Nos: Mi 11 és 18,5 óra között, mindenféle menetidővel találkoztunk.
A legjobb időnk Stavros- Hajdúszoboszló 11 óra volt 2011. januárjában. A 18,5 óra Hajdúszoboszló- Skala Fourka volt 2006. augusztusban (itt "vonatoztunk", így volt velünk olyan is, aki nem tudta tartani a tempót egy 10 millás autóval).
Görögország felé nem szoktunk sietni, hiszen általában éjszaka utazunk. A szállások többségét 12-14 óra között lehet elfoglalni, mi 9-11 óra között szoktunk leérni úgy, hogy előző este 8 körül lépünk be Szerbiába. Útközben többször megállunk kicsit mozogni, friss levegőt szívni. A sebességhatárokat súroljuk.
Szia, az Espace már kettes kategória kis busznak veszik,főleg ha grand.
Ez régi infó, bár akkor sem teljesen így volt, amikor még csak a 1.3 méteres határ létezett a személyautókra, kisbuszokra.
Tavalyig pl. a VW Transporterre 3-as kategóriát kellett fizetni ( a kettes az egyébként 1-be tartozó + utánfutó volt), de ez tavaly nyáron megváltozott!
Ez itt az aktuális mérettáblázat. Egyértelmű, hogy a 3.5 T alatti kisbuszok 1-es kategóriába tartoznak!
Ez pedig egy kalkulátor, amivel ki lelet számolni az aktuális díjakat.
Másik: sokan sokszor hivatkoznak a rendőrökre, meg a 40-60-as táblákra. Kérem, hogy tegye fel a kezét, akit az utóbbi 2-3 évben megbüntettek e miatt! Szerintem senki nem lesz, max. az, aki ilyen helyen is 150 felett ment! Semmivel nem látom mostanában erősebbnek a rendőri kontrollt, mint Magyarországon, a táblaerdő is sokat ritkult már, kár ezzel rémisztgetni az először próbálkozókat!
Én a tempós, mindig a körülményekhez igazodó haladás híve vagyok. Ahol lehet (az útviszonyok, a forgalom és az egyéb körülmények engedik) a megengedett felett 10-30 km/h-val szoktam menni. Nem száguldok felelőtlenül, de nagyon utálom az indokolatlanul totyogókat, szerintem ez itthon és külföldön is veszélyesebb, mint az enyhe gyorshajtás!
És végül a tegnapi nap terméséhez hozzászólva: nekem főszezonban, hétfő éjszakai indulással, az előbb leírt stílusban vezetve, két tankolással és egyben pihenővel a Szerbiai belépéstől a Görög határig tokkal-vonóval kb. 9 óra.
Örülök, hogy már nem az első személy teszi szóvá, az indokolatlanul tötyögőket! Én is attól mászom falra! És amikor még süt is az értelem az arcokról és úgy néznek ki a fejükből, hogy azt sem tudják hol vannak, hát akkor is elszáll az agyam. Sokan sajnos azt sem értik, ugyan már megint mért előzték meg őket? Nos, nem azért, mert az Én autóm nagyobb és gyorsabb! Hanem mert nem Ők ülnek benne!
Ebben igazad van. De hidd el, az a másik véglet is hibázik. Nem is kevésszer! Értem Én, hogy sok mindent látsz és igazad van. Elég egyetlen egyszer hibázni, és meg van a baj. De nem mindig a "kicsit" gyorsabban hajtókkal van a baj!
Lényeg az, hogy vigyázzon mindenki Önmagára és a másikra is! Akkor nem lesz baj! Nem kell itt összecsapni egyik tábornak sem. Kinek-kinek vérmérséklete szerint! De ne csak a lassan hajtók hibáztassák a gyorsabbakat, Ők is nézzenek magukba! Lényeg, hogy mindenki élve megússza! Ja, és valóban: legyen élmény és szórakozás az utazás is!
Mindenkinek jó utat!
Tehát lesz, aki határtól-határig 8 óra alatt ér le, és lesz, aki 13 óra alatt!
De sem mi nem vagyunk egyformák, - miért is lennénk? - sem az autóink!
Tehát még egyszer, mindenkinek jó utat és balesetmentes közlekedést!
