#1108742009-07-24 11:40:07 Válasz a #110862. hsz-ra
Autónál is ta.ony a menetdinamika ha "halál lapos a guma", bár én még nem döntöttem oldalra Nem azon van a hangsúly hogy eresszünk a kerékből le, hanem hogy ne fújjunk bele többet, mint amennyit az adott méretű gumira ír 5 személyre. Ezt a nyomáskalibrált szelepsapkát viszont Tőled hallom először. Holnap megveszem
#1108762009-07-24 11:44:39 Válasz a #110869. hsz-ra
És a szelepsapka honnan tudja hogy mennyi van a gumiban az csak egy kupak
Tibibaba!
Én eddig még nem találkoztam olyannal a kézikönyvben, hogy 5 főnél mennyire kell fújni a gumit így sajna nem tom. Azért majd átnézem megint.
És neked mennyit ír 5 főre?
És a szelepsapka honnan tudja hogy mennyi van a gumiban az csak egy kupak
Tibibaba!
Én eddig még nem találkoztam olyannal a kézikönyvben, hogy 5 főnél mennyire kell fújni a gumit így sajna nem tom. Azért majd átnézem megint.
És neked mennyit ír 5 főre?
pedig van ilyen leírás, különböző terheltségi fokok, különböző levegőnyomást igényelnek.
egyébként ilyen hülyeségen mit lehet ennyit meditálni?
Sebesség:
A 130 vagy 150 azért nem mindegy, annak aki tanult fizikát. Mellesleg a büntinél sem. Egyébként a legkisebb futómű beállítatlanságot is szépen (erősebben) radírozza a gumikat ilyen tempó mellett 12-17 óra alatt (pl. 5 órán keresztül kissé túlmelegszik = erősebb kopás). A jól beállítottnál nem veszed észre, de ha hazajöttök, nézzetek rá! Ha jelentkezett, akkor menjetek futóshoz.
Guminyomás:
Rajta van az autón egy matrica, hogy mi a gyár által előírt nyomás a terhelés függvényében. Csak és szigorúan hideg gumin ellenőrizni!!!!!
MINDEN AUTÓNÁL MÁS!!!
Hogy meddig süti a nap? Nem számít.
Ha most tudod, hogy mennyit megy el a kocsi/gumi nyomáscsökkenés nélkül, és az 2-3 ezer km-be belefér, akkor nem javasolt hozzányúlni. De ezt már régebben kellett volna nézni, mert új szelep esetén is ez a teszt szükséges!
Szerbia, tavaly, autópálya:
Éjjel, egy fekete (sötét), komlett szgk lökhárító volt az úton. A szembejövő oldal miatt nem lehetett mindig távolságit használni, így szinte az utolsó pillanatban vettük észre = reakciós kikerülés után azonnal rácsaptam az elakadásjelzőre, majd kikapcs. Jelezzétek a többieknek, hogy valami van az úton!
#1108902009-07-24 12:21:37 Válasz a #110878. hsz-ra
Szia kedves fefe11!
Nem tudom az ilyen embereket hova rakni csak azért beírni, hogy megmondhasd milyen hűlyeségen rágódunk.....háát nem tudom!
Szerintem azért nem olyan hülyeség hiszen azon a 4 keréken mész le meg jössz haza ha azokkal nincs rendben minden akkor ba...hatod!!
Nekem fontos mert minden tőlem telhetpt meg akarok tenni a biztonságért. Így is van elég dolog ami nem rajtunk múlik lásd lökhárító az úton.....
És nem veled beszélgettem róla hanem más normális fórumtársaimmal.Ha nem tetszik ne olvasd!
