Így van, ha már nem bírod tovább meg kell állni.
Fárasztó az éjszakai vezetés még annak is , aki sokat vezet és veszélyes is.
Mi az első utunkon este indultunk és meg kellett állni Szerbiában olyan 2 óra körül pihenni, mindannak ellenére, hogy havi 6-7000 km-t vezetek személykocsival havonta.
Egy benzinkútnál álltunk meg valahol Belgrád és Nis között 3 órára. Kivilágított parkoló volt közvetlen a kút mellett, több kocsiban is aludtak ott.
Hazafelé jövet feltűnt egy tábla a határon!
Itthon nagyon sok pihenőhelyen lehet vele találkozni, biztos mindenkinek ismerős.
Vigyázz, amíg kereket cserélsz kipakolhatják a kocsit.
Na ez fogadja a Magyarországra érkezőket... Miről is beszélünk akkor???
#2444162017-06-03 22:21:43 Válasz a #244415. hozzászólásra
Igen ,ha valaki fáradt meg kell állni!Ez így van.Mi mindig reggel indulunk ,így nem szokott gondunk lenni a Szerb ,Macedón részen még a fáradtsággal.Az idén először Theszaloniki környékén mi is megállunk egy hotelnél és alszunk éjszaka ,nem vezetünk fáradtan.
ennyi sok rinyagépet.könyörgöm!bele kell ülni az autóba és elmenni A-ból B-be!nem megállni itt meg ott aztán siránkozni hogy mit csinálnak a helyiek.aki fél viszont nem tud levezetni ennyi km-t az menjen busszal vagy repülővel!
Sziasztok. MIndenki ismeri magát s igy válalkozon az utra. Én is tudom magamrol mi az a táv ami lemegy,s hogy mikor vannnak holt idők amit át kell élni nekem általában 1 és 2 óra között szokott . Iszok menet közben egy jó forró erős kávét,lehuzva tartom az ablakot hagy jöjjön a hideg ,nem halgatok semmit, nasizok rágcsálgatok s még ha ugy van megállok annyira hogy kicsit átmozogjak és fázzak.A szembejővő autok fényeibe nem igazán nézek olyankor az ut jobb széle az autot meg tartom egyenesen nekem rutin ha becsuknám a szemem akkor is menne .a mai lámpák nagyon el tudják fárasztani a szemet. Ha reggel meg kivilágosodik az már sokkal könnyebb egy jó hidegvizes mosdás , reggeli, egy kis torna és gyerünk tovább " s van a wc amerre mi megyünk nem igazán mondhatnám hogy van a pályán . Nem mondom hogy nem fáradok el velem is volt hogy nem birtam kinyomni a kuplungot és már nagyon kényelmetlen volt az ülés. De van benne jó is .pl a jó meleg auto ,zene,a monoton zugás,mellettünk alszik mindenki,s ilyenek a vezetőt is csábitja a bobiskolásra éjszaka. S mindig legyen kéznél egy pár átmeneti szállás hely amit itthol különböző forumokon lecsekoltunk. A határok átlépésekor is megálhatunk pihenni rögtön . Mostani utunk egybe Salgotarján-Trapezaki lesz egybe, váltó nélkül
ennyi sok rinyagépet.könyörgöm!bele kell ülni az autóba és elmenni A-ból B-be!nem megállni itt meg ott aztán siránkozni hogy mit csinálnak a helyiek.aki fél viszont nem tud levezetni ennyi km-t az menjen busszal vagy repülővel!
Csak annyi az egész, hogy körültekintőbbnek és óvatosabbnak kell lenni, bárki kerülhet helyzetbe. Jobb megelőzni.
tudtommal nem egy 10km szakasz van ami lassu Mac-ban ,Szerb-be meg ahol az alagut van. S igy ezen a szakaszon napközben esély a dugora.De 14énmegyünk és akkor pontosan tudom mondani .de ezt is mostanába irták .
Szerbiában szezon alatt a nagyobb benzinkutak (OMV, NIS, Gazprom, EKO)parkolójában aránylag állandó a rendőri jelenlét, 1-2 órás pihenés céljából érdemes ezekkel próbálkozni. Egyébként nem lóverseny ez, hogy az ember inaszakadtáig vezessen, ha távolabbi az úticél (Epirusz, Jón-Szigetek, Athén, Tolo, stb, stb) érdemes megállni egy éjszakára egy normális, zárt parkolójú panzióban, motelben, ezekből nincs hiány Szerbiában sem. Távolabbról indulóknak személy szerint ezt tudom ajánlani:
http://www.018in.rs/
A pályától néhány percre található mindössze, tiszta, kultúrált, svédasztalos reggeli, beszélnek mindenféle külföldi nyelven is.
Speciel én lenyomom egyben, 2-3 megállóval (általában OMV Aleksinac, RT Petrol, majd a görög A2-re kanyarodva a Platanos pihenőhely) a Szabadka-Preveza távot, de természetesen nem ítélem el azokat, akiknek csak több pihenő közbeiktatásával megy az út. Biztonság mindenekelőtt.
Így van. Persze sok függ az autó felszereltségétől is. Pl. új autókban több típusnál is már van sávtartó asszisztens: ha index nélkül térsz ki a sávból rázza a kormányt, vagy fékasszisztens: ha utól éred az előtted menőt lelassít az autó a sebességnek megfelelő követési távon. És persze tempomat, automata váltó, komfortülések, klíma és szellőzőrendszer, stb. mind-mind nagyban befolyásolják az egyhuzamban vállalható távolságot és a pihenőidők számát és időtartamát.
#2444262017-06-04 17:47:35 Válasz a #244424. hozzászólásra
Ezek tényleg nagyon leleményes és hasznos kiegészítők, rám is rámtukmáltak néhányat. Arra nagyon jó hogy ha esetleg elmélázom a kilátásban akkor sípol meg fékez. De az már baj ha a sávtartó asszisztens rázogatja a sofőrt fel álmából.
A kényelmes üléssel egyetértek, de azonfelül SEMMI nem befolyásolja hogy esetleg többet tudnék levezetni egyhuzamban.
Ja, egyébként minél kényelmesebb egy kocsi, annál nagyobb távot tudsz vele megtenni.
Persze nem kimondottan a kényelmi extrákra gondolok. Nagyon sokat számít az ülés kényelme, a menetzaj, a motorzaj és maga az utazás érzet. A többi nem hiszem, hogy nagyban befolyásolná a fáradást.
Kispolszkival ki tenne most meg pihenő nélkül 1500 km-t??? Nekem volt kispolszkim!
Egyébként abban is elaludt az ismerősöm
ja,minél kényelmesebb az autó,minél több mindent csinál helyetted,annál nagyobb az esélye hogy elalszol.kispolszkiba senki nem aludna el.
Ha a kispolszkiban elalszik a sofőr (hidd el, abban is el lehet aludni), akkor mehet szabadon át a felezővonalon a forgalommal szemben, letérhet az útpadkára, ráfuthat az előtte menőre. Az általam említett autókban a védelmi rendszer akkor lép akcióba, ha a vezető pl. a fenti hibák valamelyikét elköveti. Ezzel megmentvén a hibát elkövető vezető és a többi forgalomban résztvevő életét. Akkor most mi a jobb?
A kispolszki a maga korában jó autó volt, sokkal találkoztam a 80-as években Bulgáriában a Napospart környékén. Meg trabanttal is.