Autóval Görögországba
Nyomtatóbarát verzió
  Fórum : Autóval Görögországba
<   1 2 3 ... 434 435 436 ... 1324 1325 1326   >
Üzenet
  Zolee84 | #138581 Üzenet | 2010-06-10 22:46:45 |
Gyerekek,pont a legrosszabb időpontban megyek Görögországba (Török vendégmunkás invázió miatt).
Röszke felé nem akarok menni,mert szerintem durva nagy sor lesz,ezért Tompát választom valószínűleg. Aki arra jár(t) attól kérdezem,hogy mire érdemes figyelni. Illetve itt szokott-e nagy sor várakozni.
Előre is köszönöm! icon_wink.gif
  Triznyak | #138582 Üzenet | 2010-06-10 22:50:35 | Válasz a #138503. hsz-ra Előzmény #138503
"Na, enyhe túlzást érzékelek ebben... icon_smile.gif Mi az, amit Bü-n kértek és nem tudod megcsinálni egy újonnan megvásárolható autón? Kerék-, izzó- vagy biztosítékcsere? Motorolajszint, hűtő- vagy fékfolyadékszint ellenőrzés? Ablaktörlő lapát csere? Ékszíjfeszesség ellenőrzés? "

Kereket esetleg tud cserélni, legalábbis akkor, HA VAN!!! icon_razz.gif , és nincs levehetetlenül rárohadva. (alu felni) Izzót valószínűleg nem fog tudni cserélni, ezért is vonták vissza a helyszínen javítás rendeletet. Manapság egy izzócsere akár 1-1.5 óra munka úgy, hogy tudod mit kell szétszedni és a kellő szerszámok is meg vannak hozzá. Motorolaj szintet akkor tud ellenőrizni, ha van nivópálca. Manapság egyre több autóból hiányzik. A hűtőt meg melegen nem egészséges nyitogatni, amúgy is többségében kijelzik az alacsony szintet. Fékfolyadékot szintén, és ezt sem egyszerű megnézni sok típusnál. Az ablaktörlőt még csak-csak, de volt már aki betörte közben a szélvédőt, és tudni kell, hogyan lehet a karokat szervizállásba állítani a rejtett lapátosoknál. Ékszíjat meg nem fognak ellenőrizni, egyrészt mert úgysem látja hol van, másrészt meg az utóbbi 10évben elenyésző a nem automata feszítősök száma.
Szóval, gyakorlatilag semmi értelme a műszaki oktatásnak és vizsgának, amúgy én is úgy tudtam, ezt már megszüntették, de lehet tévedek.
  Lordboy | #138585 Üzenet | 2010-06-10 23:20:42 | Válasz a #138581. hsz-ra Előzmény #138581
helló!
Álltalában gyér a forgalom kifelé menet, de ha a vendégmunkások miatt feltorlódik a sor röszkénél, akkor úgy is átirányítják az autósokat tompa felé. A határon átérve szabadkiáig le van korlátozva a sebesség 50-60 km/h-ra. tábla jelzi és rendőrök is szoktak mérni. nagyjából ennyi.
  Mavik | #138601 Üzenet | 2010-06-11 08:28:53 |
Sziasztok!
Hamarosan indulunk mi is. A hercegszántói átkelőn fogunk reményeim szerint kilépni. Igaz, Nyugat-Dunántúlról indulunk. Információim szerint itt nincs nagy tömörödés.
  -törölt nick 12762 | #138602 Üzenet | 2010-06-11 08:48:04 | Re:
Triznyak írta:
...


Mivel az elmúlt években töredékére csökkent az új autó eladás, talán akad még egy-egy olyan típus, amelyikben hozzáférhető a fényszóró, a nívópálca, fékfolyadéktartály icon_razz.gif a hűtőrendszer nyitogatásról pedig szó sem esett eddig icon_smile.gif Lényeg a lényeg: elengedhetetlen némi rálátás ezekre a dolgokra, már csak azt eldönteni, hogy ugyanúgy közlekedhet-e tovább a kocsi defektes kerékkel, mint kiégett fényszóróizzóval. Persze lehet minden apróságért ugráltatni a sárga angyalt is icon_rolleyes.gif
  Zolee84 | #138613 Üzenet | 2010-06-11 10:12:33 | Válasz a #138602. hsz-ra Előzmény #138602
Szerintem az mindenképpen jó,ha van rálátásod a műszaki dolgokra,,ha nem más azért,mert pénzt takarítasz meg magadnak.
Az is igaz,hogy az autók egy ideje már úgy vannak tervezve,hogy hozzájuk se nagyon tudsz nyúlni,még akkor se ,ha akarsz.
Néha még jobb is,ha magadnak csinálod ,mert sok az olyan szervíz, ahol érdekesen állnak a munkához.
Viszont mondjuk a VW egy ideje megáll,ha minimum alá csökken a vízszint,az olajszint......és amikor olajat cserélsz, számítógéppel is tudatni kell,mert különben el se indul.......
Látom a dologban a jót is,de pl. a VW-ben soknak tarom a számítógép szerepét.
Viszont a lényeg,hogy utazás közben ami max. fontos lehet,az izzó csere, kerék csere(ahol van pótkerék). A víz utántöltését még itthon ellehet intézni,mert a további utat kikell bírnia,ha minden rendben van.(de még max. erre szükség lehet azért)
  Triznyak | #138632 Üzenet | 2010-06-11 11:10:52 | Válasz a #138602. hsz-ra Előzmény #138602
Azt írtad, új autó esetén!!! Én erre válaszoltam.
  Triznyak | #138634 Üzenet | 2010-06-11 11:18:30 | Válasz a #138613. hsz-ra Előzmény #138613
"Viszont mondjuk a VW egy ideje megáll,ha minimum alá csökken a vízszint,az olajszint......és amikor olajat cserélsz, számítógéppel is tudatni kell,mert különben el se indul....... "

