#1891972012-06-27 13:11:51 Válasz a #189181. hsz-ra
"Ha a szélvédő magasságot nézzük ami alapján szokták besorolni "
Ez egy elterjedt tévedés! Soha nem sorolták egyik kategóriát sem a szélvédő magassága alapján. Az első tengely középvonalában mért magasság a mérvadó a kivételektől eltekintve. Azoknál meg a teljes magasság.
#1891992012-06-27 13:19:08 Válasz a #189178. hsz-ra
Minden hónapban belinkelem, de még mindig a régi módi van a fejekben: 2011 tavaszán megváltozott a szerb besorolás, már nem csak az olyan autók számítanak az I. kategóriába, amelyek első tengely vonalában mért magassága 1.30 méternél kisebb, hanem azok is, ahol az autó össztömege 3.5T alatt van és teljes magassága 1.90 méter alatt van. Már csak a Transporter szerüségek lehetnének kérdésesek, azoknál 1.95 méter körül van a magasság, de SZERINTEM azokat is I-be sorolják.
Minden hónapban belinkelem, de még mindig a régi módi van a fejekben: 2011 tavaszán megváltozott a szerb besorolás, már nem csak az olyan autók számítanak az I. kategóriába, amelyek első tengely vonalában mért magassága 1.30 méternél kisebb, hanem azok is, ahol az autó össztömege 3.5T alatt van és teljes magassága 1.90 méter alatt van. Már csak a Transporter szerüségek lehetnének kérdésesek, azoknál 1.95 méter körül van a magasság, de SZERINTEM azokat is I-be sorolják.
Igen, azok igen kérdésesek ilyen szempontból: a Transportert (T4) tavaly Szerbiában odafelé, világosban személyautónak, éjszaka teherautónak, visszafelé szintén világosban szintén személyautónak nézték. (Mindenféle méretet tekintve belefért a hivatalos személyautó kategóriába) Hiába viszel centit, magyarázni fölösleges... nem értik, vagy nem akarják érteni... Ha nem fizeted, amit mondanak nem nyitják fel a kaput... Idén egyértelműen személyautóval megyünk!
Többen kérdezték hogyan működik a kártyás fizetés Szerbiában, de választ nem találtam.
Oda kell adni kapunál a kezelőnek, PIN kód beüt, majd hajts tovább? Esetleg mindent az utazónak kell kezelni?
Kapunál kártyás fizetést nem értem. Értelmetlen. Ki van írvva euroban is az ár és nem hiszem, hogy nincs nálad annyi euro, hogy a kapuknál fizess. Lehet kérdezni, de ha nem vagy biztos, akkor miért erölteted?
Abban az apartmanban, ahol most is vagyok csak dízel autós vendégek vannak, illetve a helyiek nagy része dizel pick-up-pal autózik. Nehogymár bénázzanak a kutakon. Szerbiában kérdezték meg egyedül, hogy alap-dízel,vagy eurodízelt kérek.
L200 pick-up esetében személyautó, azaz 1. kategóriát kell fizetni minden kapunál.
Úgy írják a utikalauzban, hogy nem éri meg a belgrádi elkerülő. Annak nem éri meg, aki filléreskedik. 100-120-as tempóban lehet kb 40 km-rel nagyobb távval kikerülni Belgrádot. Tavaly 1 órát áltunk az egyébként "gyors autópályás belvárosban". Akinek ez nem éri meg, az tanulja újra a matematikát.
Úgy írja, hogy 1 dínár 2.7 Ft, pedig 2.5 Ft
2007-ben vásárolt Mio navim 2011-es térképpel még a belgrádi elkerülőt is ismerte már.
Macedón kutaknál ablakból egy ízléses visa-mastercard kérdéssel eldönthetjük a kártyás tankolást. Ami egyébként a legjobb váltással működik, akárki akármit is mond.
Dobom az új témát:
Tavaly a Mac. vámosoknak az volt a mániájuk, hogy van-e mindenkinek utasbiztosítása és erről igazolást is tud mutatni, ha nem volt 10-20 euró bünti.
Leszoktak már róla?
Ja és Corsa C 1,3 CDTI ezüst-el nyomulunk.50%-os Conti nyári gumikon. Paráliára megyünk Juli 4-15
Csakis és kizárólag Macedóniában tankolunk Visa kártyával
#1892382012-06-27 17:44:47 Válasz a #189225. hsz-ra
Úgy írják a utikalauzban, hogy nem éri meg a belgrádi elkerülő. Annak nem éri meg, aki filléreskedik. 100-120-as tempóban lehet kb 40 km-rel nagyobb távval kikerülni Belgrádot. Tavaly 1 órát áltunk az egyébként "gyors autópályás belvárosban". Akinek ez nem éri meg, az tanulja újra a matematikát.
Még nappal lehet hogy igazad is van, de este már a fillérbaszók Belgrádon keresztül mennek....