Alap dolag az, hogy mindenütt a fogadó ország jogszabályai érvényesek!!!
Tehát ha előírják a min. 18 évet akkor sajna csak úgy lehet vezetni, persza a rendőr nagy valószinüséggel nem kezdi el kivonogatni az évszámokat egymásból, s így szinte csekély a bukás lehetősége. Viszont ha baleset van akkor már más a helyzet!
Így van ez a magyar "B" kategoriás jogsival való segédmotorkerékpár vezetéssel Görögországban! Nálunk lehet, ott nem!!! Ennek ellenére a kölcsönzős oda adja a robogót, sőt még 14 év alattinak is odaadják (sajnos), csak pénzt lássanak.
ha rángat az autó akkor elvileg benzint nem kap rendesen,lehet koszos volt a benzin.Milyen kocsival ment és mikori a kocsi????? Esetleg a gyújtás is lehet problémás ha rángat esetleg dadog.
#1393342010-06-15 14:44:06 Válasz a #139321. hsz-ra
Ha rangat a kocsi nagy valoszinuseggel benzin, altalaban a kocsik benzinszuroje kiszuri a koszt igy inkabb vizes lehet. ha nem tul sok benzin van benne, akkor erdemes kiereszteni es ujbol tankolni. Erdemes megnezni a biztositast, hogy mit ir ilyen
esetre, mert lehet hogy fedezi a javitas koltseget. Altalaban minden faluban van szerviz. Ha alkatresz kell esetleg Szalonikiben a vonat palyaudvar mogott nem sokkkal van egy jo nehany utcat magaba foglalo bonto negyed, minden alkatreszt meg lehet talalni. Halkidiki minden reszebol igy Sartibol is megy busz be rendszeresen ( bocsanat az ekezet nelkuli betukert, de kinnt vagyok en is gorogbe es itt nincs ekezetes betu a billentyuzeten.)
A macedón gázolaj nekünk bevált,de lehet más kúton tankolt. Úgy tudom, a Makpetrol kútjain jó az üzemanyag. Viszont a tapasztalatom tényleg nem sok,mert 2x tankoltunk macedóniában és ráadásul gázolajat!
Az a baj ezzel az autószereléssel, hogy olyanok is nagy szeretettel adnak tanácsot, akik semmit sem értenek hozzá, ezt meg a bajban lévő nem tudja kiszűrni. Szegény kapaszkodik minden szalmaszálba, aztán könnyen még nagyobb bajt csinálhat..
Jelen eseteben is pl. a le kell engedni a benzint, elsőre logikus lehet, de vajon _hogyan_???, és hová? Kannát nem sokan visznek magukkal erre a célra. A földre? Súlyosan büntetik sok helyen! (viz ellen inkább kevés denaturáltszesz a jó)
Másik. A kérdező feltesz egy kérdést, de az autóról semmit sem árul el!!
Típus, évjárat, motorkód nélkül bazi nehéz hozzászólni. Most is mennek a tanácsok, benzines autóról, de meglehet dieselről van szó.
És még valami. Azt tudomásul kell venni, a mai elektronikusan működő autókkal az útszélén, még egy hozzáértő sem tud mit kezdeni a megfelelő felszerelés nélkül. Német statisztikák szerint az útközben megálló autók 85%-ban elektronikus hiba miatt válnak mozgásképtelenné. Tehát a segítségnyújtás lehetőségei igen korlátozottak ilyen esetben.
Mielőtt félreértené bárki, nem a segítés ellen beszélek!!! Az dicséretes és követendő magatartás.
Legutóbb Triznyak szerkesztette (2010-06-15 15:44:33), összesen 1 alkalommal
#1393682010-06-15 16:25:47 Válasz a #139359. hsz-ra
Ez nem a gépjárműbérlésre vonatkozik???
Egy ilyet találtam EU-s szinten, nekem ebből az jön le, nem kell elfogadniuk a magyar vezetői engedélyt 18 évet be nem töltöttek esetén, de hangsúlyozom, ez csak _lehetőség_, hogy valójában mi van érvényben azt nem találom.
"A tagállamok elutasíthatják, hogy a 18 év alatti korú vezetők számára kibocsátott vezetői engedélyeket elismerjék."
Mi úgy jártunk tavaly, hogy kettő kocsival neki indultunk!
Persze mind a kettőt alaposan átnézettük és azt az infót kaptuk, hogy mehetünk jó állapotban vannak! Nem is volt semmi gond kb 20 km-ig , ami azt jelenti, hogy szegedről indúlva Röszke. 1,5órás sorban állás alatt fel forrt a vízünk, de megoldottuk. 800 km alatt semmi gon, na de aztán. Hozzáteszem szinte csak a gázt nyomtuk és még is szét mentek az első fékpofák, na de olyan szinten, hogy fém a fémet fogta. Szabályosan szikráztunk. Utolsó 200 km-t csak motorfékkel nyomtan, ja persze szerpentines szakaszon. Odértünk meghalt az aksi. Tehát: fékbetét csere, aksi csere. Hozzáteszem egy vadi új Toledo-ról van szó, csak haverom apja a városban hajtja és lomha dög volt, meg a szerelő is!
Hazafelé kitapostam a lelkét is!
hadiandi írta:
Ha már itt tartunk.... Tesóm ma ért ki Sartiba, de az úton elkezdett neki rángatni "hegymenetbe" az autó. aztán ha leállította, ment egy darabig rendesen,majd egy idő után ujra rángatás. A maciknál tankolt, de amikor jelentkezett a probléma, Görögbe rátankolt Shellnél. van valami ötletetek, kihez tudna kint fordulni? (az idegenvezető oké, esetleg azon kívül?) vagy esetleg mi lehet a bökkenő?
Egy ilyet találtam EU-s szinten, nekem ebből az jön le, nem kell elfogadniuk a magyar vezetői engedélyt 18 évet be nem töltöttek esetén, de hangsúlyozom, ez csak _lehetőség_, hogy valójában mi van érvényben azt nem találom.
"A tagállamok elutasíthatják, hogy a 18 év alatti korú vezetők számára kibocsátott vezetői engedélyeket elismerjék."
#1393912010-06-15 18:44:15 Válasz a #139370. hsz-ra
Akkor az a Toledo nem is volt olyan „vadiúj”!
- Hozzáteszem évi 250-300E km-t gurulok, de 40.E.-ig a legrosszabb személygk. fékpofa is bírja. Ha csak városban járt vele akkor nyomhatta minden nap sok-sok 100 km-t / város.
A szerelőnek a körmére kell nézni, netán beletett egy használt pofát és az újabbat kivette s elpasszolta.... hmmmmmmm…. Hallottam már ilyesféle dolgokat, főleg szakszervizben.
A vízforralás elkerülésére jó megoldás a szállj ki és tornázás helyett told előrébb 1-1 picit a vasat. Felébreszt és az autó is pihen. Legalábbis mi erre „gyúrunk”……