Szombaton este indultunk Kispestrol, tegnap delutan erkeztunk meg Eratinibe.
Tompanal 1 orat arszoltunk, a macedon gorog hatarnal pedig kozel 2 oras araszolas volt, kellemes delidoben, jaro motorral klimaval.
A gorog hatarnal a hazafele meno oldalon is hatalmas sor volt, minimum 2 oras varakozas vart a hazautazokra.
Ha valakit érdekel: Szombaton jöttünk haza Tolóból. Az autópályadíj Röszkéig 52,9 €-volt. Szerintem nagyon sok. A Macedónoknál begyűjtöttem egy 20 €-s büntetést. Persze 700-ról indult, de kiegyeztük egy huszasban. Ez legyen a legnagyobb öröme.
A sebességkorlátozásokat senki nem tartja be.
A Szerb kapuknál hazafelé nagy torlódás volt, szervezetlen lusta kapusok miatt. A tömeg ugyanis nem indokolná.
Tankolnom kellett volna, de Predejanéban a kúton hatalmas tömeg volt, így tovább jöttünk. Az első kút Nis-nél volt és le kellett jönni a pályáról. Mondanom sem kell, hogy a tankolás után 5 km múlva az autópályán is volt kút De mivel nem volt kitáblázva, nem mertem kockáztatni. (utálok gyalogolni)
Görög-Macedón határnál és Szerb-Macedón határnál szinte minimális várakozás volt. Na nem úgy Röszkénél, ahol a Magyar határőrök remekeltek. Másfél órát vártunk, de minket ellenőrzés nélkül átengedtek.
Annyit még hozzáfűznék, hogy hazafelé Paraliában megszálltunk egy éjszakára. Hát ami ott van, az valami döbbenet. Tengernek ugyan tenger, de max 20 centi a látótávolság (a vízben) a parton pedig mint a heringek különböző sötétebb bőrű nációk voltak. Aki teheti, oda ne menjen nyaralni.
Szintén Tolóból érkeztem haza ma hajnalban, rövid megállókkal 19 óra volt az út.
( Odafelé nem volta ekkora szerencsém 22 órás volt , a szerb-macaedón határon 2 órát a macedón-görögön 1 órát vártunk )
Tegnap határokon gyorsan át lehetett kelni , viszont a fizatő kapuknál óriási volt a káosz köszönhetően az óriási tömegben közlekedő belgrádiaknak. Volt olyan nyaralótársam aki a szerb kapuknál 1-1 órát várakozott.
Migránst csak Athén mellett és Tompánál a szerb oldalon(elkerítve) láttam .
Egyetértek Hanniboy-al Tolóig 18 fizetős kapu ( !) a görögök nagyon elszálltak a pályadíjjakkal ( MAC = 1400 ft, Szerbia= kb 4000 ft, Görög Tolóig kb. 11000 ft )
Egyetértek Hanniboy-al Tolóig 18 fizetős kapu ( !) a görögök nagyon elszálltak a pályadíjjakkal ( MAC = 1400 ft, Szerbia= kb 4000 ft, Görög Tolóig kb. 11000 ft )
Ha a BP- Röszke és Evzoni-Tolo útvonalat hasonlítod össze, akkor annyira nincs elszálva az ár.
Itthon kb. 15 Ft/km, Görögországban kb. 16,9 Ft.
(Számítás: itthon 200 km 3000 Ft (és a Pest megyei szakaszt duplán veszed), kint 650 km 11000 Ft.)
Szóval....... minden csak viszonyítás kérdése.
Ha a BP- Röszke és Evzoni-Tolo útvonalat hasonlítod össze, akkor annyira nincs elszálva az ár.
Itthon kb. 15 Ft/km, Görögországban kb. 16,9 Ft.
(Számítás: itthon 200 km 3000 Ft (és a Pest megyei szakaszt duplán veszed), kint 650 km 11000 Ft.)
Szóval....... minden csak viszonyítás kérdése.
Nem tudom ezt a magyar km/Ft költséget hogyan számoltad ki, de durván téved a gondolatmeneted. Magyarországon a havi matrica 4800 Ft. És annyiszor mész az összes autópályán, ahányszor akarsz. Kint nincs matrica, tehát minnél többet mész, annál nagyobb a különbség.
Nagyon téves az összehasonlítás !
Egy 10 napos matricával itthon 3000 ft ért akár mindennap elutazhatsz Debrecentől- Győrig közben útba ejtheted Pécset és Szegedet is autópályán.
A gatyád rá menne Görögországban... Ott volt olyan pályaszakasz ahol 10 km-ért kértek 2 Eurot.
A Görögországi úttal kapcsoltban számoltam, Budapesti indulással.
Megveszed a 10 napost, de kihúzol az országból 200 km után (ebből 180 km a pálya, amiből 40-re egyszer már megvetted) tehát nem fogsz már itt autózni, hiába is autózhatnál...
Na jó, ha megveszed a havit, akkor 12 Ft/km lesz az oda-vissza út.
Szóval tök jó, hogy keresztbe-hosszába autózhatok az országban, csak nem fogok, mivel egy úticél miatt kell megvennem a 10 napost vagy havit. Az éves országos pedig nekem tuti veszteség lenne.
Vagy ti ha vesztek pályamatricát, akkor mindig körbeautózzátok az országot???
Lehet, hogy én csinálom rosszul?
Akkor nézzük másképp:
Debrecen Letenye (idén Horvátország a cél) kb. 500 km, oda-vissza elég a 10 napos matrica, tehát 3 Ft/km a pályadíj.
Letenye - Trogir: szintén 500 km, 204 Kuna, azaz 8600 Ft a pályadíj, azaz 17.2 Ft/km.
Még a Te esetedben is - ha egy hétre mégy, és leveszed a Pest megyei szakaszt 3000 Ft / 320 Ft, azaz 9,3 Ft, mellesleg alig veszítesz időt, ha nem veszel matricát és Tompának veszed az irányt.
A számításod hibás. "kihúzol az országból 200 km után" És ha szegedi az illető? akkor 2000 Ft/km?
Kétségtelen, hogy van aki lemegy az adott tengerpartra, és nem mozdul el onnan. Mi eljártunk kirándulni, és igen, ilyenkor bizony nagyon jól jönne a matrica.
De hogy a kérdésedre is válaszoljak. "mindig körbeautózzátok az országot?"
Én pl napi 110 kilómétert ingázok, ebből 60 km autópálya. Ugyanez Görögországban jóval drágább lenne.
De mondhatom azt is, hogy a balatonra 4800 fT-ért annyiszor mész le, ahányszor akarsz. Ugyanez Görög árakkal számolva 3 BP-Balaton útra elég. És én erről beszéltem.
Ebbe szerintem nem érdemes belemenni. Mert igenis drága a Magyar autópálya, ha figyelembe vesszük azt a megmásíthatatlan tényt, hogy az autópályáink jelentős része "az Önök pénzéből Önöknek épül" A másik fele pedig uniós támogatással. A nullás fizetőssé tétele pedig már csak hab a tortán.