A Rali Világbajnokság mezőnye a rendkívül nehéz Ciprus és Török rali után a hétvégén megérkezik -talán a legnehezebb európai ralira- Görögországba.
A világbajnokság nyolcadik, görög futama nagyban hasonlít az előző két versenyre. A forróság, a köves, nehézkes utak és a por marad, ami azonban új lesz, az a gyorsasági szakaszokon elérhető tempó, amely sokkal nagyobb lesz Görögországban. A négy murvás mediterrán raliból az Akropolisz rali kétségkívül a legnagyobb presztízsű és egyben a legkedveltebb is.
A görögországi ralit először 1950-ben rendezték meg és már azelőtt a sport egyik klasszisának számított, mielőtt 1973-ban létrehozták a Rali Világbajnokságot. Azóta nagyot változott a világ.
A mai útvonal sokkal rövidebb és több hurokból áll, amelyek Lamiában kezdődnek és végződnek. Az utak maguk finomabbak és azokból a kövekből is sokkal kevesebb van, melyek korábban rémálmokat hoztak az abroncsgyártóknak. Az évnek ebben a szakában igen forró időjárás újabb terheket ró az autók motorjaira, és a pilótákra.
A 2005-ös Akropolisz rali három napon át tart, s a 19 gyorsasági szakasz 349,57 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza: 1065,57 km. |