#1313482010-04-16 13:18:20 Válasz a #131311. hsz-ra
Akkor megéri Macedóniában tankolni mert kb. 100 ft-al olcsóbb a benzin ott mint görögo.-ban, ezen tényleg érdemes elgondolkozni. Lehet a maci határmenti görögök átjárnak tankolni?
Az lenne a kérdésem, hogy tavaly keringett itt egy kedves fórumtárs neve, akinek a fotóalbum végén volt egy táblázatba szedett útleírás Sarti-ig. Nem tudja valaki véletlenül a nevet, hogy meg tudjam keresni?
1 röpke kérdés, egy kis bevezetővel:
Csapatunk úgy döntött, hogy Szerbiában a Macedon határ előtt még feltankolunk. Mac. átszeljük és majd Görögben tankolunk még fel, a félsziget előtt Thesszaloniki után.
A sartisarti.com-ról olvasott infók alapján, Mi a gyorsabb útvonalat választanánk:
Thesszaloniki elkerülőjén mennénk: E90. és utána nem át Chalkidikin henem: Moudanion, Gerakini, Nikitas, Sithonia....... lesz az útvonal
A sartisarti-oldal közepén a Görögország bejegyzéstől idézve: "A mi kedvenc benzinkutunk Thesszaloniki után a 28-as km-nél van, egy zöld színű tábla mutatja: Kaisis." (UTÁNA) "Azért készülj fel, hogy a görög benzinkutaknál megszokott, hogy este tízkor bezárnak és reggel 6.00-kor nyitnak ki ismét!"
És itt jön a kérdés:
- Ez a ZÁRVA dolog erre a kútra érvényes e?
Szerintetek, a tapasztalatok alapján jó e így időzíteni a tankolást vagy sem?
Sziasztok!
Márciusban tettem meg az utat Magyarországra és vissza.
Pár infót most megosztanék. Bocs, hogy nem korábban, de így alakult...
Szóval először az árak:
Nis-Leskovac: 190 din
Novisad-Subotica: 330 din
Belgrad-Nis: 730 din (itt tikettet adnak és a amikor kijössz, akkor fizetsz!)
Belgrad-Novisad: 240 din
TUDOM, NEM EZ A SORREND... DE EZEK AZ ÁRAK!
AZTÁN HOGY NYÁRON MI LESZ...
Szóval hazafele 80 eurót váltottam, kaptam 7.364,47 din-t, azaz kb. 92 din/1 eur. -->> 2,90 ft/din. Igaz ebből 2.800 megmaradt tankolás és kapuk után. De a kapuknál kártyával is lehet fizetni, de azt hiszem, ez nem új dolog.
Benzin Szerbiában 113-115 din/liter, ezzel számolhattok.
Macedónián meg át kell száguldani, 3x1 eurót fizettem a kapuknál, sőt az egyiknél visszaadott a nő 10 dénárt )
Az út szinte végig simán járható, Belgrád magyarországi vége körül gázos kicsit, de nem vészes! Szinte mindenhol 120 km/h a megengedett és alog van már hely, ahol lekorlátoz, még a lehajtók közelében sem!!!
Határon az autó biztosított zöldkártyáját kérték (Szerb, Macedón) amúgy semmi.
És hát megint megerősödött bennem az, hogy este utazni ide a lehető legrosszabb.
Sajnos az óraátállítás előtt és márciusban voltam és bizony hiába indultam el időben, este fél 8 körül értem Görögországba… és akkor már ugye igencsak este volt. A hegyekben amúgyis egy olyan fél órával előbb „sötét” van.
25 km-rel a határ előtt egy 20-ast kellett otthagynom a sötétben megbúvó rendőröknek!
Mindenkit ugyanazzal a mérőállással állítottak le!!!!!
Csak én 3 másik autót láttam ott
Szóval éjjel: nagyon sok a kamion, sok a beláthatatlan útszakasz, sok bolond előz úgy, hogy nem látnak semmit, rengeteget kell „vészfékezni”, a rendőrt nem veszed észre, a részeg kivilágítatlan biciklist szintén nem, iszonyú unalmas, és summa summarum, úgy rossz az egész, ahogy van… és majdnem csúnyább „sz” betűs szót használtam! Ja és a határőrök is agresszívebbek este!!!
Görögország:
Egyre drágább!!!
Egy liter 95-ös 1,50 eur körül van. Ugyan ott januárban még 0,96 euróért tankoltam!!!
