#1634792011-05-27 20:55:03 Válasz a #163467. hsz-ra
Én olyat hoztam "kintről", hogy a két sarkát be lehet zárni az első ajtókhoz, és az egész szélvédőt takarja.
Ez is kívül van, ezüst színű, és elég strapabíró, mert már a harmadik nyarat árnyékolom vele.
Aránylag stabil a dolog, mert eddig még nem akarták leszedni a kis "ügyesek". Kop, kop, kop.
Asszem 8 juro volt.
autóra biztosítás: nekünk is egy nemmondommegmilyen márka, megbízható, szuperbiztonságos autónk van. egy olyan, aminél a 11 év gyakorlatilag nem kor (sőt ránézésre megkapjuk azt is hogy nekünk dejólmegy, pedig ...), de a 11 év épp elég sok ahhoz, hogy ne lehessen rá asszisztenciát kötni. ilyenkor mi van?
mia!
Az autóklubnál 12 év a határ. Már én is nézegettem tavasszal, de aztán lecseréltük a kocsit.
#1634822011-05-27 21:37:05 Válasz a #163466. hsz-ra
"ok egy négykarikás autóról van szó, ami azért nem szar, elvileg nem nagyon fordulhat elő vele hogy lerohad az úton,.."
Ez, sajnos, ma már így nem igaz. A gyárak 5-7évre terveznek/készítenek autókat. Nem engedhetik meg maguknak a hosszútávú minőséget, mert akkor a tulajdonosok azt mondják, -nem cserélem le, hiszen semmi baja-. A gyár tönkremenne, hiába gyárt kiváló minőségű de végülis eladhatatlan autókat. Miután ma már a fizetőképes piac telített, nagy tömegben csak úgy tudnak autót eladni, ha a tulajdonosok minél előbb ráunnak a régire és cserélni akarják. Ennek egyik módja, ha az autók a fenti idő után egyre gyakrabban romlanak el....
Meg lássuk be, az a célközönség ahová ezek az autók készülnek, nem is igényli, hogy tartósabb legyen egy autó. Sajnos ez a "közönség" nem mi vagyunk.
A mai autók annyira bonyolult és összetett szerkezetek, hogy többnyire inkább az a "csoda", ha nem romlanak el.
Az évek helyett jobban számít, hogy hány km van benne.. nem mindegy, hogy 50e vagy 250e km van a 11 éves autóban... Legalábbis megbízhatóság szempontjából jobban számít. Mi a nagyobb utak előtt közvetlenül át szoktuk nézetni a kocsit, így csökken valamit a meghibásodás kockázata.
Én a japán autókat preferálom,mert eddig csak jó élményem fűződik hozzájuk. A német autók jobban tetszenek,de szinte mindenben,azonban a japán autók megbízhatósága szerintem nem legenda. Ez is élmény kérdése. Szerintem bőven vannak akik egy renaulttal is sokat mentek hiba nélkül. Nem azért írtam,hogy valakivel vitázzak ez csak egy saját vélemény. Egyébként úgy gondolom tökéletes autó nincs,mindegyiknek akad gyengéje,de a legfontosabb talán,hogy soha ne hagyjon az út szélén.
Benzines az autó vagy dieseles,mennyit használjuk és hol,mennyire tartjuk karban. 300ezer km-t is lehet kíméletesen tenni az autóba és 120 ezret is hanyag nemtörődöm módon. Tehát szerintem nincs séma,mindenkinek magának kell tudnia milyen az autója megbízhatósága és ,ha nagyon megbízható ,mennyire gondozza.
A kocsikkal az a helyzet, hogy nem évre, hanem Km-re vannak tervezve, voltak és vannak is. Azért, ha belegondolsz ma sokkal gyorsabban belemegy az a kilométer mint régebben. Nekem 4 éves a kocsim és már 210.000 km van benne és nem volt még gond vele, pedig nem is a legnagyobb minőségnek van kikiáltva (Peugeot). Régen a Lada és társai ennyi km után már átestek a második motorfelújításon.
Ezért persze, hogy egy 5-7 éves kocsi már lefutotta a maga kilométerét!
Valóban a kilométerteljesítmény a domináns tényező, de az évektől elvonatkoztatni nem lehet: évi 40-60 ezer kilométert kalkulálnak. Triznyak jól mondja, egy konstrukciónál évekre számolnak. Természetesen vannak tulajdonosok, akik nem teljesítenek évente 10 ezer km-től többet, de a vásárlók többsége valóban "használni" vette az autót.
A gyártók próbálnak úgy tervezni, hogy adott km teljesítményre (a garancia időtartamára) a hibalehetőség minimális legyen, utána viszont - ha eddig elégedett volt a vevő - cseréljen, ha újra egy megbízható gépet akar tudni maga alatt, garanciafedezettel. Én nem értek hozzá, de rokonom dolgozik Győrben egy alkatrészgyártó cégnél, és magyarázta, milyen anyagminőségekkel és anyagpárosításokkal milyen élettartamokat lehet elérni...
Másik dolog, amivel meg lehet tartani egy vevőt ciklusról-ciklusra: a maradványértékes eladás. Ha valaki ki tudja gazdálkodni azt a havi x ezer forintot, akkor voltaképpen minden hónapban fizeti, és 5 évente hozzávágnak egy új autót a régit meg vissza
De a tizenévre megtartott autók ideje jószerivel lejártnak mondható. A járműipari hulladék-újrahasznosítás is ehhez igazodik.
A kocsikkal az a helyzet, hogy nem évre, hanem Km-re vannak tervezve, voltak és vannak is. Azért, ha belegondolsz ma sokkal gyorsabban belemegy az a kilométer mint régebben. Nekem 4 éves a kocsim és már 210.000 km van benne és nem volt még gond vele, pedig nem is a legnagyobb minőségnek van kikiáltva (Peugeot).
Az szép! Látom Te sem választottad sokszor a buszos utazást!
Amit Bitang mond,sokan vallják, mármint,hogy a kocsikat egy bizonyos időre gyártják,legalábbis megbízhatóság szempontjából. Ez a megbízhatósági tényező azonban nem ugyan az, minden márkánál ,elég nagy eltérés is lehet,meg ugye a megbízhatóság,mint fogalom mindenkinek mást jelent. Nekem pl. az előírt cseréket jelenti(olajcserék,kopóalkatrészek cseréje) és ezen felül bármi mást kell csinálni,már hibának veszem.
Száz szónak is egy a vége, Mi akik itt beszélgetünk valamilyen úton módon tudjuk mi a különbség a buszos és autós utazás között és nem véletlenül utazunk autóval!
nem bordó, már fekete.
96os volt az előző, soksokezer km-t pörgettünk bele, és a "kötelező" karbantartásokon kívül nem kellett rá költeni.
emez 2000-es, 2 éve sincs meg, de több tízezret költöttünk már JAVÍTÁSRA, mint ahány km-t beletettünk. mondjuk nálunk egy nyaralás 4000 km-nél kezdődik, na de akkor is. elszomorít.
nálam a megbízható fogalom egyébként többtényezős dolog: biztonságot is jelent, meg azt is, hogy nem hullik szét alattam, nincs az a "mi zörög már megint" érzés, miért folyik, forr, rohad ésatöbbi. mind1, márkahűek voltunk eddig, de nyaralás után fordra cserélünk.
Belgrádnál írtak korábban vmi felfordulást, útépítés miatt. gázos még a helyzet? vagy csak a normális szerb viszonyokra kell számítani? éjjel megyünk.