Autóval Görögországba
Nyomtatóbarát verzió
  Fórum : Autóval Görögországba
Hozzászóló Üzenet
# 13981
KijelentkezvePrivát üzenet küldése
Balogimi

Kezdő fórumos
Kezdő fórumos
7 hozzászólás


Nincs beírva úticél.
#219344 Üzenet linkje2014-06-30 19:03:48  Válasz a #219327. hsz-ra

melus16
Köszi a hasznos infót. A beszámolódat már olvastam régen de újra végig fogom olvasni. Mi is autóval voltunk 2011-ben Tolóban kettő hétig (a Dimitrában). Mi sem jutottunk el minden látnivalóhoz hiszen pihenni is akartunk. Most jul.-28-tól- aug.-8-ig leszünk a Polydorba amit a bookingon foglaltam. Ha valaki járt már ott szívesen olvasnák róla. icon_cool.gif

# 13982
KijelentkezvePrivát üzenet küldése
Omer

Kezdő fórumos
Kezdő fórumos
2 hozzászólás


Nincs beírva úticél.
#219372 Üzenet linkje2014-06-30 21:55:46 

Köszi Pintyőke60,azt hiszem ez elegendő infó lesz. icon_smile.gif
# 13983
KijelentkezvePrivát üzenet küldése
KissLaszlo

Törzstag
Törzstag
1068 hozzászólás



Nincs beírva úticél.
#219387 Üzenet linkje2014-07-01 07:49:12 

evko írta:
Sziasztok!

Buszos utazásokon vettem eddig részt, ez évben is voltam már Görögországban, de úgy tűnik, lesz még pár szabad napom (1 teljes hét), így arra gondoltam, hogy valakikkel csatlakozva el lehetne látogatni szeptemberben Görögországba autóval mondjuk egy szombat reggel indulós és következő hét vasárnap érkezős (tehát mondjuk 6 éjszakát ott alvós) nyaralásra, a nyár zárásaként. Gondolom egy autóval (4 fő) elég jó áron kijön oda-vissza az utazás?

Nem olvastam a hozzászólásokat, de ha pl Platamonba (1100Km) mennénk 4-en, akkor szerintetek mennyibe kerülne (sacc) oda-vissza az út üzemanyag és autópálya része? 80-100K?

Kérdés, hol lehet ehhez keresni utitársat?


Igen kb így lehet számolni 80-100, függ a kocsi fogyasztásától is.

Erről több vita folyt mostanában és, ha meg van terhelve a kocsi akkor természetesen többet fogyaszt, mert a motornak nagyobb tömeget kell mozgatni-mozgásban tartani.
A fogyasztás ennek ellenére lehet kevesebb az átlagosnál, mivel hosszú egyenletes az utazás.

Mindezeket tapasztalatból írom.

# 13984
KijelentkezvePrivát üzenet küldése
Triznyak

Kiemelt fórumtag
Kiemelt fórumtag
1024 hozzászólás



Nincs beírva úticél.
#219401 Üzenet linkje2014-07-01 08:42:07  Válasz a #219387. hsz-ra Előzmény #219387

"...ha meg van terhelve a kocsi akkor természetesen többet fogyaszt, mert a motornak nagyobb tömeget kell mozgatni-mozgásban tartani."

A fizika mai állása szerint, sík úton, egyenletes sebesség esetén a tömeg semmit sem számít!!!! A tömegnek -a fogyasztás szempontjából- egyedül gyorsításkor van szerepe.

Ergo, amíg sík úton, egyenletes sebességgel halad ugyanazon autó, addig tök mindegy, hogy a tömege 1400kg, vagy 1900kg, ugyanannyi energia kell a kettő mozgásban tartásához, azaz a fogyasztása is ugyanannyi lesz. Ezt már az általános iskolában is így tanítják. (akinek van 12-14 éves korú gyermeke, kérdezze meg tőle icon_smile.gif )
Aki mást állít, és ezt bizonyítani is tudja, az esélyes a Nobel díjra!

Azért érdekes, hogy mindenki az alacsonyabb fogyasztást tapasztalja a nagyobb tömeg ellenére is, de a legegyszerűbb és a fizika által alátámasztott magyarázatot élből elutasítja egy hibás sztereotípia miatt, miszerint a nagyobb tömeg egyenlő nagyobb fogyasztás. Gondolom ez a városi fogyasztásra épülő tapasztalatok matti téves elképzelés.

