Tegnap este értünk haza....Odalelé semmi gond nem volt,visszafelé a Macedonok egy kicsit frányáskodtak,de nem vettek le lecsóval:)Röviden ennyi,ha meggyógyultam jelentkezem...
A jogsit és a "hazai" zöldkártyát kifelé úton a magyar határõr nézte meg alaposan. szre is vette és meg is jegyezte, hogy mikorra hazafelé terveztük az utat, éppen másnapig volt érvényes a zöldkártya
Hétfõ éjjel érkeztünk haza Athén-ból.
A határokon semmi gond nem volt odafelé, az elsõ igazoltatásunk görögországban volt csak.
Visszafelé a macedonok kérték az eus biztosítási kártyát, de nekünk volt utasbiztosítás, ezért nagy nehezen azt is elfogadta.
A nemzetközi zöldártyát mindenhol elkérték. A vezetési stílusuk (szerb, macedon, görög )nem ajánlott kezdõ vezetõknek.Rugalmasan haladnak ugyan, és vigyáznak is egymásra, de nagyon kell figyelni és résen lenni.
Mi ahol tudtuk betartottuk a sebességkorlátozásokat, de sok helyen 40-es tábla van, ott kicsit többel mentünk.Nappal keményen mérnek, éjszaka elvétve láttunk csak rendõrt. Az út szélére állnak ki mérõvel. és azonnal szedik ki a gyorshajtókat. Szerbiában nappal egy semleges autónak tûnõ rendõrautó cikázott a pályán, és mértek is, de csak onnan tudtuk, hogy rendõr amikor az elöttünk gyorsabban haladó autót bemérve kapcsolták csak be a rendõrségi futófényt a kocsiba, és úgy szorította le a gyorsan haladót. Amúgy a pályákon bõven elég a 120-as tempo, mert nem igazán jó minõségû utak vannak. A lámpák érdekesek, szinte jobb oldalon van a balra kanyarodó sáv jelzése is, de meg lehet szokni. A nagyvárosokban (Athén, Thessaloniki) komolyabb rutin kell, mert 3 sávban kb 5 autó áll, és még a motorosok is cikáznak az autók között. Athénban éjjel fél 2-kor olyan forgalom volt, mint itthon reggel 10-kor.
A sávok közötti felfestések elvétve vannak,néha mi sem tudtuk épp melyik sávban haladunk. A jobbra kanyarodó sávok jelzés nélkül megszünnek, ha egyenesen haladtunk tovább nehéz volt besorolni.Mindenesetre a káosznak tünõ vezetési stílusuk vhogy rendezettebb, mint a miénk. Amúgy a dudát használják mindenhol, ha villognak és dudálnak az azt jelenti õ jön.
A magyar határon visszafelé megkérdezték van e vmi bejelenteni valónk, majd kinyittatta a csomagtartót, de semmi extra nem volt. Egy külföldi autónak a tanksapkáját is levették a magyarok.
Az autóuton szokás lehúzodni a leállósávba, hogy el t udjanak menni a gyorsabban haladó kocsik, ha nem akkor levillognak és tolnak. Érdemes felvenni a vezetési stílusukat, sokkal könnyebben lehet úgy közlekedni.
Irigykedve ugyan, de Jó utat kívánok azoknak akik most indulnak görögországba !
Üdv mindenkinek
Kb 2 éve olvasom rendszeresen a fórumot, nem is nagyon vagyok amolyan írogató típus...azért pár szó.
Tavaly és idén is autóval, 2 gyerkõccel mentünk Görögországba. Mindkétszer konvojos téma volt:egyik alkalommal 5 autó, másik alkalommal 6. A nemzetközi jogosítványtól eltekintve minden okmány (nemzetközi zöld kártya, utasbiztosítás+eus taj kártya stb) megvolt.
Kissé megrettenve vártam a macedónokat, hogy tranzit díj meg ilyenek, de semmi sem volt, csak tavaly kérték a nemzetközi zöldet, az idén rá sem hederítettek. Mindez elég furcsa volt nekem a fórumon olvasottak után
Az oda-visszautak mindig kiegyenlítették egymást, volt amikor sokat kelett várni pl. macedón-szerb határ tavaly 3 óra, tülekedés, 45 fok, embertelen, viszont volt hogy csak intettek és mehettünk is. Szóval a határokat nem lehet kiszámolni...vagyis a magyar átkelõket ugye meg lehet kérdezni telefonon, hogy mennyi a várakozási idõ és korrektül válaszolnak, még tippet is adnak merre menj inkább.
