Szeretném kipróbálni azt a buszt jövőre. Október első hetében a granddal megyünk, még nem utaztam velük. Kiváncsian várom. Nekem is a gyerekkedvezményekkel van a bajom, ha 3-4 gyereket viszek, az már húzós 25 % kedvezménnyel is ...
EZ nem erről szól, ugyanis te/ti csak a tényeket osszátok meg a többiekkel, hogy az iroda változtasson a hozzáállásán. Ha senki sem tesz semmit, akkor a helyzet sosem fog változni.
Válaszolt az Ibusz a panaszra amit küldött az egyik utas. Mi kértünk a nyaralás alatt egy kényelmes buszt, mert amivel kivittek minket az minden volt csak kényelmes nem. Egy részlet a levélből amit küldtek válasznak. "Az autóbuszokat személyesen ellenőriztük le a járat elindítása előtt. Az ülések mérete, azok kényelmi funkcióinak állíthatósága maximálisan megfelel az üdülőjárati elvárásoknak. " Szerintem még nem utazott 30 órát egy buszon, de még lehet, hogy 1 órát sem. Kicsit kihasználják a kiskeresetűeket.
Én arra tippelnék, hogy még réges régen valaki megfogalmazta mik is az ok az "üdülőjárati elvárások", és a busz ezeknek valóban megfelelhetett, csak figyelmen kívül hagyták ,hogy 2014-et írunk...
banderas, mi tavaly velük utaztunk (igaz, az utat a First travelen kersztül foglaltuk, de az utazásszervező a Blue Sky volt, ők küldték a vouchert is). Semmi gond nem volt (bár emeleti szobát kértünk, földszintit kaptunk). Tavaly nyár végén/ősszel lehetett hallani a hírekben hogy volt valami gondjuk az utasoknak ciprusi szállások foglalása és a valóság között.
A korábbi hozzászólásokban említett, kefalóniai autóbuszjáratunkkal kapcsolatban szeretnénk néhány félreértést tisztázni, illetve pontosítani.
Az IBUSZ Utazási Irodák Kft. az autóbuszjáratait minden esetben alvállalkozók bevonásával üzemelteti, melyet gondos és körültekintő átvizsgálás után választottunk ki idén is. A autóbuszok megfelelnek a szabványoknak, komfortfokozatnak, az Európai Uniós követelményeknek, mely alapján az illetékes hatóságok kiadják az ingajárati engedélyt a járatainkra. Ennél a busztípusnál az autóbusz gyárilag 53 székkel van felszerelve, egyetlen plusz szék sem lett beépítve.
Az autóbuszt minden esetben 51 főig töltjük csak.
A jelentkezéskor utasaink maguk választják ki a rendelkezésre álló ülőhelyek közül a számukra szimpatikus helyet, így minden utasunk tudja, hogy hol fog ülni. Ha valaki az utolsó sort választja,akkor vélhetően annak hátrányaival is tisztában van.
A befizetett átlagos részvételi díj ennél a csoportnál 40 000 - 45.000 Ft volt,mely tartalmazta az utazást és a 7 éjszaka szállást is.
Az idei szezonban heti öt autóbuszjáratunk ingázik a görög üdülőhelyek között, heti 250 utassal. Az ominózus esetben említett Scania/Irizar autóbuszból több is létezik, nem csak a mi alvállalkozónknál, hanem számos magyar és európai fuvarozóvégnél. Az autóbuszok a telítettségtől és az út hosszától függően kerülnek beosztásra.
Nagy örömünkre szolgál, hogy ügyfeleink többsége teljesen elégedett az utazással, és tisztában van azzal, hogy a 26 órás autóbuszos utazásra vállalkozott és ennek tudatában választotta az autóbuszos utazást, annak árelőnyét kihasználva a repülővel szemben.
Sajnálatos módon, az egyik kefalóniai járatunk hazautazása során műszaki probléma lépett fel az autóbuszon, melyet a motorban történt túlmelegedés okozott, amely azonnali magállásra kényszerítette az autóbuszt. A motorból felcsapódó gőzt és a csöpögő hűtővizet pedig néhány utas gázolajnak vélt.