# 13985
KijelentkezvePrivát üzenet küldéseFelhasználó weblapjának megtekintése
Dobaki2

Törzstag
Törzstag
538 hozzászólás



Nincs beírva úticél.
#219423 Üzenet linkje2014-07-01 10:31:07 

"Ergo, amíg sík úton, egyenletes sebességgel halad ugyanazon autó, addig tök mindegy, hogy a tömege 1400kg, vagy 1900kg, ugyanannyi energia kell a kettő mozgásban tartásához, azaz a fogyasztása is ugyanannyi lesz. Ezt már az általános iskolában is így tanítják. (akinek van 12-14 éves korú gyermeke, kérdezze meg tőle icon_smile.gif )
Aki mást állít, és ezt bizonyítani is tudja, az esélyes a Nobel díjra!"

Mivel mi rendszeresen foglalkozunk autók tesztelésével ezért kijelenthetem, hogy ez így ebben a formában nem igaz! Bocsánat jól írod "sík úton", ami természetesen nem létezik! De ha létezne is, akkor sem lehet menni nem hogy 1000 km-t de még 100-at sem úgy hogy ne kelljen lassítani, illetve gyorsítani. De egyébként mindegy, mert csak azt szoktam mondani ilyenkor, hogy üljünk be az autóba, menjünk ugyan azon úton 1000km-t úgy ha csak egyedül vagyunk az autóban, illetve menjünk úgy hogy négyen vagyunk tele csomagtartóval.

# 13986
KijelentkezvePrivát üzenet küldése
Toemi

Kezdő fórumos
Kezdő fórumos
12 hozzászólás


Nincs beírva úticél.
#219426 Üzenet linkje2014-07-01 10:37:36 

Az a baj, hogy ez elmélet, a fizikai példák mindig laboratóriumi környezetben értendők és nem vesznek figyelembe tényezőket, hogy az alaptételeket fel lehessen állítani.
A gyakorlatban az autó szerkezete és a gumi súrlódása és a menetszél is folyamatosan lassítja az autót, így az egyenletes haladáshoz is, gyakorlatilag folyamatosan gyorsítasz. Ezért is nyomod a gázt. icon_smile.gif

Nekünk a Ducatonk amikor szabadon megy a pályán, 12-15 litert nyel be. (130-140 körül)
Amikor tele van rakva és rá van akasztva a futó, 30-nál kiakad a műszer. icon_smile.gif

Ennél extrémebb példán nem is lehetne megmutatni, milyen sokat számít egyenletes haladásnál is a tömeg.

Az a baj, hogy a fizikai egyenletes egyenes vonaló mozgás, nem ugyanaz mint amikor autópályán folyamatosan 130-al mész.



icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif

# 13987
KijelentkezvePrivát üzenet küldése
Csaba67

Kezdő fórumos
Kezdő fórumos
33 hozzászólás


Nincs beírva úticél.
#219431 Üzenet linkje2014-07-01 11:02:25 

Nem vagyok fizikus, de engedd meg hogy hozzászóljak.

Egy m tömeggel rendelkező, egyenes vonalban, egyenletes sebességgel mozgó testnek a haladási kinetikus energiáját a következőképpen számíthatjuk ki:

Et=½mv²tkp

ahol:
• Et a haladási kinetikus energia
• m a test tömege
• vTKP a test tömeg-középpontjának sebessége

A klasszikus mechanikában az /a/gyorsulás az erő (F) és a tömeg (m) függvénye, amit Newton második törvénye fejez ki:

F=ma

A tömeg-energia-impulzus a nevezetes összefüggésre redukálódik:

E=mc²

ami tehát a nyugalmi tömeg és a nyugalmi energia közötti kapcsolat. Ezt ki szokták néha terjeszteni általában az energia és a tömeg közötti kapcsolatra bármely rendszerben, és akkor az ún. "mozgási tömeget" éppen ez a kifejezés definiálja.

Fentiekből adódik, hogy a haladási kinetikus energia, az erő és a tömeg energia számításoknál az egyenletben a tömeg szorzóként szerepel, ennek megfelelően ezek a mennyiségek a tömeg növekedésével egyenes arányban nőnek. Szerintem ennyi elég annak megállapítására, hogy a tömegnek is befolyásoló szerepe van a fenti kérdéskörben.

