Autóval Görögországba
Nyomtatóbarát verzió
  Fórum : Autóval Görögországba
<   1 2 3 ... 521 522 523 ... 1324 1325 1326   >
Üzenet
  Zolee84 | #148962 Üzenet | 2010-08-13 22:59:24 |
Mi ebből a tanulság? icon_smile.gif

Akármennyire is rákészülsz a dolgokra gondolkozni azért érdemes! icon_smile.gif
A megbízható autókkal is lehet gond,ha a tulaj elfelejt gondolkozni.
Pl. Szerbiába megpróbálja beleerőszakolni a tankba a bele nem illő pisztolyt.
A bmb95 az ólommentes simán bele megy a tankba,de akadt már olyan német aki megkérdezte tőlünk,hogy nekünk is nehezen megy bele a pisztoly? Mondom, nem. Persze,hogy neki sikerült ólmos benzint tankolni.......... icon_rolleyes.gif
Alapvető tájékozottság kell, arról az orszgág(ok)ról,ahol utazunk. Gondolkodni,meg mindig érdemes. icon_biggrin.gif
  Zolee84 | #148963 Üzenet | 2010-08-13 23:04:01 |
Végülis aki ide jön,az legalább tájékozódik valamilyen szinten,szóval kérdezni nem szégyen,sőt tanácsos.
Lánccal kapcsolatban meg az a lényeg,hogy Cofffoséknak semmi dolga vele.
Nekem nincs autósboltom és szerelő se vagyok,de friss műszaki vizsga után Én nem vinném el egy szervízbe átnézetni,mert amit megkell nézni feltétlen azt Ti is megtudjátok ingyen biztos vagyok benne.
  Triznyak | #148964 Üzenet | 2010-08-13 23:48:56 | Válasz a #148963. hsz-ra Előzmény #148963
Végülis nem árt, ha ránézetnek, amennyiben úgy gondolják Ők nem értenek ennyire hozzá, de azt tudni kell, nincs olyan szerelő és nincs olyan módszer aki/ami 100%-ban ki tudná zárni a meghibásodás lehetőségét. (igazából, már az 50% is szép eredmény lenne egy mai, agyon elektronizált autó esetében)
Az, hogy most vizsgázott, nem feltétlenül jelenti, hogy rendben is van! icon_sad.gif Megeshet, hogy csak megmérik a fékhatást, ha az megfelelő, átment a vizsgán. Nincs arra szabály, hogy abban a fékben még mennyinek kell lenni. (az NKH hivatalos vizsgabázisain egyáltalán nem nézik a fék állapotát, csak mérik a fékhatást)
  Triznyak | #148966 Üzenet | 2010-08-13 23:52:03 | Válasz a #148951. hsz-ra Előzmény #148951
Akkor mostanra úgy néz ki, kijelenhetjük, Macedóniában is működik a személyivel utazás. icon_smile.gif icon_smile.gif
  -törölt nick 12762 | #148968 Üzenet | 2010-08-14 00:27:06 | Válasz a #148964. hsz-ra Előzmény #148964
Végülis boltosnak minden eladó, szerelőnek meg minden javítandó icon_wink.gif
Én is arra gondoltam, hogy ha a fékhatás jó, attól még lehet pl. a fékbetét csak 2-3 mm vastag, és ezt nem nézik a műszakin, de egy hegyi úton már nem biztos hogy jól muzsikálna icon_confused.gif
de egy szaki aki ismeri a típushibákat, percek alatt körbejárja a kocsit alul-felül. Esetleg talál egy lyukas gumiharangot, egy kopott silent gumit, ilyesmire gondolok elsősorban. Tulajdonképpen nem sok az a 2-3 ezer km, de a jóérzés meg a szakszerűség egy-két kisebb munkát úgyis elvégeztet. A generátorszíjat szerintem sem vinni kell magával tartalékban az utazónak, hanem cseréltetni még az út előtt. Ha nem rojtos a külső felülete, és nem túl laza-feszes, akkor meg ráér a következő szerviz időpontig cserélni.
Hűtőfolyadék: nemigen fog belefagyni, tehát inkább meglegyen a szint és tömített legyen a rendszer. Egy hatéves kocsinál nemigen üledékes még hogy cserélni kelljen.
Fékfolyadék: ezt is cserélik a szervizek során, ha kopnak a fékalkatrészek akkor csökken ugyan a szint, de ez is akkor az "optimális", ha tömített a rendszer, más teendő ezzel -megítélésem szerint- nincs.
Viszont egy jó ablaktörlő lapát garnitúra és a minőségi, rovaroldós ablakmosó folyadék elengedhetetlen. Lapátból én a Valeo-t használom, kétezer-párszázért vettem legutóbb.
Egy laikusnak megér ennyit a nyugalma és a biztonságérzete. Szerintem.
Szal, Cofffos: ha már szándékodban áll valamilyen szintig átnézetni a kocsit, mutasd be a szervízben, majd ők tudják a mikéntet. A költséggel kapcsolatban pedig idézem hazánk mérsékelten nagy fiát: "nem kell félni, nem fog fájni..." icon_redface.gif
  -törölt nick 12762 | #148970 Üzenet | 2010-08-14 00:47:47 |
... ha meg esetleg talál a szaki egy komoly problémát, annak elhárítása itthon még mindig töredéke annak, mint amennyibe a Gojko Mitics autoreparacija ambulancija-nál kerülne hajnali fél 3kor Cuprijánál. Tehát rosszul nem jársz.