ratio
igen tudom elvileg a tanknál vagy a vezető oldali ajtónál van, de én nem találtam még ilyet. Na de akkor is megkeresem majd..... )
#1108922009-07-24 12:27:37 Válasz a #110886. hsz-ra
én nem jelzek,
dehogynem
de ahol tudok azonnal megállok és ha tudom elteszem útból. ill. mint múlt héten is szólok a renbőrségnek, hogy itt valami gebasz van és meg várom, még oda érnek, hiszen lehet valaki nem, v. csak későn veszi észre, és ha már én megúsztam akkor más se lássa kárát legyen ez bárhol (14 éve Jugoban egy szarvas tetem)
ennyit a guminyomásról + a 120, v. 150-es tempóról-hoz
killerlaca, nekem a pilótaülés melletti oszlopon (vagyis a baloldali B oszlopon, jól mondom?) van egy címke, azon egy kis rajzon 3 emberkénél elöl-hátul 2,3 bar-t, 5 emberkénél+bőröndöcskénél elöl 2,3, hátul 2,5 bar-t ír 185 R14-es gumónál. Egyébként jól mondod: az úszás a halaké, a repülés a madaraké, mindenhol jó de legjobb otthon, és oda-vissza azon a bizonyos 4 keréken gurul a família... (kicsit kiegészítettem)
ratio, akkor pl. mérnököknek (volt fizikaóra) nem mindegy a 130-150, bölcsészeknek, teológusoknak, jogászoknak, közgazdászoknak (nemvolt fizikaóra) meg mindegy?
"Bármelyik úton:"
Nekem speciel az jutna eszembe arról a lökhárítóról hogy
1) eltakarítom az útról, ha már én nem kaptam telibe, más se tegye (kissas57 után nekem is ráállna a kezem, pedig útálom ha poros )
2) megállok és k....ra körülnézek, nincs-e esetleg a hozzá tartozó autó az árokban néhány segítségre szoruló emberrel...
Természetesen félreállok, rácsapok a vészvillára és úgy hagyom.
Úgy beszéltek arról a 120-150-röl, mintha még egyikőtök se, ment volna még soha annyival éjszaka az autópályán. Gondolom mindent szabályt betüröl betüre betartatok mindenhol.
#1109522009-07-24 17:56:52 Válasz a #110938. hsz-ra
Akár hiszed, akár nem, ez a hosszú élet és a hosszú életű jogosítvány egyik alapeleme. Az, amelyik rajtad múlik. De most nem az a lényeg hogy ki mennyivel ment már életében egyszer, hanem hogy mennyire ésszerű egy ismeretlen helyen, sötétben ilyen nagy sebességet választani. A mérleg egyik oldalán 2 óra időbeli nyereség, a másik oldalán meg... (ez már lerágott csont sztem)
Itt vagyunk Sartin, minden csodalatos, csak idefele (motorral) nagzon faraszto volt az ut (4 ora hatarral egyutt 22 ora) es visszafel kette bontanank az utat... talalkoztunk itt 2 magyar motorossal, akik a szerb autopalya vegen mondtak hogy van egy jo hotel...
Valaki nem tudja a cimet (gps, valami) esetleg??????
Elore is koszi!!!!!
ui: tenger gyonyoru, meleg, felho nincs az egen. Szallast egybol talaltunk tenger mellett, 40eur/3fo/ejszaka
#1109752009-07-24 21:49:26 Válasz a #110886. hsz-ra
"A 130 vagy 150 azért nem mindegy, annak aki tanult fizikát."
Nos, ebben tökéletesen igazad van! Ha a jelen esetben is emlegetett kecsével való ütközést nézzük, és egyik esetben sincs veled a védőangyal, akkor 120 esetében ~1 ezred másodperccel tovább élsz. Valóban nem mindegy!
#1109772009-07-24 21:58:30 Válasz a #110926. hsz-ra
"megállok és k....ra körülnézek, nincs-e esetleg a hozzá tartozó autó az árokban néhány segítségre szoruló emberrel.."
Micsoda felelőtlenség!!!! Éjszaka, a balkánon, megállni egy lökhárító, vagy holmi fekvő ember miatt??? És ha ez csak egy trükk, hogy kiraboljanak, felnégyeljenek, megfőzzenek, megegyenek??????
Hol marad a család biztonsága?
Teljesen fölösleges győzködnötök egymást,hogy mennyivel érdemes menni,úgyis mindenki maga dönti el!
Mindent végig lehet gondolni,hogy mit miért érdemes betartani, mindenkit más tart vissza, a bírság elég jó ösztönzés szerintem.
Egyébként azt mondom,ha nem lenne büntetés akkor Én máshogy mennék egy ladával vagy egy új 7es Bmw-vel szóval a technika miatt is változhat ki mennyivel hajt,de az tuti ,hogy nem az a fontos mennyi idő alatt érsz,hanem hogy leérj.