Ettől függetlenül mindenkinek jó nyaralást kívánok.
[img][/img]

# 13988
KijelentkezvePrivát üzenet küldése
András67

Kezdő fórumos
Kezdő fórumos
20 hozzászólás


Nincs beírva úticél.
#219443 Üzenet linkje2014-07-01 11:37:55 

Nem is értem minek megy nyaralni akinek még a decik is számítanak. Bakker nem mindegy mennyit fogyaszt az autód, menny és érezd jól magad! Ja vitorla a tetőre és nulla a fogyasztásod ha kifogod a szelet.
# 13989
KijelentkezvePrivát üzenet küldése
Toni

Kezdő fórumos
Kezdő fórumos
24 hozzászólás


Nincs beírva úticél.
#219445 Üzenet linkje2014-07-01 11:42:29 

Egy kis kiegészités az útbeszámolóhoz,Macedóniában a fizetőkapuknál nem fogadják a fém eurot,
a szerb-macedón határ utáni lukoil pumpán,az első fizetőkapu előtt,lehet váltani is,1euro-60 dénár.

# 13990
KijelentkezvePrivát üzenet küldése
Zlaky

Kezdő fórumos
Kezdő fórumos
42 hozzászólás


Nincs beírva úticél.
#219457 Üzenet linkje2014-07-01 12:20:36 

Üdv !
A Szerb fizetőkapuk bármelyikénél lehet fizetni kártyával , vagy külön kapuhoz kell állni ? Válaszokat előre is köszi !

# 13991
KijelentkezvePrivát üzenet küldéseFelhasználó weblapjának megtekintése
Suvimarta

Aktív fórumos
Aktív fórumos
279 hozzászólás


Nincs beírva úticél.
#219459 Üzenet linkje2014-07-01 12:24:06 

Nem figyeltük külön, hogy van-e ilyen megkülönböztetés, hogy csak kártyás...mi mentünk és fizettünk kártyával
# 13992
KijelentkezvePrivát üzenet küldése
Toni

Kezdő fórumos
Kezdő fórumos
24 hozzászólás


Nincs beírva úticél.
#219461 Üzenet linkje2014-07-01 12:32:03 

Lehet fizetni kártyával,nem kell külön kapuhoz állni
# 13993
KijelentkezvePrivát üzenet küldéseFelhasználó weblapjának megtekintése
Suvimarta

Aktív fórumos
Aktív fórumos
279 hozzászólás


Nincs beírva úticél.
#219462 Üzenet linkje2014-07-01 12:33:30 

Igen
# 13994
KijelentkezvePrivát üzenet küldése
András67

Kezdő fórumos
Kezdő fórumos
20 hozzászólás


Nincs beírva úticél.
#219465 Üzenet linkje2014-07-01 12:42:00 

Van valakinek GPS tapasztalata? Melyiket érdemes használni Görögországban.Nem valami részletes a térkép, Garminom van. Frissítettem.
# 13995
KijelentkezvePrivát üzenet küldése
KissLaszlo

Törzstag
Törzstag
1068 hozzászólás



Nincs beírva úticél.
#219487 Üzenet linkje2014-07-01 17:33:17 

Csaba67 írta:
Nem vagyok fizikus, de engedd meg hogy hozzászóljak.

Egy m tömeggel rendelkező, egyenes vonalban, egyenletes sebességgel mozgó testnek a haladási kinetikus energiáját a következőképpen számíthatjuk ki:

Et=½mv²tkp

ahol:
• Et a haladási kinetikus energia
• m a test tömege
• vTKP a test tömeg-középpontjának sebessége

A klasszikus mechanikában az /a/gyorsulás az erő (F) és a tömeg (m) függvénye, amit Newton második törvénye fejez ki:

F=ma

A tömeg-energia-impulzus a nevezetes összefüggésre redukálódik:

E=mc²

ami tehát a nyugalmi tömeg és a nyugalmi energia közötti kapcsolat. Ezt ki szokták néha terjeszteni általában az energia és a tömeg közötti kapcsolatra bármely rendszerben, és akkor az ún. "mozgási tömeget" éppen ez a kifejezés definiálja.

Fentiekből adódik, hogy a haladási kinetikus energia, az erő és a tömeg energia számításoknál az egyenletben a tömeg szorzóként szerepel, ennek megfelelően ezek a mennyiségek a tömeg növekedésével egyenes arányban nőnek. Szerintem ennyi elég annak megállapítására, hogy a tömegnek is befolyásoló szerepe van a fenti kérdéskörben.

Ettől függetlenül mindenkinek jó nyaralást kívánok.
[img][/img]


HÚÚÚÚ Bakker ezt az életben nem fogom érteni....

KERESŐ:
Nyomtatóbarát verzió
  Fórum : Autóval Görögországba
<   1 2 3 ... 932 933 934 ... 1324 1325 1326   >


Copyright © 2003-2025 Hellasz.hu