Szerintem, a magyarországi fizetős- nem fizetős utak mintájára (lásd M0 keleti vs déli szektor) MAC-ban sem kell néhány évig emelésre, vagy új kapukra számítani, feltéve, ha az építésre az EU adott pénzt. Márpedig az EU támogatta... De majd meglátjuk.
Sziasztok!
Kezdő fórumozó vagyok, és először megyünk görögbe autóval. Tanácsaitokat, tapasztalataitokat szeretném kérni. Főszezonban indulunk, (Preveza közelébe foglaltam szállást) hétfő du. vehető át. Szerintetek mikor lenne érdemes itthonról elindulni? Gondoltam a vasárnap kora du.-ra, de nem tudom, hogy Röszkénél mekkora tömegre kell számítani ilyenkor. Tudtommal görögben is szombaton vannak turnus váltások a legtöbb szálláson, így hátha nem lesz akkora sorban állás a határokon, mint szombaton.Vagy teljesen felejtős, tömegnyomorra kell készülni a vendégmunkások miatt (is)? Nem tudom biztosan ezért kérdezem.
Egyszer voltunk busszal, szombat du. indulással, hát az katasztrófa volt. Kb. 65 km-re lakok Röszkétől a pálya mellett, tehát gyorsan oda tudok érni. Éjszaka nagyon nem szeretek vezetni, ezért arra gondoltam, hogy este 10 -11 körül megaludnánk a pályán valamelyik benzinkútnál, de nem tudom meddig lehet lejutni ha vasárnap kora du. indulok és hol biztonságos.
Napkeltekor pedig minél közelebb szeretnék lenni a görög határhoz, hogy onnan már ne kelljen sokat vezetni. Visszafele más kérdés, azt még nem tudom, mert attól függ mikor hagyjuk el a szállást. De még utolsó nap is jó lenne a parton maradni, és csak késő du. indulni.Nem vagyok gyorshajtó, nem is szeretek gyorsan vezetni, pláne nem szörf deszkával a tetőn. Szóval nagyon megköszönöm ha tudnátok tippet adni fentiekkel kapcsolatban. Még van más kérdés is, de azt majd utána.
nekünk a szerda és csütörtök jött be eddig, mindig dél körül indultunk Budapestről és 7 óra alatt jutottunk el Vranjéig és ott aludtunk. Onnan még egyszer kb. 7 óra volt Lefkada környéke (mi csak a nyugati partra járunk), ha a görög határon nem volt torlódás. Főszezonban is voltunk, csütörtökön Nis-ig közepes forgalom volt, utána szinte semmi (kivéve a szerpentines részen, ott néha megfogta egy kamion az autókat). Röszke helyett mindig Ásotthalmon megyünk át, nehogy megszívjuk véletlenül, sose vártunk 1 percnél többet, eddig max.1 autó volt előttünk, s a határőrök is normálisak, általában megkérdik, hogy hova megyünk és továbbintenek. Visszafele mi hétfőt vagy keddet szoktuk belőni és eddig azzal sem volt gond, előtte nap felmegyünk Thessaloniki környékére és hétfőn/kedden egyben haza, kb. 10 óra.
Idén megnézzük Bitola felé milyen az út, hátha jobban tetszik, ha nem hazafele a szokásos Evzoni felé jövünk.
szerintem hagyd ezt az útközben alvást,persze ahogy érzed.
szerintem gondolkozz el egy olyan alternatíván hogy hajnali kettő körül indultok,így csak kb 3órát vezetsz sötétben előtte tudsz aludni is és kb délután négyre ott is vagytok.és nem is leszel holdkóros mikor odaértek.mi próbáltuk így is úgy is de ez vált be.
Ez akkor jó ha valaki baromi jó alvó (amikor csak kell),de aki nagyon rossz alvó annak azért meg kell gondolni hogy is megy. Én nagyon kevés alvás igénnyel rendelkezem,tehát nekem mindegy. Tavaly indulásnál nekem volt egy kis gebasz,így felpörgettem magam úgy hogy még vagy 5 ezer kilométert is le tudtam volna vezetni egy valaggal. De aki nem ilyen életet él mint én annak azért meg kell gondolni mit miért csinál. Azért az idén én is beiktatok egy tranzitot!
ha már alvás van tervezve, én sem benzinkúton ejteném meg, Dél-Szerbiában nagyon olcsó a szállás, azért úgy jobban indul a nyaralás, ha rendesen tud az ember aludni.
Igaz ez attól függ mennyire bírod éjszaka.Én elég jó alvó vagyok és nem bírom az éjszakai vezetést. Nekem a legoptimálisabb az volt, mikor éjfélkor indultunk (Salgótaján). Igaz a határon baromi sokan voltak hajnali 3-kor,így elmentünk Tompa felé. Világosodott mikor átértünk a határon. Ami nagy előny volt, hogy az út nagy részét nappal tettük meg és, hogy előtte 18-22-ig aludtam.
Viszont a legjobb a tranzitszállás. A benzinkutas alvás semmit sem ér, már próbáltam.
Idén megnézzük Bitola felé milyen az út, hátha jobban tetszik.
Hidd el nekem ,be fog jönni. Mi tavaly megnéztük és az idén is arra veszem az irányt.
Mi is Bitola felé vesszük az irányt. A pálya (Gradszko) és Prilep közötti szakasz nem túl szerpentines?
Egy nagyobbacska dombon kell átgurulni, korrekt az út (kapaszkodósáv, szalagkorlát, a forgalom sem jelentős). Prileptől meg nyílegyenesen vezet az út Bitoláig. A görögországi oldal is haladós az Egnatia-ig. A Jón-Tenger felé igyekvőknek sokkal jobb választás, mint Evzoni-nál várni a sort.
#2473622018-04-05 08:09:17 Válasz a #247353. hozzászólásra
Amennyiben nem játszik az éjszakai vezetés, én a helyetekben vasárnap délelőtti indulással lecsorognék Bitoláig, alvás egy tranzit szálláson (pl. Šumski Feneri hotel),majd másnap reggeli után indulás Prevezába, kora délutánra már oda is érhettek akár.
Korábban mindig egyben toltam le a Szabadka-Preveza (Lefkada) este 10 körüli indulással másnap délre ott is voltunk, de az utolsó két évben lefele menet mindig beiktatunk egy tranzitszállást, valahogy jobban kiadja így. Hazafelé azért továbbra is egy lendülettel jövünk, de majd leszokunk erről is.
a Gradsko - Bitola szakaszt mi már valszeg sötétben tesszük meg, van esetleg durván kátyús szakasz, ahol nagyon figyelni kell? Vagy akkora kátyúk nincsenek, ami problémát okozhat? Kóbor kutyákat, kecskéket, teheneket, részeg biciklis bácsikat láttatok?
Vagyis igazából a Gradsko - Prilep szakasz érdekelne, a Prilep - Bitola szakasz elég patentnek tűnik képek/videók alapján.
#2473662018-04-05 11:28:36 Válasz a #247364. hozzászólásra
Tavaly szeptemberben még okés volt. Gradsko után mértek 1-2 helyen a rendőrök, ennyi volt az extra. Kutya, tehén, kecske, részeg biciklis előfordulásának esélye ugyanannyi, mint bárhol másutt a mélybalkánon.