Miért kell Szerbiában, és majd a görögöknél drágán tankolni? A macedónoknál új "nagy" kutaknál olcsón lehet tankolni!!!
Azért kell, mert ahol csak lehet OMV kútnál tankolok. 4 porlasztó 5-600 ezer forint, elég sokan beszopták már, nekem nem hiányzik.
A másik pedig a legfontosabb ok, az amit itt és már fórumokon olvasni, h tele vannak a macedón utak, főleg a benzinkutak mindenféle menekülttel, én nem óhajtom a kisgyerekeimet ennek kitenni.Egy görög nyaralás nem 10 forintba kerül, nem az a néhány ezer forint fog problémát jelenteni, ami ennél a tankolásnál jelentkezik.
Elég volt tavaly hazafelé a macedón határon megtapasztalni, h milyen az amikor a koldusok ellepik a határátkelőt, és tolonganak neki az autóknak, majdhogynem féltünk. És akkor azok még csak a helyiek voltak...................
Nem akarlak elkeseríteni, de az a porlasztó felújítás utol fog érni téged is, csak idő kérdése .. A mai dízelek nagy hibája
Tisztában vagyok vele, eléggé benne vagyok az autós témában, de jobb később, mint hamar.Szerencsére az accord dízelmotorja az egyik legjobb a piacon, így a későbbet még jobban ki akarom tolni. Addig is nagyon vigyázok az üzemanyag minőségére, az a lényege az egésznek. Így maradok az ÖMV-nél a szerbeknél, a görögöknél meg a Shellnél. A linkelt térképet nézve Thassos felé is van bőven Shell is.
Én úgy gondolom, hogy a megfelelő üzemanyag mellett a szűrök és olaj cseréje az ami a motor és annak alkatrészeinek egyik fő mozgató rugója. Ennek megfelelően csak aral olaj, ami a gyári előírásokkal megegyező és 10-15 ezres ciklusonként kicseréltetem a szűrökkel együtt. Nem hinném, hogy ártok vele.
Én úgy gondolom, hogy a megfelelő üzemanyag mellett a szűrök és olaj cseréje az ami a motor és annak alkatrészeinek egyik fő mozgató rugója. Ennek megfelelően csak aral olaj, ami a gyári előírásokkal megegyező és 10-15 ezres ciklusonként kicseréltetem a szűrökkel együtt. Nem hinném, hogy ártok vele.
Ezzel én is így vagyok. Szigorúan cserélem az olajat meg a szűrőket 10 ezrenként, a gázolajszűrőt cserélem 20-anként.De "híresen" jó állapotban vannak az autóim mindig, nem kell félnie annak aki megveszi.
Vranjen az OMV éjjel-nappali, viszont a görögöknél sok olyat találtam, ami este 8 környékén bezár. Ott nem szabad a "végére" hagyni a tankolást.............
Én az éjszakának vágok neki mindig, addig is alszanak a kölykök, és nincs hangzavar a kocsiban.
Korábban mi is így utaztunk, még a gyerekek előtt. Azóta viszont meghajlok a női nem akarata előtt! [/quote]
Én csak a női igent szeretem, a nemet nem tolerálom!!!!
De a feleségem úgyis alszik nagyrészt, úgyhogy neki tök mindegy. Ő úgy van vele, h én vezetek, és nekem legyen "kényelmesebb". Nekem meg a csend kell, nem szeretem ha a kölykök balhéznak mögöttem, 12-13 órát ülni azokban a gyerekülésekben tényleg borzastó lehet. Szinte mozdulni sem lehet bennük, úgy tartja őket az öv meg az oldalfal. Úgyhogy inkább aludjanak, pihenjenek, az mindenkinek jobb.
"és 10-15 ezres ciklusonként kicseréltetem a szűrökkel együtt. Nem hinném, hogy ártok vele."
Pedig de. Legalábbis a levegő és az üzaszűrő esetében mindenképpen. Az, hogy az új szűrő szűr a legjobban, egy tévedés. Pont az új szűr a leggyengébben. Ezek a szűrők úgy működnek, hogy az élettartamuk első 5-8%-ban a szennyeződések egy része beépül a szűrőfelületbe és ezek révén éri el az optimális szűrőképességét, ami aztán az élettartama 95-98%-ig nem változik. Manapság 60-100ezek km a levegőszűrők csereperiódusa, amiből az következik, hogy a 10ezrente cserélt szűrők döntően pont abban a fázisban vannak amikor a leggyengébben szűrnek.
Az üzemanyagban hit is javarészt téves, nem az üza a bajuk a CR rendszereknek, sajnos maga a rendszer olyan, hogy "kódolva" van benne, hogy meg fog állni. Amitől tönkre megy, azon nem segít semmiféle üzaszűrő, azt a szennyeződést maga a befecskendezőrendszer állítja elő,a szűrő után........
A kénmentes gázolaj sem segít a dolgon, az inkább ront rajta. A kén nagyon jó kenőanyag és erre a befecskendezőrendszer alkatrészeinek nagy szüksége lenne. Ezért adalékolják a kénmentest egyéb kenőanyagokkal, de igazán megfelelőt még nem találtak ki, mivel az erre alkalmas anyagok égéstermékei, mint a kéné is, erősen környezetszennyezőek.
Az is tévedésben van, aki úgy gondolja, hogy beviszi egy szervizbe és majd ott átvizsgálják/felkészítik a "hosszú" utazásra a befecskendezőrendszert. Nem igazán lehet azt megmondani, hogy milyen állapotban van és mennyit fog kibírni, legalábbis olyan módon, amit a tulaj hajlandó finanszírozni, semmiképpen.
Azt nem értem, hogy miért gondolják sokan, hogy a 3-5ezerkm különösen megterhelő lenne egy mai motor számára. Éppen az ilyen használat lenne a legoptimálisabb. Nincs hidegüzem, gyakorlatilag állandó terhelés, állandó fordulatszám...
Szerintem is az előbb cserék nem ártanak. Van amelyikkel sokkal többet mennek s alig jön le a szűrő van hogy szó szerint darabokban,A műanyagházasnál meg meg van az esély hogy elreped. Ez a gazolajszűrőre is igaz. nemrég cseréltem egy olyat amiben tényleg csak pár ezer volt s fekete volt már a belseje. a szűrök meg nem olyan magas árak hogy ritkán cseréljük. olajra rengeteg hamis olaj van a piacon,rengeteg a trükközés szervizekben is ,a szerelők nincsenek megfizetve. mostanában Eneost és Fusch-t használok talán ezek jok nem hamisak . Castrolbol annyi hamis van /német használt piac régebben én is hordtam s adtam itthon.De vannak más trükkök is.De 10 ezer körül mindegyik kibír.Az meg hogy a motorból kitakarítsuk a lerakodást egy pársor sürrün kell cserélni semmilyen adalék motormosó nem segít.