#2062142013-07-08 21:48:07 Válasz a #206212. hsz-ra
Egy hsz-t bemásolok az index fórumról..
Ezen a Bitola felé vezető úton azért agyalok még egy kicsit.
Nyerek 50 km-t, de 150 km-el kevesebb autópályán megyek ezért időben valószínűleg tovább tart erre az út. Viszont ahogy mondjátok erre nem olyan forgalmas és így a határon gyorsabban átjutok-ez megint mellette szól.
#2062172013-07-08 22:11:46 Válasz a #206201. hsz-ra
Mekkora tűzoltókészülék kell?
Nekem van itthon egy 600 ml-es Prevent, de arra az van írva (magyarul), hogy az MSZ... szerint nem alkalmas tűzoltó készüléknek. Szerintem a multikba ezt árulják, és a gyár szerint Ausztriában elfogadják. A déli végeken vajon mi a szabály? Mindenhol csak azt találtam, hogy kötelező a tűzoltó készülék és pont.
Azt gondolom arra való a fórum,hogy megbeszéljük ki mit gondol és mit tapasztalt eddig.
Ahány utazás annyi annyi tapasztalat, tehát több igazság is lehet, persze a szabályok le vannak írva mindenhol! Akkor írjuk le még egyszer a kötelező tartozékokat, ha már itt tartunk,legalább nem kell sokat visszakeresni annak akit érdekel.
1. A poroltóról már szó volt, út közben kell, de úgy tudtam Görögországban eddig csak az ott forgalomba helyezett autóknál volt kötelező,de ezek szerint ez is változott, igazából lényegtelen mert máshol kell.
2. Zöldkártya alap.
3. A H-matrica érdekes dolog, és főként az, hogy sokak szerint még az alakja is szabványos kell, hogy legyen, ovális alakú. (Nekem téglalap alakú van most)
4. A láthatósági mellényből annyi kell, ahányan az autóban utaznak! Tehát egy teli Opel Zafirában 7 db kell!
5. E.Ü. doboz
6. Pót Izzó készlet is kötelező az út során
Én még viszek EU egészségbiztosítási kártyát, amit mindenki ingyen 5 perc alatt kiválthat,csupán a sima e.ü.biztosítási kártyát kell vinnie,meg persze személyit.
Én ennyit viszek, legeslegelőször kiváltottam a nemzetközi jogsit is,de már tudom, hülyeség volt,mivel sehol nem kötelező. Személyi mindenhol elég, ezért ne váltson senki útlevelet! Még annyi, hogy Szerbiában hivatalosan kötelező az Európai Baleseti Bejelentő Nyomtatvány is.
Infó: Magyar Autóklub
Titi! A Debrecen- Szerb autópálya szakasz nagyjából 6 óra volt egy kb. 20 perces romániai pihenővel. A két határon simán áthaladtunk nem várakoztunk max. 5 perc alatt átmentünk mind a kettőn. Nem a kilométer órát figyeltem egész úton, de nem nyomtuk szinte sehol az egész út alatt. Szép folyamatosan haladtunk minimum 90km/h-val mindenhol lakot területen kívül.(Annyit hozzátennék ,hogy nem kapcsoltam időben és Debrecen után pár km-rel néztem az időt és mértem.. , picivel Derecske előttről )
#2062342013-07-09 09:00:25 Válasz a #206226. hsz-ra
Köszi szépen az infót!
Tavaly nekünk kb. ennyi idő volt Röszkén keresztül (1 órás határátlépéssel) eljutni addig. Tehát az a szűk +1 óra, amit a netes tervező kihoz különbségnek valós.
Arad és Temesvár mennyire vészes éjszaka? Ha jól emlékszem, akkor (legalábbis 13 évvel ezelőtt úgy volt) teljesen keresztül kell menni a városon. Ki van jól táblázva?
#2062362013-07-09 09:14:20 Válasz a #206199. hsz-ra
Aki!
Köszi, hogy megengeded! Igyekszem legalább olyan pontos lenni, mint Te, bár ez a legutóbbi bakid öngól volt, ugye érzed? Van ez így, hogy a fotelből is tudhat valamit jobban az, aki el tudja olvasni, amit mások írnak.
