Jogszabálysértés miatt július 28-án törölte a hatósági nyilvántartásból az Avantgarde Idegenforgalmi és Személyszállító Bt.-t a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH).
Talán hülye a kérdés, de mit csinál ilyen esetben a kedves utas? Nem utazhat el? Visszakapja a pénzét? Bocs, ha hülyeséget kérdeztem.
#1114222009-07-28 22:20:55 Válasz a #111401. hsz-ra
Hajajj! Mi lesz még itt az idén?
Utaztam már velük és nagyon jól csinálták. Minden tökéletes volt, egyszerűen aki keresett, azt sem talált akkor hibát a munkájukban.
Ebben az évben ez a 6. utazási iroda akit töröltek.
Mindig ki van nevezve egy "biztos" aki levezényli a felszámolást, vagy egyéb megszüntető eljárást, annál kell bejelenteni a kártérítési igényt. Erre általában záros határidő van. Aki egyedül nem boldogul keressen meg egy ügyvédet. Az ügyvédeknek több információs kapujuk van, egyéb lehetőségeik, és több mindent "látnak" egy cégről, ill. annak "ügyeiről".
üdv. Zsófi73
Jogszabálysértés miatt július 28-án törölte a hatósági nyilvántartásból az Avantgarde Idegenforgalmi és Személyszállító Bt.-t a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH).
Talán hülye a kérdés, de mit csinál ilyen esetben a kedves utas? Nem utazhat el? Visszakapja a pénzét? Bocs, ha hülyeséget kérdeztem.
Valószínűleg akik már befizették az utat, azok már nem utazhatnak el. Az hogy a pénzének hány %-át kapja vissza, ez mindig az adott cég vagyoni helyzetétől függ. Az hogy 100 %-át arra igen kicsi az esély, szinte nulla. Mert az utas által befizetett összeg egy részét, már tuti, hogy elköltötték, no nem biztos, hogy magukra, hanem pld. előfoglalásra, egyéb kötelező ktg.-re , amik már akkor felmerülnek, mikor még az utas el sem utazott.
Annyi pénzt fog visszakapni az utas (,ha egyáltalán visszakapp), amennyi marad. Ugyanis több 100 károsult is lehet. De már egy korábbi hozzászólásban is volt szó, ilyen esetben egy vállalkozásnak egyéb kötelezettségeit (forintos) is teljesíteni kell, ha ugyan vannak. (apeh, önkormányzat, vpop, egyéb szállítók).
Az utazási szerződésekben hiába is keresnénk ilyen passzust (felszámolás, csőd, megszűnés) erre nem térnek ki.
Tervezik a törvénymódosítást, ami valszeg szigorítás lesz. Mármint úgy szigorítás, hogy az utasok védelméért. Úgy legyen.
Az az igazság, hogy ezeddig igen egyoldalúan köttetnek az utazási szerződések.20 napon belül lemondás esetén- amennyiben az utas mondja le- részben, vagy egészben meg kell fizetnie az utasnak az út árát, ha elutazik, ha nem.Ez tiszta nyereség az irodáknak, hiszen last minutban még azért értékesíteni tudja mégegyszer.
Ez úgy lenne az igazságos, ha csak akkor kellene megfizetni, ha az irodának nem sikerül.
Erre az irodák különféle biztosítékokat kötnek ki.De lassan ott tartunk, hogy bizony az utasnak kellene biztosítékokat, garanciákat kérnie, hogy a befizetett útra az iroda valóban elutaztatja-e?
Az az igazság, hogy ezeddig igen egyoldalúan köttetnek az utazási szerződések.20 napon belül lemondás esetén- amennyiben az utas mondja le- részben, vagy egészben meg kell fizetnie az utasnak az út árát, ha elutazik, ha nem.Ez tiszta nyereség az irodáknak, hiszen last minutban még azért értékesíteni tudja mégegyszer.
Ez úgy lenne az igazságos, ha csak akkor kellene megfizetni, ha az irodának nem sikerül. EZEK LEKÖVETÉSE NAGY ADMINISZTRATÍV TEHER.Erre az irodák különféle biztosítékokat kötnek ki.De lassan ott tartunk, hogy bizony az utasnak kellene biztosítékokat, garanciákat kérnie, hogy a befizetett útra az iroda valóban elutaztatja-e?
Szia Kuku!