Északon – Pieria – van 1,60 is!!!
És a kapudíjakat is emelték.
A legnagyobb gáz Tembi-völgyénél van, amit szerintem még a nyárig sem fejeznek be. Tehát aki Platamonas és Nei Pori alá megy nyaralni, vagy csak kirándulni, számítson nagy dugóra, elterelésre!!! Lefele még oké, mert a tengerparton visz az út gyönyörű helyeken át. De vissza, Katerini felé…
Halálos!!! Felterelik a forgalmat a hegyre, vízátfolyásos, salakos, kavicsos, sáros „út”-ra, ahol fennakadnak az autók – volt, amelyiket úgy kellett kitolni a kátyúból – ültetett luxusautók mind fennakadtak!!!
Sok helyen alakul ki dugó, mivel olyan keskeny a hely, hogy két autó nem fér el, illetve a löszfal leomlott, vagy egy hatalmas fadarab került az „útestre”…
Szóval, aki délről jön, jobb ha már Larissza előtt a tengerparti útra meg, ugyanis csak Larissza után terelik el „hivatalosan” a forgalmat és azt meg már ezen a úton kell megtenni!!!
Tembi-völgye több mint 1 órát vett igénybe!!!
Ja, ugye az autópálya új útvonalát építik, az alagutakat, stb…
De mint mondtam, ahogy én láttam, közel sem tartottak a vége felé…
Tehát ezt a szakaszt érdemes előre „áttervezni”, illetve felkészülni rá! Gondolok a benzinre!!!
És az a „kuplung szag”!!!
Amúgy az idő már most remek, és az embereken semmi sem látszik a válságból!!!
A kávézók éjjel nappal tömve vannak. A különbség az csak a fogyasztás volumenének a csökkenésében van, de azt meg egy kívülálló nem látja!
A tenger kék és tiszta, a levegő sem gázos, ahogy tudom, a hőmérséklet meg szépen emelkedik ,ahogy kell. Délen a tenger 15-16 fokos, de mondják, hogy Kréta körül van 20-21 is néhol.
Legutóbb petros szerkesztette (2010-04-17 13:25:37), összesen 2 alkalommal
#1313912010-04-17 14:02:31 Válasz a #131388. hsz-ra
Szia ! Tompára ne számíts amióta átadták Röszkénél az autpályás átkelőt azóta nagyon vissza esett a forgalma. Nekem is euroval kellett váltanom mivel a shell kút és a mellette lévő váltó bezárt a gyér forgalom miatt a két határ közötti váltóhelyek is megcsapantak. Én júniusban eggyet találtam.
#1313942010-04-17 15:57:09 Válasz a #131283. hsz-ra
Szia Bofefe!
Több éjjel-nappali kút is van Macedoniában, én kb. 2x tankoltam éjszaka (kártyával), nem volt semmi probléma!
A denart váltáshoz miért ragaszkodsz? eut elfogadnak minden kapunál.
Küldök egy kis leírás, igaz nincsenek mac. kutak, ez egy 2008-as jegyzetünk, hátha tudok vele segíteni. Amint látom, neked 30 km-rel rövidebb az út! Az is valami:)
Nagyobb benzinkutak Görögo. felé:
Indulás Kecskemét
Kistelek - Mol kút 59 km
Röszke határátkelő 99 km
101 km Mol kút
154 km OMV
197 km fizetőkapu
208 km Mol kút
243 km OMV kút
262 km fizetőkapu
330 km EKO kút
402 km OMV kút (Lopovó)
490 km OMV kút (nis)
524 km fizetőkapu
547 km fizetőkapu
621 km Lukoil kút
685 km Szerb-Mac határ
864 km Mac-Görög határ
886 km EKO Olympos plaza
915 km E90-es Hkalkidiki (Sarti felé)
Köszi Petros!
Ebben az információszegény időszakban sokat segítettél. Sajnálattal olvastam a benzinárat, ha így megy tovább nagyon sok turistát fognak elveszíteni. Bízom abban, hogy ez nem érdeke a görög gazdaságnak és szabályozni fogják az üzemanyagok árait.
Én is köszönöm, Petros kiadós volt és júzful!
A benzinár viszont aggaszt, komolyan kezdek gondolkozni a buszos úton...
Lehet azóta már több "megrögzött, Macedóniában euróval fizető és ott nem tankoló" fórumtárs igen erősen gondolkodik mégis MKD váltáson...