KÉPEK A FOTÓALBUMBÓL
LEGNÉPSZERŰBB ALBUMOK
NÉPSZERŰBB BESZÁMOLÓK
LEGNÉPSZERŰBB LEÍRÁSOK
LEGNÉPSZERŰBB INFÓK
LEGNÉPSZERŰBB RECEPTEK
NÉPSZERŰBB FÓRUMTÉMÁK
LEGUTÓBBI KOMMENTEK
LEGUTÓBBI LEÍRÁSOK
LEGUTÓBBI GÖRÖG HÍREK
LEGNÉPSZERŰBB ZENÉK
LEGUTÓBBI ÜZENETEK

Infók


Peloponneszosz - Aszklépiosz szentélye Epidauroszban

Utazás Asklepieion földjén


Az Epidaurosz az egyik legfontosabb régészeti lelet, amely impozáns szépsége révén tükrözi a görög kultúra pompáját. Ősi városa az argol földön áll, kilátással a Saronic-öbölre. Arachnaio , Koryfaio és Tithio hegyei természetes peremet alkotnak, amely átöleli a várost, védi a szelektől és kivételesen enyhe klímát biztosít. A tiszta folyóvizek, a gyönyörű természeti tájak és a kedvező éghajlati viszonyok ideális helyet teremtettek az ember isteni erejével történő gyógyulásához. Az Epidauroszban található Asklepieion az egész világon híressé vált egyedülálló gyógyító gyakorlataival, mivel az ókorban kétségtelenül a legnagyobb teurgiai helyszín volt.

Állítólag több mint 200 gyógyító központ működött az Asklepieion engedélyével a Földközi-tenger keleti térségében. Ma műemlékei amellett, hogy az ókori görög művészet remekeiként tartják számon, egyben az ókori orvosi gyakorlat bizonyítékai is . Illusztrálják az orvosi evolúciót attól az időtől kezdve, amikor azt hitték, hogy a gyógyítás Istentől függ, egészen addig az időpontig, amikor a felhalmozott tapasztalatok révén szisztematikus tudáson alapuló tudománnyá fejlődött.

Változás az idők folyamán


Aszklepiosz istentisztelete, Apollón és Koronis fia, Malosz epidaurosz király unokája, a Kr.e. hatodik században jött létre. Aszklepiosz, az emberi egészség és a személyes boldogság védelmezője nagyon népszerű istenség volt, egyre több hívővel. A kynortioni szentélyt gyorsan elárasztották a látogatók, így új szentélyt alapítottak a síkságon, mintegy 1 km-re a Kynortion-hegytől északnyugatra, azon a helyen, ahol a mítosz szerint Asklepios született. A két szentélyt, az egyiket Apollo Maleatasnak, a másikat Asklepiosnak szentelték, később Apollo Maleatas és Asklepios szentélye néven ismerték.

A Kr.e. negyedik és harmadik században épületeket emeltek mind a hegyi, mind a síksági szentélyekben; a klasszikus templom, Apolló oltára, a Nagy Stoa, a papok rezidenciája és az előbbiben a Múzsák Temenosz; Az Asklepios-templom, az Abaton, a Tholos, a Színház, a Stadion, a Díszterem és az utóbbiban található szálló.

Az Asklepion újra virágzott a császári időkben, különösen a Krisztus utáni második század második felében, amikor Antoninus római konzul finanszírozta a régi épületek felújítását és újak építését. Ebben az időszakban Pausanias felkereste, megcsodálta és részletesen leírta a szentélyt és műemlékeit. Az ásatások 1881-ben kezdődtek Panagiotis Kavvadias irányítása alatt, aki egész életét szeretett Epidaurosznak szentelte. Az Epidaurusban található Asklepios-szentélyt 1988-ban vették fel az UNESCO Világörökség listájára.

Holisztikus egészségügyi ellátás


Régészeti bizonyítékok igazolják, hogy Asklepieia az ókorban kínálta azt, amit ma holisztikus egészségügyi ellátásnak nevezünk. A misztikus-orvosok által alkalmazott terápiák és kezelések rendkívül kifinomultak voltak. A természet, az emberi test évszázados megfigyelése, a lelki harmónia és a testi egészség egymásrautaltsága komplex orvosi kontextust teremtett a gyógyításhoz, ami rendkívül hatékonynak bizonyult. Az impozáns Asklepieion helyén egy még régebbi szentély és gyógyító központ létezését erősítették meg, amelyet egy női termékenységistennőnek szenteltek.. Később Apollón is ugyanezen a helyen hódolt, a gyógyítás isteneként is, mígnem Aszklépiosz, akiről azt hitték, hogy Epidauroszban született, át nem vette az isteni felelősséget az orvosi ellátásért. Az évek során felhalmozott papok tapasztalata, valamint Argolis földjének páratlan éghajlatának és természeti környezetének hatékony szinergiája nagy sikerű gyógykezelésekhez vezetett. Ez azt eredményezte, hogy nem csak Görögországon belülről, hanem távolabbi országokból is kértek gyógykezelést a látogatók.

Lélek, test és lélek terápiás kezelése


Minden Epidauruszban végzett tevékenység célja az elme, a test és a lélek harmonizálása volt. Epidaurosz színháza , ez a csodálatos akusztikájával és harmonikus építészetével rendelkező, csodálatos kagylószerű építmény olyan hely volt, ahol a látogatók előadásokon vehettek részt, és "elmenekülhettek" apró, legyengítő mindennapi problémáik elől. A zene, a színház és a filozófiai szövegek olvasása felkészítette a lelket a test végső gyógyulására.

A beteget a szükséges tisztítások után, nyugodt, lelkileg ellazult állapotba jutva a fő terápiás területre, az Abatonba vezették. Ez egy titokzatos kupola alakú építmény volt, misztagógiai folyosókkal és összetett körkörös labirintusokkal. Asklepieion építészete ma is figyelemre méltó. Az épület kör alakú volt , utalva az anyai ölelés biztonságára és biztonságára. A szentély elrendezése arra szolgált, hogy összpontosítsa a beteg koncentrációját, és erőt merítsen belső világából.

Ezt az előkészítő szakaszt követte a fő gyógyulási szakasz, az úgynevezett enkoimesiskíméletes, nem invazív módszer, amely ennek ellenére nagyon hatékonynak bizonyult. Alvás közben az ember megengedte magának, hogy az istenről álmodjon, aki meglátogatja őt a belső szentélyben, felajánlva a szükséges gyógyító kezelést. Asklepios misztikus követői megfelelő beavatkozásokkal irányították az álomélményt annak érdekében, hogy a páciens számára a legjobb eredményt érjék el. 1883-ban 70 epigráfiai bizonyítékot nyújtó feliratot találtak - az úgynevezett iamata-t vagy gyógymódokat, amelyek számos sikeres kezelést jeleznek a betegségek széles körében.

Aszklepiosz szentélye Epidauroszban, békés természeti környezete, amelyet a történelemben elfoglalt primitív és titokzatos helye befolyásol, arra hív bennünket, hogy felfedezzük a természet és a magunkban rejlő erőket.


  2022-04-10 

  356 89% 




..:: Autóbérlés ::..
Keresse meg a legjobb ajánlatot, hasonlítsa össze az árakat és
spóroljon akár 70%-ot!