Nem kérdeztem Tőled, hogy csináltad, megvan rá a magam receptje, csak még fiatal vagyok nyugdíjasnak.
Tanácsokat meg főleg nem kértem, azt inkább a gyerekeidnek osztogasd lécci!
Aki.
Köszönöm.
És köszönöm mindenkinek aki leírta leírja tapasztalatait, Én tavaly innen szedtem össze az összes hasznos infót és elsőre minden külföldi tapasztalat nélkül sikerült egy remek utazást összeraknom.
#2062432013-07-09 10:53:23 Válasz a #206234. hsz-ra
Minket a GPS most is átvitt mind a két városon. Annyira éjszaka nem utaztam még át rajta,de olyan volt, hogy este 11 óra körül és semmi probléma nem volt. A táblázottság kérdéseddel megfogtál, mert a szabályokra vonatkozókra figyelek reflexből, de egyébként gps-re hagyatkoztam és teljesen oké volt. A helyi közlekedők nekem elég bátornak tűnnek én ezért fokozott óvatossággal hajtok át ezen a két városon, de neked, mint rutinos vezetőnek szintén sima ügy a dolog. Nem fogok senkit semmire rábeszélni, hiszen vannak olyanok akik eddig Röszkén is simán átmentek mindig, nekem akinek sokszor negatív tapasztalataim voltam egyértelműen Román felé visz az utam tavaly óta. Oké kevesebbet mész autópályán,de mióta megcsinálták a románok az utat a minőség ideális és szerintem időben is jól kijöhet aki erre utazik. Nekem időre kellett odaérnem görögbe, olyan értelemben, hogy bizonyos idő előtt várakoznom kellett volna és mivel bőven hagytunk utazási időt, nem siettünk. Nekem az a tapasztalatom,hogy ilyenkor főszezonban már elég sokat lehet nyerni Románia felé. Időben nagyon,pénzben kicsit az rövidebb út és a kevesebb szerb autópálya díj miatt is,de a szerb autópálya díjjat nagyjából ellensúlyozza a román útdíj,tehát marad a rövidebb út költsége, de a legtöbbünket az időmegtakarítás vezérel. Akárhogy is döntesz,sima utat kívánok kevés várakozási idővel!
#2062512013-07-09 12:33:26 Válasz a #206243. hsz-ra
Én is a GPS-re hagyatkozom elsősorban idegen helyen, le is van frissítve, de nem árt, ha van tábla is. Tavasszal Váradon kicsit lestem a 7-8 lábú körforgalmaknál, és valóban minimum bátornak lehet minősíteni az autósokat. 2000-ben a román-bolgár útvonalon mentem, akkor sem gps, sem normális táblázás, sem várostérkép nem volt, mégis odataláltunk.
Este 8-9 körül tervezem az indulást, tehát nem késő éjszaka megyünk át mi sem.
Figyelni fogom a hétvégén és hétfőn a röszkei híreket, és az alapján fog eldőlni az útvonal.
Köszi mindent!
Lajos 306 nagyon szívesen, máskor is szívesen segítek. Sajnos a denáros fizetést elszúrtam, mivel én mindig helyi valutában fizetek.
Figyelj rá, hogy amikor belépsz Macedóniába amíg a tábla mást nem mutat 130-al lehet jönni.
Most beszélgettünk a helyiekkel és van még változás:
- ha véletlenül megbüntet a görög rendőr azt 10 napon belül kell rendezni, de elveszik a jogosítványodat.
- a másik, amit nem igazán értettem, de szerintük az alkohol fogyasztást 0,05%-ban maximálták.
Jó utat nektek és ez nem a fotelből jött.
Azt mondja Kosztasz ez a régi rendszer volt, a mostanit még nem tudják. Ez azért problémás, ha mondjuk Tolo-ba megyek és Platamonas-nál büntetnek meg, akkor a fizetésen kívül meg kell várni míg a papírok bekerülnek a helyi parancsnokságra. Volt "aki" erre órákat várt régebben, pedig 1 órán belül rendezte a számlát és kapott egy ideiglenes vezetői engedélyt amivel mehetett bármerre.
Jobban kell figyelni sajnos.