Azért írtam a görög gázolajról, mert amióta ez az autóm van azóta 4x voltam kint vele, és minden alkalommal valami hibát jelzet az autó miután betankoltam a görög gázolajat.Tankolás után félórával már világit a sárga motor jelző hogy valami gond van . És addig világit, amíg újra nem tankolok magyar gázolajat. Most húsvétkor is kinti tankolás után már írta is ki hogy ellenőrizem a befecskendezést. Én arra gondolok, hogy ugye kint két féle dízelolaj van és nekem a szarabbikat tankolták. Van a rendes euro olaj, és a traktorokba való.
#1330842010-05-05 12:43:25 Válasz a #133064. hsz-ra
Ezért szoktunk magunknak tankolni.
A mi autónk is nagyon érzékeny az üzemanyagra, az elődje fél év alatt ment tönkre a magyar kutakról tankolt gázolajtól. Ez után alaposan megnézzük, hol és mit tankolunk. Már kétszer mentünk ezzel a kocsival Görögországba, de még egyszer sem adott be hibakódot, míg itthon rendszeresen.
Ja! Egy ezer éves traktor lehet, hogy bármit lenyel, de a mai modern gépek legalább olyan érzékenyek, mint egy D4D-s autó.
Na,abba egyezik a véleményünk,hogy van rossz gázolajuk is,én mindig viszek magammal 60l-t,a határon nem szóltak még eddig,de a szerb,és maci kutaktól én jobban félek,eko kutnál még nem volt bajom
Sziasztok!
Olvastam a gázolaj mizériát, és nem hagy nyugodni a dolog. Mi háromszor voltunk Görögországban Citroen C5 2.0 HDI-vel, de semmi gond nem volt. Ez véletlen, vagy jól bírja ezt nem tudom, pedig tankoltunk Szerbiában is és Görögországban is. Azt sem tudom mit jelentenek ezek a betűkombinációk, de gondolom a legújabb járgányok az érzékenyebbek az üzemanyagra.
Nem vagyok autószerelő,csak érdekelnek az autós témák és gyakran olvasok a témában. Autószerelő barátom szokott néha jobban felvilágosítani.
Saját véleményem viszont. A gázolaj jóval "egyszerűbb" üzemanyag ,mint a benzin, ez nem is igényel olyan finomítást. A cetánszám jelzi egyik tulajdonságát a másikat a kéntartalom. Viszont ellentétben a benzinnel gázolajból egy félét(max.2)árulnak a kutakon. A gondot általában a nagyobb kéntartalom okozza. Szerintem a hiba,ha jelentkezik egy autónál (mondjuk jelzi egy kigyulladt ikon,hogy valami nem ok),általában a katalizátor hibája lehet,tehát nem a motoré. Kicsit szkeptikus vagyok,azzal kapcsolatban,hogy egy utazás alkalmával tankolt mennyiség tönkretehet egy autót,mert gondoljunk bele,akkor mi lehet,azokkal az autókkal,amiket állandóan itt tankolnak és a szerbeknél és görögöknél is van mindenféle autó. Nem mondom,hogy nem igaz amit mondtok néhányan,csak a véleményem írtam le. Vagyis,hogy szerintem egy éven egy utazás alkalmával tankolt mennyiség nem hiszem,hogy gondot okozna. Még annyi,hogy az Opel dieselek (1.7cdti) semmi gondot nem mutatnak.
10-15 évvel ezelött a görögöknél a diesel szgk olyan volt mint a fehér holló. Nem tudom miért de nem szerették a diesel autókat.Úgy látszik ez már változik mert náluk is egyre többet látni
#1331422010-05-05 17:54:37 Válasz a #133129. hsz-ra
Jómagam egy 1.9-es Renault Lagunával jártam - járom a görög utakat ( nagynyomású diesel - hogy a betükombinációk ne zavarjanak be ), igaz nem kerestem a legeldugottabb ám legolcsóbb kutakat;de még semmi problémám nem volt.