De megragadnám az alkalmat hogy megkérdezzem autófelszerelési cikkek forgalmazásában illetve a javításban tapasztalt fórumtársaimat: látjátok-e értelmét annak, hogy nem cseréltetném ki a fékfolyadékot teljesen, hanem csak "légtelenítő folyamattal" kipumpálni azt a részt ami a hőterhelést kapja lent? (elnézést az egyszerű fogalmazásért...) A tartályban lévő cucc az elvileg még minőségi (vagy netán cirkulál fékezés közben?), hozzáöntenék annyi friss anyagot, mint amennyit kiengedtem, "oszt kalap-kabát"...
  Triznyak | #148971 Üzenet | 2010-08-14 00:51:05 | Válasz a #148968. hsz-ra Előzmény #148968
"Tulajdonképpen nem sok az a 2-3 ezer km,..."

Sokan elszörnyülködnek, hogy hogyan merek elindulni egy közel 30éves autóval olyan messzire. Azt szoktam mondani, eddig ez az autó elment majdnem félmillió km-t és mindig haza hozott, miért pont most ez a 4-5ekm ártana meg neki. icon_smile.gif Azért amikor hazaérünk mindig megsimogatom és megdicsérem!! icon_biggrin.gif icon_wink.gif

Nem olyan nagy dolog egy ekkora út egy mai autónak, sokan ki sem nyitják a géptetőt egész évben (na jó, az ablakmósó miatt kinyitják néha) és mennek 15-20ekm-t.
  Triznyak | #148972 Üzenet | 2010-08-14 00:56:29 | Válasz a #148970. hsz-ra Előzmény #148970
Van benne nagyjából 0,5liter. Nem hiszem, hogy komoly beruházást igényelne a teljes csere. icon_biggrin.gif icon_razz.gif (ugyanúgy pumpálós módszer)
Amúgy összekeveredik, nincs olyan, hogy fent jó, lent rossz. Esetleg méresd meg a víztartalmát, ha eléri a 4%-ot azonnal csere, ha alatta van, még maradhat.
  -törölt nick 12762 | #148973 Üzenet | 2010-08-14 01:06:46 | Válasz a #148972. hsz-ra Előzmény #148972
Úgy érted, hogy töltsem fel a kiegyenlítőt, majd légtelenítsek addig, amíg a minimum-szintet eléri és ezt ismételjem többször? Nem kell "leengedni az összes anyagot" hozzá? Mert attól rettegek, levegős lesz a főfékhenger... (de ez csak amolyan "laikusi rémálom" nálam... Van egy kis "viselős" autó, azon akarom ezt megcsinálni, de nem ezzel utaznánk.)
  Triznyak | #148974 Üzenet | 2010-08-14 01:11:27 | Válasz a #148973. hsz-ra Előzmény #148973
Úgy gondoltam, hogy a tartályból egy fecskendővel szívd ki amennyit csak lehet és ekkor töltsd fel azt az új folyadékkal. Ezután a pumpálós légtelenítős formula, amíg a végein nem jön a friss, tiszta folyadék. Nem szokás és felesleges is leüríteni.