Ne vedd zokon, de ez rémhír! Ilyen nincs, és nem is lehet olyat csinálni, hogy megáll, rendkívül balesetveszélyes lenne.
Valaha a BMW próbálkozott olyannal, hogy többszöri figyelmeztetés után nem lehet hidegen beindítani, ha lejárt a szerviz periódus, de akkora felháborodást váltott ki a dolog, hogy visszaalakítottak minden autót. Az USA-ban volt olyan, talán a 80-as évek elején, hogy olajnyomás hiányában megáll a motor, de több baleset következett be ebből, így ott is megszüntették.
  -törölt nick 12762 | #138636 Üzenet | 2010-06-11 11:25:51 | Válasz a #138632. hsz-ra Előzmény #138632
Ja? jah... ja! icon_biggrin.gif
Van olyan új autó, ez kétségtelen. Az enyém se "túl" régi, de azon minden felsorolt dolog elvégezhető.
  Zolee84 | #138640 Üzenet | 2010-06-11 11:39:24 | Válasz a #138634. hsz-ra Előzmény #138634
Azt hittem ennyire nem kell részletesen belemenni,de sajnos igen! icon_surprised.gif
Elöször is a megállást nem szó szerint kell érteni,hogy 30000km-t eléri és huss,se szervó se semmi az autópályán.
Egyébként azthiszem 1000-et hagy rá,de amikor megállsz ezután, nem indul el újra és trailer! Ez meg nem rémhír ,elhihetitek nyugodtan,mert egy ismerősöm már járt így! Ilyen módon igaz,az olajszintre és vízszintre is a dolog!
Szóval nem rögtön áll meg,de amikor eléri azt a bizonyos km-t akkor nem indul el és trailer! Ezen nem vitázok,mert tudom! icon_biggrin.gif
  Zolee84 | #138642 Üzenet | 2010-06-11 11:43:03 | Válasz a #138582. hsz-ra Előzmény #138582
Viszont pont Te írtad Triznyak(pár sorral lentebb),hogy sok autóban már alig lehet valamit csinálmi egy átlagos vezetőnek! icon_lol.gif
  Dobaki2 | #138662 Üzenet | 2010-06-11 13:07:38 |
Anélkül hogy most autószervíz forumot nyitnánk, meg kell erősítenem, hogy egyes tipusoknál letilt a motorvezérlő elektronika ha nincs meg a megfelelő karbantartás. Ez annyit jelent, hogy biozonyos km futás után ha leállítja a használó a motort, akkor nem indítható újra. Vannak olyan tipusok pl. Mazda, amely nem letilt, csak korlátoz (bizonyos fordulatszám fölé nem engedi a motort). Tehát mehetsz vele kb. 40 km/h sebességgel a legközelebbi szervízig!
  Zolee84 | #138664 Üzenet | 2010-06-11 13:16:15 | Válasz a #138662. hsz-ra Előzmény #138662
Így van. icon_wink.gif
  Zolee84 | #138666 Üzenet | 2010-06-11 13:23:18 |
Viszont elkanyarodtunk kicsit az eredeti témától! icon_smile.gif
Az alapigazság az lehet,hogy jó,ha értesz a műszaki dolgokhoz,de azért sokan járták már meg Görögországot 0 mű. tudással.
Abba a csoportba tartozok,akik azt mondják a mai autók jobbak a régiektől(bár néha nekem is túl sok az elektronika némelyik típusban).
Aki nem ért a műszaki dolgokhoz kicsit se,az azért nézesse át autóját indulás előtt szerintem!(max.,ha fiatal és keveset futott,akkor nem kell) icon_wink.gif
Egyébként Én biztos megfogok állni segíteni akinek gondja akad! (de szerelő Én se vok) icon_wink.gif

Jaaaaaa........ és benzinből a BMB95-öt tankoljátok! (ólommentes)
  -törölt nick 12762 | #138681 Üzenet | 2010-06-11 15:29:05 |
Csak ugye nem mindegy, ha megállsz, hogy miért kell a segítség: ha pl. egy erősen rászorult kerékanyát kell lelazítani, mert "négykezes", oké. De ha azért int le valaki, mert nem akarja összekenni a kezét, és kell neki egy fizikai munkás... ez esetben továbbikellemesnapot kívánva odébbállnék icon_smile.gif
Ezért is kár, ha nincs Bü vizsga a járművezető képzésben, max. papíron ikszelve icon_confused.gif
KERESŐ:
Nyomtatóbarát verzió
  Fórum : Autóval Görögországba
<   1 2 3 ... 434 435 436 ... 1324 1325 1326   >


Copyright © 2003-2025 Hellasz.hu