Én úgy gondolom, ill. úgy látom, hogy mindenféle szerződésben, ahol magánszemély az egyik fél, az mindig alulmarad. Azaz egy cég (vállalkozás, bank, hivatal, biztosító), mindig erősebb. Egy esetben van az mikor a magánszemély védelme az erősebb a jogban: ez pedig a munkaügy.
üdv.: Zsófi73
üdv.: Zsófi73
Igen sajnos tudom, hogy ez így van...csak magában zúgolódik az ember és közben reménykedik, hogy előbb-utóbb ezek a dolgok is jóirányba változnak.
Hiszen ez egy szolgáltatás, ami értünk utasokért van és nemcsak azért, hogy a pénzt beszedjék tőlünk!
Üdv
Kuku
Jaja, a törvény szabályozza a visszafizetés sorrendjét. Ha minden igaz, ilyen sorrendben: állam, önkormányzatok, cégek, majd valahol a végén magánszemélyek (persze olyan eset is van, mikor a végének már nem is jut semmi... Akkor akár több tucatnyi per indulhat egyszerre...)
#1115532009-07-29 17:47:01 Válasz a #111536. hsz-ra
Senkinek sem kívánom, hogy ilyen szituációba kerüljön. Egyébként és is sajnálom őket kétszer utaztam velük Olaszországba Velencébe. Mindig nagyon korrektek és szakmailag kifogástalanok, felsőfokon felkészültek voltak. Ott találkoztam életem legjobb idegenvezeőjével. Lexikon szinten volt felkészült, emellett nagyon odafigyelt mindenkire. Nekünk például majd a felére lealkudta a gondolázást.
#1115542009-07-29 17:54:41 Válasz a #111536. hsz-ra
És a felsoroltakat még beelőzi a kielégítési sorrendben a felszámoló díja, ami meglepően nagy összeg. Aztán a maradék (ha van) az összes többi jogosulté. Sajna!
Kiben bizhatunk ezután??????Több ismerősőm utazott velük és dicsérték a szolgltatást.S mi még nem kötöttünk le semmit.Mit csináljon aki nem képes egymaga megszervezni a nyaralást./millió oka lehet,hogy valaki utazási irodán keresztül intézi az utazást./
Jaja, a törvény szabályozza a visszafizetés sorrendjét. Ha minden igaz, ilyen sorrendben: állam, önkormányzatok, cégek, majd valahol a végén magánszemélyek (persze olyan eset is van, mikor a végének már nem is jut semmi... Akkor akár több tucatnyi per indulhat egyszerre...)
Igen, indulhat per; de ha nincs pénz? Csak a betett tőkééig felel a tulaj. Az pedig elég kevés több száz ügyfél kielégítésére. Van még egy lehetőség: az ingatlanok, a tárgyi eszközök értékesítéséből befolyt pénz. De ez a már a felszámoló, ill. egyéb biztos feladata. Bár, amiket én már láttam....
üdv.: Zsófi73
Sziasztok!Én a Grand tours-szal utaztam eddig 7-szer.Nagyon megbízható iroda.Csak ajánlani tudom mindenkinek.Még soha nem ért meglepetés velük kapcsolatban.
Sziasztok!Én a Grand tours-szal utaztam eddig 7-szer.Nagyon megbízható iroda.Csak ajánlani tudom mindenkinek.Még soha nem ért meglepetés velük kapcsolatban.
Sziasztok!
Én 2 x utaztam a GrandTours-szal, de eddig még nekem sem volt semmi gondom, igaz, mindkétszer ugyanoda - Marmarasra.
Üdv.: Zsófi73
Legutóbb Zsófi73 szerkesztette (2009-07-30 11:49:27), összesen 1 alkalommal
Kiben bizhatunk ezután??????Több ismerősőm utazott velük és dicsérték a szolgltatást.S mi még nem kötöttünk le semmit.Mit csináljon aki nem képes egymaga megszervezni a nyaralást./millió oka lehet,hogy valaki utazási irodán keresztül intézi az utazást./
SzabónéManyi!
Hogy kiben bízhatunk? Összességében senkiben! Kívülről mindig minden tökéletesnek látszik. Csak az ott dolgozók tudják az igazságot. Vagy sokszor még ők sem. Én is hajlok affelé, hogy egyéniben kell szervezkedni. Nekünk ez 2 x sikerült. 2x viszont irodával voltunk.
üdv.: Zsófi73