Sajnos ilyen esetekben nincs lehetőség megállóhelyet választani és előfordulhat, hogy a szükségszerű azonnali, ugyanakkor kedvezőtlen helyen történő kényszerű megállás.
A görög autópálya mérnökség által készített fotók alapján egyértelműen látszik, hogy valóban egy viadukt, de annak a végénél álltak meg a leállósávban kivilágítva és az előírásokat betartva. Az autópálya mérnökség kihelyezte a szükséges figyelemfelkeltő és terelő eszközöket a balesetveszély elkerülése érdekében.
Egyetlen utasunk sem volt életveszélyben. Az autóbusz társaságtól és a helyszínen tartózkodó 3 sofőrtől is hivatalos jegyzőkönyvet kértünk be,amelyből egyértelműen kiderül, hogy a műszaki probléma miatti kényszerpihenő 6 óra 10 percet volt, mely ilyen esetben elfogadható mentési idő. Az ügyeleti telefonszámunkra sms üzenet és telefonhívás is érkezett az utasoktól, melyet az ügyeletes munkatársak fogadtak is. A mentesítő járat szervezésében 7 kolléga vett részt, hogy a lehető leghamarabb folytathassák utasaink az utazásukat.
A gépkocsivezetők a meghibásodás miatt valóban tehetetlenek voltak, csak azt tudták tenni, hogy vártak és kapcsolatban voltak a magyarországi diszpécserrel, hiszen a hibát a helyszínen elhárítani nem tudták és biztonsági okok miatt mentesítő járat küldését kérték a központtól. A gépkocsivezetők az autóbusz mosdóját használhatóvá tették és a buszon található büfét ingyenesen biztosították az utasoknak.
A kényszerpihenő alatt az utasoknak semmilyen szervezési feladatuk nem volt. Ennek ellenére a görögországi magyar konzult egy utasunk értesítette az esetről. A konzul úr mind irodánkkal, mind a busztársasággal, mind a görög mentesítő busztársasággal is beszélt, majd telefonon tájékoztatta a korábban telefonáló utast, hogy a mentés teljesen rendben van és szakszerűen történik, így további intézkedésre nincs szükség.
A mentesítő autóbuszjáratot az alvállalkozó busztársaságunk intézte és a mentés megkezdésével egy időben elindított Magyarországról egy másik autóbuszt,mely nem az Anett Tours autóbusza volt. A mentesítésre küldött autóbusz is az IBUSZ járatait bonyolítja.
Valamennyi autóbusszal érkező utasainknak lehetőséget biztosítunk arra, hogy amennyiben a charterjáratunkon van szabad hely, úgy a különbözet megfizetése mellett repülőgéppel jöjjenek haza. Valóban volt olyan utas aki ezt igénybe vette, de ez minden héten és minden olyan üdülőterületen lehetséges, ahová repülőt és autóbuszt együtt közlekedtetünk.
Tisztában vagyunk azzal, hogy a kényszermegállás miatti késés beárnyékolta az utasok nyaralását, ezért társaságunk visszatérítette a befizetett autóbuszköltség 50%-át az érintett utasoknak.
Az IBUSZ Utazási irodák Kft. minden törekvése arra irányul, hogy szakszerű és minőségi szolgáltatások nyújtásával elégedett ügyfeleink táborát gazdagítsuk.
Senkit meg nem sértve, de ennyi pénzért még a Balatonon sem lehetne nyaralni!
Pont ez a szomorú, hisz elő vagy -utószezonban, ha időben foglal az ember akkor ennyiből kijön egy normális buszos út egy alapszintű apartmannal, és azért a tengerpart meg a Balaton között óriási különbség van.
IBUSZ: " A autóbuszok megfelelnek a szabványoknak, komfortfokozatnak, az Európai Uniós követelményeknek, mely alapján az illetékes hatóságok kiadják az ingajárati engedélyt a járatainkra." - Erről valahol lehet bővebben olvasni mik is ezek a szabványok?
Ilyet sem láttam még, hogy egy iroda itt (is) reagál az elhangzott panaszokra. Ez korrekt, hogy megismerhetjük a ő oldalukat is.
Biztosan fognak jönni a reakciók az utasoktól...