Bár világhírnév tekintetében a Korinthoszi-csatorna vetekszik a szuezivel és a panamaival, még is könnyen előfordulhat, hogy az impozáns mérnöki alkotást észre sem veszi az utazó. A rajta átvezető híd rendkívűl forgalmas autópálya és azon a tényen kívűl, hogy a sebességet 20 km/h-ra kell cskkenteni, semmi sem árulkodik arról, hogy a modern világ egyik csodája felett haladunk el.
Elősször Néró csázsár javasolta a keskeny földszorost átszelő csatorna építését, hogy a hajóknak ne kelljen hosszú, fáradságos úttal megkerülniük a Peloponnészoszt. Állítólag ő maga egy aranylapáttal neki is állt az ásásnak, a munka oroszlánrészét viszont 6000 zsidó fogolyra hagyta, de az építkezés félbeszakadt.
A csatorna 12 évi munka után -melynek építésében a magyar Türr István és Gerster Béla is közreműköött-, végül 1893-ban készült el. Hossza csaknem 6,5 km, falai 80 méteres szédítő magasságból zuhannak alá, szélessége csupán 27 m.
Napjaink óriáshajói és nagy teherhajói nem használhatják a csatornát, de kisseb utasszállítóhajókat és helyi vízi járműveket látni, amint fürgén szelik a nyílegyenes vízszalagot.Bár világhírnév tekintetében a Korinthoszi-csatorna vetekszik a szuezivel és a panamaival, még is könnyen előfordulhat, hogy az impozáns mérnöki alkotást észre sem veszi az utazó. A rajta átvezető híd rendkívűl forgalmas autópálya és azon a tényen kívűl, hogy a sebességet 20 km/h-ra kell cskkenteni, semmi sem árulkodik arról, hogy a modern világ egyik csodája felett haladunk el. |