A rendõri ellenõrzésekrõl: elég furcsa helyeken vannak sebességkorlátozó táblák, ahová elõszeretettel állnak be (bokor alá) a rend õrei. Autópálya-lehajtók, feluljárók elõnyben persze. Szerencsére, ha az ember konvojban utazik és mindig váltva van az elsõ autó, akkor mondhatni kevésbé fárad el a vezetõ és jobban tud figyelni. Talán ennek köszönhetõen bennünket egyszer sem "kaptak el". Viszont mindkét alkalommal volt 1-1 család, akiknek hamarabb kellett hazajönni, és egyedül utaztak, és mindkettõt lemeszelték a szerbek. Az egyik megérdemelte ugyan, mert 120-as pályán le sem írom mennyivel ment, a másik határeset volt, mert 60-as táblánál 78-cal ment. Mindkettõt 40 Eur-ra bírságolták, ami elég fura a nagyságrendeket tekintve, de ez lényegtelen. Szóval jobb, ha több autó megy együtt. Sajnos elég sok duhaj honfitársunkat láttunk út szélén rendõrrel, együtt is éreztünk rendesen. Viszont, ami jó bennünk magyarokban, hogy akárhol jársz is a nagyvilágban a jól bevált rendõrjelzõ lámpavillogatások, kézjelzések mindenhol megvannak. Köszönet is 2 ismeretlen magyarnak akik miatt jól befékeztünk és tényleg rendõr volt az út szélén kis mérõkéjével.
Véleményem szerint Görögországban sokkal jobb vezetni, mint itthon. Nemcsak azért, mert szélesebbek az utak, hanem a jó görög mentalitású vezetési stílus nagyon mûködik. Sajnos sok magyarnak még szokni kell ezt a fajta közlekedést, sokan az istenért nem fogták fel, hogy a leállósávszerûség tartós haladásra is jó, hogy ne tartsa fel a háta mögötti sort, fõleg ha már villognak és nyomják lefelé
Egy sztori a görög autópálya biztonságáról: Odafelé mentünk 3 új családdal, akik nem jártak még Parálián. Megálltak közvetlenül a lehajtó elõtt tankolni, mi meg bevártunk õket egy autóval, nehogy elvétsék a lejárót. Kb. 10 percet álltunk elakadásjelzõvel a leállósávban, amikor jött egy "sárga angyal"! Hát ezek a kis kedvesek azt hitték gond van és jöttek segíteni Na, ilyet sem láttam még Magyarországon!
Mindenkinek jó utat, aki még az idén kifelé tart és érezzék nagyon jól magukat!!!
Nem tudom, hogy jobb, vagy sem többen menni, én utálom a konvojosdit, de ez az én problémám. Mindig egyedül mentem, ennek ellenére sosem volt semmi gondom az ottani hatóságokkal, pedig már akkor arra jártam, amikor még nem választotta el határ Szerbiát és Macedoniát. de lehet, csak szerencsém volt mindannyiszor.
a másik határeset volt, mert 60-as táblánál 78-cal ment. !!!
Ez mióta határeset?
30 %-al lépte túl a megengetdett sebességet!
A 40 €-s (cca 10.000,- FT) büntit pedig kifejezetten barátságosnak tartom, nézd meg nálunk mibe kerül ugyan ez.
Ami pedig a konvojt illeti: eddig még senki nem tudott egyetlen konkrét elõnyt sem megemlíteni mellette: mûszaki segítségnyújtásról a mai, számítógép vezérlésû autóknál nem lehet beszélni, vontatni nem lehet, akkor pedig minek?
A konvoj csak arra jó, hogy mivel többnyire eltérõ az utazók vesemûködése lassabban érjenek le és emiatt az út végére mindenki mindenkit utál.
sziasztok én kisbuszal járok soha nem állitottak meg egyszer mégis MC-ban már szinte éreztem hogy végem mire szólt a rendõr hogy kapcsoljak lámpát és intet hogy tovább nekem autópályán egyéként 80-vanall lehet menni mert tgk. én 95-tel csurgok korlátozásnál a tábla+10-15 ez tutti.Történt már olyan is hogy röszkén egy opel vectrás uriemberrel váltottam pénzt út közben kb. 6-szor megelõzõt én parálián ittam a sörömet mikor megált és kereste a szállását.Tehát a lényeg fiksz biztonságos tempó mert ha a rendõr megállít és szenvedsz 30 percet akkor tök feleslegesen égeted a benzint meg osztogatod a pénzed.mindenkinek jó utat kivánok.