Farba leszünk billentve, ha ezt itt tárgyaljuk. icon_exclaim.gif
  Zolee84 | #148986 Üzenet | 2010-08-14 11:04:12 |
Lehet,hogy idős a kocsi és simán megjárod vele az utat. A mai autók elektronikai hibája,sokszor nem is autómárka függő,tehát nem az autógyártó tehet róla.(annyiban,hogy tőle rendeli max.)
Ezzel azt akartam mondani,hogy a gyártók nem azzal reklámozzák magukat,hogy milyen elektronika van autóikban. Pl. Több Volkswagenes ismerősöm panaszkodik az elektronikára. Nekem sok autó van ami tetszik, csak a gyakori elektronikus meghibásodás hírek miatt nem veszek olyat.
Az az idegesítő,hogy egy kis műhelyben nem valószínű ,hogy megtudják csinálni.
Visszatérve az eredeti kérdésre, a Suzuki Ignisben nincs olyan típushiba,ami nagy gondot okozhatna az út során.(nekünk is volt egyszer Ignis és megvoltunk elégedve vele,csak a fogyasztás volt magas,váltóról lekopott teljesen az írás,koptatta az első gumikat,a szalonban meg aztmondták jól bevan állítva ) Egyébként, attól függ hányan mentek és magasságfüggő,de nekem kicsit kényelmetlen volt. Viszont megbízható.
  Cortez86 | #148987 Üzenet | 2010-08-14 11:16:22 |
na én nem vitázok senkivel, gondol mindenki amit akar, már ha segíteni akar az ember akkor is bele kell egyet rúgni
suzuki ignis 1,3 ddis z13dt motorral szíjjhajtással rendelkezik,
suzuki ignis 1,3 egyes, nem kifejezetten M.o ra szánt modelljei (m13a motor) igenis szíjhajtással rendelkeznek, de igazad van már írtam is hogy 99 %ban láncosak a magyar suzik .
Igen vigyen magával hosszbordásszíjat ha elszakad kicseréli neki ott egy szerelő, Görögországban nem túl gyakori ez a modell éppen ezért írtam, sztem borsos áron kapna kinnt egy ilyen szíjat, ha egyáltalán kapna, itt meg 2-3 ezer ft
A folyadékszintet meg megnézi a tartály oldalán
Ennyi
de szóljál be nyugodtan
  -törölt nick 12762 | #148989 Üzenet | 2010-08-14 11:21:08 |
zolee84 írta:
... Nekem sok autó van ami tetszik, csak a gyakori elektronikus meghibásodás hírek miatt nem veszek olyat ...

én meg azért, mert nincs rá kreditem icon_redface.gif icon_redface.gif icon_redface.gif
de hogy kiálljak a VW "család" mellett: nekem egy Octaviám van, igaz, csak 17 ezer km van benne, de lekopogom... sőt, még ismerősök körében sem tudok olyat, hogy VW-vel baj lett volna.
Az Ignis amúgy egy nagyon jó kis autó. Nekem hibátlanul viselkedett a görög úton. A fogyi talán a kedvezőtlen légellenállás miatt bővebb a kelleténél, de a 92 LE jól elhúzza a könnyű kasznit. Talán a váltóáttét az ami kedvezőtlen (3000 fordulatnál csak 100km/h-t mutat az óra, ami 92-nek felel meg...), illetve a magas építés miatt a telók hajlamosak kifeküdni.

cortez86 írta:
... már ha segíteni akar az ember akkor is bele kell egyet rúgni ...

most mit szívod fel magad?
Nyilván vannak tengerentúli modellek, meg jobbkormányosak, meg egyedi építésűek is, de a szélsőségek taglalásával Copfi nincs előrébb icon_cool.gif
Tök mindegy milyen autó, előírt szervízperiódusnál kell cserélni vezérműszíjat. Ha benne van a km, ki kell lökni, ha nincs, akkor meg úgyis bírja. Generátorszíjat pedig -ha állapota indokolja- jobb itthon lecseréltetni, mint egy kétes megbízhatóságúval+egy újjal az ülés alatt elindulni. Szerintem.
  Cortez86 | #148993 Üzenet | 2010-08-14 11:38:50 |
mind1, én részemről befejeztem, benzinesre igazatok van dízelre nem.
  Cortez86 | #148994 Üzenet | 2010-08-14 11:49:28 | Válasz a #148989. hsz-ra Előzmény #148989
azért szívom fel magam, mert tavaly óta, mióta én is fórumozok, mindig van aki ******son,
de mondtam befejeztem
KERESŐ:
Nyomtatóbarát verzió
  Fórum : Autóval Görögországba
<   1 2 3 ... 521 522 523 ... 1324 1325 1326   >


Copyright © 2003-2025 Hellasz.hu