi navigál és jelzi a korlátozásokat
- nem sietünk, zene bőven van nálunk, ha nem halad a sor, vonyítunk. 30 fok és 100 km/h alatt klíma ki, ablak le, mindenhol van valami látnivaló.
- legalább 10 liter üzemanyag mindig van a tankban, tűzforró aszfalton álldogálni működő klímával kevésbé fáj, mint szükségszerű takarékosságból leállított motorral.
- ízlések és pofonok, én 1-2 €-s tételt (pályadíj) inkább helyi valutában fizetek, van nálam egy bankkártya, amivel nagy összeget nem lehet lehalászni a számlámról. Nyaralás közben ezt használom.
- míg a gyerekek kicsik voltak inkább este indultunk, éjszaka utaztunk, hajnalban érkeztünk. Ilyenkor elengedhetetlen egy beszédes útitárs, aki adagolja a csokit és a hideg kólát.
- ha már leragadnak az ember szemei vezetés közben: 20 percnyi pihenő egy-két órás további kitartást, figyelmet adhat. Recept: megáll, semmit nem csinál, csak motor leáll, ülést dönt, alszik, aztán ki lehet szállni, tornázni, kávézni, stb.
Üdv,
B.
P.S. 1996-ban érkeztünk először Görögországba, Krétára, egy nem egészen két éves gyerekkel, babakocsival. egy marék drachmával. A szállás elfoglalása után elindultunk, hogy feltöltsük a hűtőt, ám a boltban a bevásárló kosár fém érmével működött. Fejünket vakartuk, nyakunkat forgattuk, hogy a „nagy címleteinket” hol tudnánk apróra váltani. Egy helyi vásárló egy barátságos mosollyal egy 50 drachmást nyomott a markomba, majd integetve elballagott. Lehet, hogy el kellett volna rakni szerencsepénznek, hogy visszataláljak Görögországba? Nem volt rá szükség.
Sok mindent olvastam és nézegettem a neten is az utat végig, de azért van bennem egy kis izgi Június 13-án indulunk, hajnalban. Bízom benne, hogy még aznap este valamikor odaérünk Azért köszönöm a bíztatást
Kerkyra, azt írtad, hogy az Egnatia Odos-on rá szoktál kapcsolni. Öt éve még békés volt ez a pályaszakasz, sem fizetőkapuk, sem korlátozások nem lassították a haladást (csak egy kis kitérő). Tavaly traffipaxok (dobozok) üdvözöltek elég gyakran. Biztosak lehetünk abban, hogy a görög költségvetés bevételéhsége nem jut el odáig, hogy EU-s csatornákon postázzák a fotókat? Megjegyzem elvileg Evzoni után a lejtőn, a százas szakaszon is traffik figyelnek.
Jó pár éve ott vannak már a traffipax dobozok, de még a görögöket sem láttam lassítani előttük.... Csekk meg még soha nem jött
Ahány ház, annyi autó, annyi tapasztalat, annyi sofőr, és oly sok féle utas. 12 óra alatt Bp-Igoumenitsa teljesen reális lehet, kevéssel 100km/h feletti átlag.
Ugye ugye, mikor leírtam párszor hogy kevesebb mint 12 óra alatt le lehet érni Igoumenitsába többen meghazudtoltak hogy azt nem lehet ... Tessék és mégis... Csókoltatom innen is azokat akik nem hitték el ..
Elárulom, volt az kevesebb is.. Igaz nem nyáron ..
Sziasztok.
Kepkypa, egyébként, ha betartasz mindent akkor is 14 h teljesíthető a táv a tervező szerint. Ám ügyes vagy, jól toltad.
Idén SARTI újra, addig is figyelek minden hasznos hsz.-ra, infókra. Szerbiai, Maced rész érdekel majd július közepe felé, de addig is kukkolok.
Off: Mindkét autónk 1.9 Tdi ADAGOLÓÓÓS (Nem pd.) 1999' Golf4 90Ps. 4,2-4,8l. És egy 2000' A6 kombi 110Ps. 5-5,8l akárhogy vágom neki. SOHA nem kellene más motorral szerelt járgány. A föld legjobb motorjai. Ezt mutatja is hogy amiért ezek a vasak mennek 4-6 évvel fiatalabb-felszereltebb PD-ket adnak. De.................................................
Nem tartom be a szabalyokat nyomom neki vegig . Ki akarok erni nem az utat bamulni... Egyebkent akkor elarulom 11 ora 15 perc volt a legjobb idom budapest Igoumenitsa tavon tavasszal . Mielott valaki megszolna a helyesirasi hibakert telorol nyomon nem erdel hogy helyesen irok vagy nem .. Ja palyan 140 160 es nem erdekel senki velemenye hogy milyen szemet gyilkos szaguldozo vagyok .. Es most motorozom egyet a sajat motocross palyankon
Sok mindent olvastam és nézegettem a neten is az utat végig, de azért van bennem egy kis izgi Június 13-án indulunk, hajnalban. Bízom benne, hogy még aznap este valamikor odaérünk Azért köszönöm a bíztatást
mi augusztus végén megyünk, van már izgi rendesen,ha addigra sikerül kicserélni a kocsit fiatalabbra akkor tudok rá assistance biztositást kötni és valamennyire fizetik a hazaszállitást,minden vasárnap megyek kocsit keresni de nem találtam még,ha a régivel megyünk akkor ujabb változat lép életbe,ha bedöglik akkor betoljuk az árokba és repülövel megyünk tovább,haza nem hozzuk zsiros pénzekért mert egyszer már megtettük, pont most szép mondeokat találtam csak nem akarok kombit venni belöle az tul nagy,de meglátjuk még
Sziasztok! Július 14-én indulunk Paráliára kocsival,jön valaki ebben az időpontban?Pár éve is itt találtam utazó társakat, 5 kocsival mentünk egymás után.A Tesszaloniki táblánál kezdtünk csak szétválni ki-ki a saját üdülőhelyére!