Igen, ez az első kidobott találat, ha a googléba beírjuk hogy anapen...
A gyártó honlapja:
https://linmed.org/
Viszont a medúzacsípésre a következő terápia javallott:
1. A sérült területre tengervizet (nem édesvizet) kell önteni.
2. Az állat karjait arra alkalmas eszközzel vagy gumikesztyűs kézzel el kell távolítani.
3. A sérült területet félig vízből, félig ecetből álló keverékkel kell ecsetelni 30 percig.
4. A sérülésre lisztet vagy szódabikarbónát kell szórni, majd egy éles késsel óvatosan le kell kaparni.
5. A területet újból ecettel kell ecsetelni.
6. Antihisztamint, fájdalomcsillapítót és kortikoszteroidot tartalmazó kenőcsöt kell alkalmazni. [/img]
Szia Tibibaba!
Olyan szépen leírtad ezt medúzás témát (tudod, mint NEMO-ban), hogy alig várom, hogy megcsípjen egy , és kipróbájam! Nem is mék én orvoshoz, minek?, tán még biztosítást sem kötök !
Gratula!
üdv.: Zsófi73
Sziasztok!
Érdekelne, hogy volt e már valakinek hasonló esete.
2 hétre foglaltunk szállást és kötöttünk storno biztosítást.
Sajnos férjem apukája meghalt és az 5. napon haza kellett utaznunk.
Az utazási iroda nem fizet, hiszen saját magam érdekkörében felmerült okból szakítottam meg a nyaralást. A storno biztosítás a ( mivel autóval mentünk) a magyar határ átlépéséig él. Ennek ellenére beadtuk a kárigényünket a biztosítónak.
Érdekelne hogy fizetett e már a biztosító valakinek ilyen esetben. Ha nem akkor hova fordulhatok azért amiért nem kaptam kellő tájékoztatást. Ugyanis az utazási szerződés mellé storno biztosítási szerződést nem kaptam. Nem javasolták, hogy ilyenek elkerülése végett kétszer egy hétre foglaljak. Ugyanis az első hét még el sem telt, de már Magyarországon voltunk. Tehát akkor élt volna az útlemondási szerz. és a biztosítónak egyértelműen fizetnie kellett volna. De ezek mind csak ha.
Mitől törvényszerü az, hogy az utazási iroda nem károsodhat, de nekem lehet több száz ezer forintnyi károm is. Mikor nem azért jöttünk haza, mert nem tetszett az egész, hanem egy sajnálatos esemény miatt.
Ráadásul (Korfun ) záróvonal átlépes miatt megbűntettek 400 euróra amit nem tudtunk ( talán nem is akartunk? ) befizetni. Vajon ezért fel fognak jelenteni?
-törölt nick 12762 | #112160 | 2009-08-01 07:46:20 | Válasz a #112118. hsz-ra
Erre azt tudom mondani hogy nálunk nem nagyon lehet mit kezdeni azokkal a külföldiekkel, akik nem fizetik ki a helyszíni bírságot. A feljelentés az más...
Kevéske angol tudásunkkal elmagyaráztuk miért sietünk ennyire haza. Azt mondták, hogy ők akkor ezt elnézik, de ennek ellenére aláíratták a papírost a férjemmel.
Ebből mertük gondolni, hogy nem lesz belőle ügy.
No meg a 400 euróra most szükségünk volt.
Sajnálatos ami történt!
De szerintem ne is várd, hogy fizessenek hiszen te szakítottad meg a megkezdett nyaralást és itt ugye azon van a hangsóly, hogy már megkezdted. Innentől a stornóbiztosítás már nem is él tudtommal. Ez sajna a ti károtok erről nem tehet az utazási iroda és nem is vonható felelősségre. Nem védeni akarom őket, de ebben az esetben ők teljesen vétlenek.
Mégegyszer is sajnálom a történteket.
Maresz!
Nem tudom, hogy valahonnan kaptál-e már segítséget, ill. a leírt ügyed, most hol tart?
Ha storno biztosítási szerződést nem kaptál, akkor az nem is létezik. (2 pld-ban készül, a szerződő felek kapják 1-1 pld.-ban)
Én még találkoztam hasonló esettel, és nagyon sajnálatos, ami veletek történt.
*** muisz.hu Ez a Magyar Utazászervezők és Utazásközvetítők Szervezetének honlapja. Ezen nagyon sok hasznos információt találsz, amiből kiindulhatsz. (alapszabály, etikai kódex, stb.)
*** ifb@parlament.hu Országgyűlés Idegenforgalmi Szervezete, mely többek között az utazási irodák (egyéb) felügyeletetét, ellenőrzését is ellátja.
Én úgy gondolom kérdésed túlnő ezen a fórumon, mindenképpen idegenforgalmi szakjogász, biztosítási szakjogász kellene megkeresned, vagy valakit aki otthonosan mozog a utazási jogban. Gondolom ez nem könnyű, de ügyvéd ismerősöd biztos van, aki a fenti probléma ismeretében javaslatot tud menni merre menj tovább. Reménykedjük azonban hátha valaki itt a topicban ilyen területen dolgozik, és végigvitt már egy ilyen ügyet. Fel a fejjel!
üdv.: Zsófi73
Köszönöm a hozzászólásodat.
Még nem kaptam visszajelzést a biztosítótól. Mindenképpen megírom mi lett az ügy vége.
Az általad említett honlapokat meg fogom nézni.
Remélem kevés a mi ügyünkhöz hasonló, és lojális lesz a biztosító.
Tegnap, ahogy nézegettem az utasbiztosításokat azokban szerepel olyan, hogy idő elötti hazautazás. Erre rákérdeztél már mit takar?
Üdv
Laci
Én is erre gondoltam első körben, de le van rögzítve hogy 3 napon belül értesíteni kell a kontaktot, és akkor kifizetik a visszaút költségeit, persze számla ellenében.
Biztosítóval kapcs.ban még nem döntöttem, de az Allianz lesz igencsak. Assistance-s, kettőnknek+kocsinak 12.500, HUF