28.-án 14:00 kor van tervezve az indulás Kkfházáról, Határ tekintetében Ásotthalom mellett döntöttem, mert igy nem kell keresztül menni Szabadkán, remélem gyors lesz, és gyorsan fel tudunk kanyarodni a pályára. Az úticél Paralia Skotinas. 2 autóval megyünk és ennyi pont elég is. !!!
#2299262015-06-07 19:04:39 Válasz a #229883. hozzászólásra
Sziasztok! Nem csak ők ketten de még én is a környékről vagyok, sőt ugyanonnan, mint Bofefe . Fecó én már a múlthéten mondtam Lacinak, hogy Röszkénél csak pályamatricával lehet menni. Kérdeztem azt is, hogy van e kedvetek 2 nappal hamarabb indulni, mert mi 26-án indulunk, igaz a cél nem ugyanaz de Thessalonikiig mehetnénk együtt.
Egy kis friss infó azoknak, akik Debrecen környékéről indulnak: a 47-es utat Békéscsabától Hódmezővásárhelyig felújítják, és a Szeged előtti kétsávos szakaszt is. Az informátorom szerint nagyon lassan lehet haladni, sok helyen felváltva engedik a forgalmat, és nem várható, hogy kész legyenek a nyár vége előtt.
Marad a Debrecen - Szolnok - Kecskemét variáció, vagy a M3 - M31 - M0 - M5.
Nagyvaradrol megyunk es nem tudtuk eldonteni hogy merre menjunk Temesvarnak lefele vagy a regi bevalt utunkon Bekescsaba-Hodmezovasarhely-Szeged iranyba, de igy mar tuti hogy Temesvarnak haladunk lefele.
Kerdesem meg akik Zakynthosra mentek kb mennyi ido alatt ertek le Killinig? es melyik iranyba haladtak Ioannina vagy Larisa fele ?
Srácok, itt most felmerült bennem a gondolat. Sokszor voltam Görögországban, busszal is, autóval is. Mégis a birka banda eltántorít a tapasztalataimtól, de nyugtassatok meg, hogy az csak urban legend, hogy a macedón határőrök kérik az utasbiztosítást. Csak négy napra megyünk és négyünkből egyelőre csak ketten tervezzük a kötését.
Zöldkártya az tiszta sor, hogy kérik, azt tőlem is kérték mindig, de ugye baromság, hogy ez az új szokásuk lenne?
Srácok, itt most felmerült bennem a gondolat. Sokszor voltam Görögországban, busszal is, autóval is. Mégis a birka banda eltántorít a tapasztalataimtól, de nyugtassatok meg, hogy az csak urban legend, hogy a macedón határőrök kérik az utasbiztosítást. Csak négy napra megyünk és négyünkből egyelőre csak ketten tervezzük a kötését.
Zöldkártya az tiszta sor, hogy kérik, azt tőlem is kérték mindig, de ugye baromság, hogy ez az új szokásuk lenne?
Utasbiztosítás nélkül egy métert se mennék... Ugyan szerintem semmi közük hozzá de én kötnék...
#2299772015-06-08 21:34:25 Válasz a #229969. hozzászólásra
Szia!
Ez sem nem új, sem nem régi szokásuk. Pár éve volt egy rövid időszak amikor kérték néhány embertől, de csak egy páran írták. Tőlem pld. sohasem kérték.
Magánvéleményem, hogy jogosan kérhetnék/kérhetik. Megérteném, ha nem akarnák terhelni a saját költségvetésüket az országukon tömegesen átszáguldó külföldiek balesetei miatt. Szerinted mi a teendő, ha valakit súlyos baleset ér, és nincs biztosítása?Az út szélén nyilván nem hagyhatják, el is kell látniuk, aztán vagy fizet, vagy megpróbálják behajtani. Az autónál erre való a nemzetközi felelősségbiztosítás, az EU-n belül erre van a TB, de EU-n kívül neked kell gondoskodni biztosításról, vagy fizetni a költségeket.
Én spec. el sem tudom képzelni, hogy úgy induljak neki két nem EU-s országon át az 1200 km-nek, hogy ne legyen legalább az utazás napjaira érvényes biztosításunk. Egy alap biztosítás, főleg 2*1 napra nem egy nagy összeg, ezen kár spórolni. És akár kérhetik is! Mit tudsz csinálni ha igen? Visszafordulsz, vagy kötsz a határon jó drágán?
Én spec. el sem tudom képzelni, hogy úgy induljak neki két nem EU-s országon át az 1200 km-nek, hogy ne legyen legalább az utazás napjaira érvényes biztosításunk. Egy alap biztosítás, főleg 2*1 napra nem egy nagy összeg, ezen kár spórolni.
Már bocsánat, de ennek mi értelme van?
Görögországban nem autóztok, nem mentek sehova, hogy csak az útra elég kötni?
Vagy ott nem érhet baleset? Ott nem betegedhet meg az ember?
Macedónok azért kértek, esetleg kérnek utasbiztosítást, mert ha valamilyen baleset - betegsége van az átutazónak akkor a helyi egészségügynek kell ellátnia. Na már most az ő költségeiket - ha a beteg elhagyja az országot és még nem fizette ki, akkor szinte reménytelen behajtani. Ha van biztosítás, akkor ez megoldott.
Ez olyan probléma mint a tankolás. Miért csak annyit tankoljak a néhány Forinttal drágább helyen hogy éppen elérjem az olcsóbb kutat? Aztán ha valamiért többet fogyaszt az autó akkor beüt a probléma. Ha valaki az utasbiztosításon akar spórolni az inkább el se induljon (szerintem)!
EGYÉBKÉNT NE A MACEDÓNOK MIATT KÖSSETEK UTASBIZTOSÍTÁST, HANEM MAGATOK MIATT!!!