Hú, hogy te milyen barátságos vagy...na, talán az ilyen emberek miatt nem írtam eddig és nem fogok többet írni ebbe a fórumba, aki nem érti a mondandóm lényegét ne szóljon hozzá, ennyi (ezt a nagyságrendekre értettem a sebességtúllépési példában).
Ja, kinek a pap, kinek a papné. Kisgyerekekkel össz 2szer álltunk meg wc ügy miatt, a másik meg, hogy a táj arrafelé nem gyengén szép( tudom, egyeseknek csõlátásuk van, csak nyomják neki, mint a szél, csak legyünk már ott, jaj-jaj, kifekszenek a partra és ennyi a nyaralás...szép) és érdemes is megállni.
Bp-Parália 10-12 óra középkategóriás kocsival az annyira nem rossz szerintem, bár TE BIZTOSAN JOBBAN TUDOD!!!
"aki nem érti a mondandóm lényegét ne szóljon hozzá,..."
Háááát, ne vedd zokon, de ezzel a stílussal nem fogsz népszerûséget szerezni. gyakorlatilag azt mondani, hogy aki nem ért veled egyet, az fogja be a száját, nem kimondottan barátságos bemutatkozás.
"tudom, egyeseknek csõlátásuk van, csak nyomják neki, mint a szél, csak legyünk már ott, jaj-jaj, kifekszenek a partra és ennyi a nyaralás...szép"
Hogy kinek mi a nyaralás, az az õ dolga, viszont bárkirõl, ismeretlenül elítélõ véleményt mondani nem etikus magatartás! Gyakorlatilag pont azt teszed másokkal, amit felháborítónak tartasz magaddal szemben!
"TE BIZTOSAN JOBBAN TUDOD!!! "
A sértett duzzogás többnyire rossz tanácsadó!!!
Gyanítom, túlreagáltad a dolgot, szerintem nem hangzott el semmi olyan ami indokolná a felháborodásodat. írjál nyugodtan máskor is, csak kicsit gondold át jobban elõtte! A fórumozók, sem itt, sem máshol, többségükben nem irodalmárok, így a leírt szöveg nem ritkán távolról sem adja vissza az azt leíró érzelmeit/szándékát így meg igen könnyen félreérthetõ a szándék. Megesik, hogy valaki bántónak vesz olyan szöveget, amit személyes találkozás esetén tréfának értene.
Ráadásul pont azt az embert szúrtad ki aki talán még a térképnél is jobb,és rengeteg hasznos információval tud szolgálni,ill.megkönnyíteni sokunk nyaralását.Nem szeretném lehúzni a paráliai nyaralásod / bár én sose mennék oda /,de hogy csõlátása nincs az illetõnek az tuti, mi sem bizonyítja jobban mint az a rengeteg gyönyörû fotó,amit érdemes megnézni. Ajánlom figyelmedbe,na arra felé aztán van látnivaló!
Hú, hogy te milyen barátságos vagy...na, talán az ilyen emberek miatt nem írtam eddig és nem fogok többet írni ebbe a fórumba, !!!
Haver; összetéveszted a dolgokat - és akkor még finomkodtam. A KRESZ az törvény és nem jogértelmezési javaslat gyûjtemény. Ha 60, akkor 60 és senkit nem érdekel a Te, az én vagy bár ki más véleménye. Az sem véletlenûl alakult ki a joggyakorlatban, hogy %-ban mérik a sebesség túllépést, hiszen így viszonylag objektív módon lehet a kihágás mértékét megállapítani.
Te itt szubjektív véleményed alapján itéled meg az ismerõsödet és engem is, ami szived joga, de ugyan ezen jog engem és másokat is megillet és nem hiszem, hogy túl sokan kapnának múlhatatlan zokogó rohamot hiányodtól
Még sokat járj Paráliára, lehetõleg a FRADI gyrososhoz, kb az a Te szinted.
Az egyik megérdemelte ugyan, mert 120-as pályán le sem írom mennyivel ment, a másik határeset volt, mert 60-as táblánál 78-cal ment. Mindkettõt 40 Eur-ra bírságolták, ami elég fura a nagyságrendeket tekintve, de ez lényegtelen.
Nem ismerem Pottert és nem is akarom védeni, de én így értelmeztem, amit írt, és szerintem õ is így gondolta:
aki olyan gyorsan ment a 120-asnál, hogy nem meri leírni sem, az nyilván ment vagy 180-nal, a másik meg csak 18-cal lépte át, mégis mindkettõ ugyanannyit fizetett. Szerintem az ugyanannyin van a hangsúly.