Egy magyar képzőművész nyerte meg azt a pályázatot, amelyet a görög idegenforgalmi minisztérium írt ki az ország turisztikai logójának megalkotására. A Fülöp Tibor által tervezett embléma hirdeti majd a legfontosabb eseményeken, médiában és reklámeszközökön Görögországot.
Elsősorban a vizet, a tengert, a hullámokat, a napfényt, a zöld természetet hivatott jelképezni a logó - mondta a művész. A görög idegenforgalmi minisztérium kisebb módosításokkal az ő tervét fogadta el, és már alkalmazta is, mintegy házi főpróbaként az athéni futball Európa Bajnokságon.
A nyílt pályázaton több mint kétszázan vettek részt. Az embléma igazi nemzetközi premierje kedden volt: ezen a napon, több nyugat-európai országban egyszerre kezdték vetíteni a görög idegenforgalmi hivatal reklámklipjét.
Ahogyan Fülöp Tibor fogalmazott, az embléma - és a film - egyszerre utal az ókori emlékekben gazdag országra, a modern turisztikai nagyhatalom értékeire és a szívélyes vendégfogadásra. A 16 éve Görögországban élő művésznek egyébként elmondása szerint nincs sok köze az idegenforgalomhoz, többnyire egészen más jellegű képeket fest.
(Forrás: www.hirado.hu) Hellász |