Triznyak! Akkor a VW CR-TDI az nemolyan érzékeny? Bírja a szerb-görög gázolajakat?
Valamit félreértettél. A CR, azaz Common-Rail, az a VW-nél is ugyanolyan rendszer mint a HDI, JTD, TDCi, CDi, D4D, .....stb, csak a nevek másak. A PD (Pumpen Düse) egy másik rendszer, ez a működési elvéből adódóan nem érzékeny a kénre. Jelen esetben a PD-ről volt szó, a CR-TDI ugyanúgy érzékeny erre mint a többi.
#1331802010-05-05 20:10:45 Válasz a #133102. hsz-ra
"Szerintem a hiba,ha jelentkezik egy autónál (mondjuk jelzi egy kigyulladt ikon,hogy valami nem ok),általában a katalizátor hibája lehet,tehát nem a motoré......"
Ezek a diesel motorok nem tudnak katalizátor hibát felismerni.
1968 óta, amióta a jogsim is megvan, soha nem volt sem kétütemű,sem diesel járgányom, valahogy egyik üzemmódját sem szerettem és a megbízhatóságuk sem jeles, legalább is itt a régi típusú dieselekre gondolok. Azóta persze lényeges változások történtek és ugye a "kis büdös" Trabant is elhagyja a színteret és a Wartburgok is az utolsót rugdalják.Pedig gyerek koromban ők voltak a menő manók(nosztalgia) meg a gazdáik, akik pár év várakozás után meg is kapták őket...Na de ez a múlt,elmúlt... Én Skoda 1000 MB-el kezdtem,használttal,de feszítettem vele mint macska a jégen...
Ez még akkoriban egy cocialista országban státusz szimbolum volt.Meg nekem is
A benzin-diesel vita marhaság. Nekem benzines van,elégedett vagyok vele,megbízható nagyon.... ,de egy dieseles autó jobb lenne nekem. Ez vezetési stílus függő,hogy ki szereti pörgetni az autót vagy ki nyomatékból autózni. Azt viszont nem tudom elfogadni,hogy valaki egy nyaralás alatt(még,ha 5-6ezer km is van szó),hazatudja vágni az autóját. Azt mondom,hogy ott már nemcsak az üzemanyag a hibás. Valakinek itthon is kell olyan alkatrészeket cserélni,amiket másnak nem. Az autók megbízhatósága és strapabírósága a mérvadó szerintem. Viszont a strapabíróság és a kényelem(mert hosszú úton fontos ez is) nem túl gyakran fér össze, normális áron. Pl. nekem a francia autók kényelmesek nagyon,de a Japánok a legmegbízhatóbbak. A német valahogy aranyközépút szerintem. Viszont ezzel is fog valaki vitázni,de nem baj!
#1332092010-05-05 21:26:10 Válasz a #133194. hsz-ra
"valahogy egyik üzemmódját sem szerettem és a megbízhatóságuk sem jeles, legalább is itt a régi típusú dieselekre gondolok."
Háááát, valóban nem volt Neked ilyen, az látszik. Ezek a diesel motorok minden idők legmegbízhatóbb motorjai a mai napig. Az enyémben 470ekm van, eddig mindig odavitt ahová akartam, és haza is hozott.
#1332152010-05-05 21:48:35 Válasz a #133204. hsz-ra
Azt viszont nem tudom elfogadni,hogy valaki egy nyaralás alatt(még,ha 5-6ezer km is van szó),hazatudja vágni az autóját.
Ilyet nem irt senki, én sem . Csak annyit hogy kicsit nagyon érzékeny az üzemanyagra az autóm. És ezt jelzi is. Eddig még mindenhonnan hazahozott. Renault fórumokon meg olvastam hogy 120-és 160ezer között behalnak a porlasztók, nekem ez most 140-nél jött elö. 4 csúcs felújítás és nagynyomású pumpa csere volt. Tankolni meg mindig a jobb minőségü gázolajat szoktam. De egy görög hegyi faluban nagyon nem sok választás van ha tankolni kell. A görög is rafinált mint a magyar és simán betankolja a kocsidba a szarabb dízel olajat ha nem figyelsz oda. Mint ahogy Korfun az öreg benzinkutas volt vagy 85 éves a dizel polóba belenyomta a benzint mert kettöig nem látott az öreg. Vagy forditva már nem emlékszem. aztán szedhették le a tankot kitakarítani
#1332162010-05-05 21:48:55 Válasz a #133209. hsz-ra
Te, ez olyan dolog, amit mindenki maga él meg és válik szubjektív véleményéé.Van aki a sovány nőt szereti, van aki a molettet,sőt, megveszik némelyik egy "rozmárért"...