Itt a topikban szó volt a kisbuszok autópálya díjairól és többen írtátok, hogy II. kategória. Múlt hét kedden jöttünk haza Paráliáról és oda és vissza is mindenhol I. kategóriát, vagyis normál szgk. díját fizettük mindhárom országban. A kisbusz 9 személyes Fiat Scudo L2H1, vagyis a hosszú változat. Hát ha még tudtam valakinek segíteni, aki mostanában indul.
Itt a topikban szó volt a kisbuszok autópálya díjairól és többen írtátok, hogy II. kategória. Múlt hét kedden jöttünk haza Paráliáról és oda és vissza is mindenhol I. kategóriát, vagyis normál szgk. díját fizettük mindhárom országban. A kisbusz 9 személyes Fiat Scudo L2H1, vagyis a hosszú változat. Hát ha még tudtam valakinek segíteni, aki mostanában indul.
Tavaly én is ilyennel voltam idén meg Citroennel de a kaszni egyforma. A szerbeknél 190 CM-ig van személyautó kategória de ez a típus 194 cm üresen. Gondolom hogy terhelve van és a lézeren is van tűréshatár így nekem is személyautó árat kellett fizetni. Én most jöttem haza...
Szerintem nem így van. A tábla sosem a sebességemelésre ad engedélyt. Ha megfigyeled minden csomópont után ki van rakva. Szerintem itthon is.
Egyébként határ után minden országba belépve ki van rakva nagy táblán az utakra vonatkozó sebességhatárok. Mi Tompánál léptünk be Szerbiába, és egyértelműen ki van rakva az autópályára vonatkozó 130-as felirat.
Jó utat mindenkinek aki még indul.
Szerintem meg igen. "Sebességemelésre" is adhat engedélyt. Pont azért van kint minden csomópont után, mert amúgy 120 az országban általánosan megengedett, amit ugye a kereszteződés (csomópont) visszaállít. Itthon pedig nincs kint az autópályán minden csomópont után. Pont azért nem, mert itthon az autópálya tábla, mikor felhajtasz a pályára azt jelenti, hogy 130 a max.
A városokban, ahol ugye alapból 50 van, és kint a 60-70-80-as tábla ott is megemeli a sebességhatárt a következő kereszteződésig. Ez is igazolja, hogy a 2. mondatod butaság.
Tompánál (Röszkénél) arról az 130-as tábláról megnéznék egy fotót......
Szerintem meg igen. "Sebességemelésre" is adhat engedélyt. Pont azért van kint minden csomópont után, mert amúgy 120 az országban általánosan megengedett, amit ugye a kereszteződés (csomópont) visszaállít. Itthon pedig nincs kint az autópályán minden csomópont után. Pont azért nem, mert itthon az autópálya tábla, mikor felhajtasz a pályára azt jelenti, hogy 130 a max.
A városokban, ahol ugye alapból 50 van, és kint a 60-70-80-as tábla ott is megemeli a sebességhatárt a következő kereszteződésig. Ez is igazolja, hogy a 2. mondatod butaság.
Tompánál (Röszkénél) arról az 130-as tábláról megnéznék egy fotót......
Nem fényképeztem le, de Röszkénél a nagyhatáron is kint van hogy autópályán a megengedett 130.
Rendben én elfogadom. Június végén csak a táblával jelzett helyeken lehetett 130-al menni. Akkor a határon a nagy táblán még a 120 km/ó volt engedélyezve az autópályán!
09.14.-én mentünk és most szombaton 09.22-én jöttünk haza Sartiról. Kifele a határok kb 20-30 percek voltak. Gevgelijában volt egy tranzit szállásunk a Viila Magdalena-ban, nagyon szuper hely volt, kényelmes ágyakkal, könnyű megközelítéssel, saját parkolóval bár ez nem bekerített, de nem egy lepusztult környék a házzal szemben egy casino mellette pedig egy éjjel nappali kisbolttal. Másnap a Macedón-Görög határon az egyik macedóniai határőr a kocsi előtt elsétálva kötekedni kezdet a rendszámom miatt, mivel matricás rendszám van az Alfámom. Police-t emlegetett, gondolom rendőrt akart hívni, erre felmutattam az én rendőr igazolványomat és mintha misem történt volna egy mosollyal és "no problem" szavakkal tovább állt. Kész vicc volt!!!
A nyaralás és az időjárás nagyon szuper, kellemes volt.
Az új változás hazafele ért minket Szerbiában, megemelték a fizetőkapuk euro-s díjait, macedón határtól a magyar határ felé így alakultak: 1 euro, 2 euro, 7 euro, 5 euro. A szerb dínár autópályadíjakon nem láttam emelést, gondolom vagy az euro árfolyam változás vagy az 50 centes érmékkel való bajlódás miatt emelték meg.
Hazafele a Röszkei határ alkotott megint, egy óra várakozás volt pedig hajnal 5 körül értünk oda.
Idén már kétszer jártam meg ezt az utat júliusban és most, a szerb pályán oda is és vissza is 130-ra állítottam mindig a tempomatot sehol nem volt belőle probléma!!! Úgyhogy nyugodtan lehet menni 130-al Szerbiában. Persze ahol korlátozás van azt be kell tartani pl Belgrádon keresztül.
#2488632018-09-25 08:41:57 Válasz a #248862. hozzászólásra
Igaz ti hajnalban jöttetek át a határon,így nem valószínű hogy találkozhattatok azokkal az arcokkal akik az esti órákban korzóznak a határszakasz, senki földjén.Alma árusok,koldulók és lézengők.
Mi du 3-4 körül lehettünk ott mikor megérkezett egy 7-fős fiú csapat 3 lánnyal,köztük "Bulgária Maffia" feliratú pólós sráccal..érdekes jelenség volt. Nem tudom mit akart vele üzenni, vagy milyen indíttatásból csináltathatta magának.
Július végén este 9 körül értünk Röszkére és akkor mi is találkoztunk velük a kolduló, ablakmosós fiúkkal. Szerencsére akkor nyílt egy új sor ezért gyorsan átjutottunk rajtuk.
09.19-én indultunk Kefalóniára. A határok lefele: Hercegszántó ide reggel 7:00-kor érkeztünk 3 perc Szerb-Macedón 10 perc mi Bitola felé léptünk Görög földre 5 perc volt. tranzit szállásnak Görögországban egy sí centrumban foglaltam helyet a határtól nem messze reggelivel. Vissza fele nem volt tranzit szállás okát majd a jövő héten leírom a beszámolóban. Vissza 09.28. 18:00-kor indulás Kylliniből. A Görög-Macedón határ 3 perc Evzoni fele mentünk utána Macedón-Szerb határ 3 perc után Szerb-Magyar határ Hercegszántónál 10 perc. A zöld papírt nem kérte a Macedón határőr se oda se vissza. A magyar határon vissza fele bekérte a személyiket szokás szerint megnézi aztán kéri a forgalmit. Rendben vagyunk mondja de a vámos kolléga megnézné önöket. Nagy mosollyal mondom rendben. kijön a fickó kérdezi hová megyünk mondom haza mennénk. Nyissam ki a csomagtartót kinyitom benéz aztán kérdi van alkoholos italunk mondom nincs köszöni szépen mehetünk. Érdek a szerb autót azt nem kell átvizsgálni. A többit majd a beszámolóban.