#1806982012-03-09 11:24:02 Válasz a #180696. hsz-ra
Persze,hogy nagyobb sebességnél elkövetett hiba hatványozottan veszélyes,mert ugye nagy erők hatnak minden érintettre,de azért ,ha magamba nézek és felteszik nekem a kérdést ki mellék ülnék szívesebben: Michael Shumacher mellé 200-al egy Passatban vagy friss jogsis önjelölt autóversenyző mellé 5-ös BMW-be 150-el,akkor Én biztos Schumi mellé ülnék(nem csak azért mert híres f1-es pilóta ) . Remélem értitek mire akarok kilyukadni. Mindenki addig nyújtózzon amíg a takarója ér! Ez a vezetési tudásra is érvényes. Így aki nagyon kezdő,az vigyen olyat magával aki rutinosabb és figyel!
Az utazási időnél lényeges, hogy honnan-hová nézzük!
Szerb-magyar határtól görög-macedón határig? Nem mindegy, hogy a határ melyik oldalától számolunk. Távolságba csak pár száz méter időben meg lehet plusz 2-3 óra is! Volt amikor Röszkénél "csak 2 órát várakoztunk,, volt amikor hosszú 5 perc volt a határon az átkelés. Tavaly pl. az autópálya kapuknál (Belgrád. magyar határ között) összesen "csekély 1,5 órát várakoztunk (araszoltunk), csak azért hogy fizethessünk végre! Mi rendszeresen indultunk Szeged környékéről reggel 6 órakkor, és észak-görögországi tengerparton voltünk 18 órakor. Egy pihenő (Belgrád-Nis autópálya első OMV kút), majd a macedónoknál újabb megálló (tankolás miatt). Görögöknél már csak a célnél volt megállás.
#1807002012-03-09 14:08:28 Válasz a #180699. hsz-ra
Tavaly hazafele a szerb határon 6 órát várakoztunk,mert az egyik benzinkútnál valami balhé volt és lezárták az út egyik irányba vezető szakaszát. Pont a hazafelét. Így hatalmas nagy sor volt! Az intézkedés kb.1,5 órát tartott,de nekünk pont be kellett menni a kútra tankolni,meg persze a feltorlódott sor miatt tolakodás,eszetlenség ,káosz volt. Ez volt a legrosszabb határátkelés. Nagy az isten állatkertje, némelyik ember ,hogy 1 autóval előrébb kerüljön bármit megtesz.
Az én időimnél szó sem volt tötymörgésről!
Normális tempóban autózunk. Autópálya 120-130 főút 90-110. A 40-es táblákat pedig csak kivételes estben tartottam be.
A tötymörgőket pedig szintén utálom. Nem egyet meg is előztem.
Aki 6 órát mond, hogy le lehet érni határtól határig (ahogy írtam 1 határátlépéssel!) az ferdít! Továbbra is tartom magam a 8-9 órás menetidőhöz.
De részemről lezárva a téma.
Már lég lezárta a témát mindenki,de kedvedért javaslom dobaki2 hozzászólást,mert az igazság ott van! Nem mindegy ,hogy a határ melyik oldalától nézed,mert a várakozás az nem utazás,ugyanis nem mindenkinek egyforma a várakozási idő,aki sokat járt le és tapasztalt az tudja,hogy mennyire ingadozó a várakozási idő. Hétvége,hétköznap,napközben ,este...
Eltudom hinni,aki azt mondja 6 óra alatt lelehet érni,Én meg sem próbálnám mert értelmét nem látom,de elhiszem.(123.3333 km/h sebesség kell megállás nélkül,de mivel meg kell állni még akkor is ,ha a határ egyik oldalától indulunk,jóval gyorsabban kell menni,de 123-nál van olyan elvetemült aki gyorsabban közlekedik. És itt most csak az a lényeg,hogy teljesíthető 6 óra alatt,a többi dolog mellékes!)
Legalább annyi jó hír van pénzügyi szempontból,hogy a Szerbeknél 370Ft a 95-ös benzin. A macedónoknál pedig 84 MKD, a szerb dinár és a macedón dénár kb. hasonló áron szokott lenni,így aki tud váltani MKD-t az bizony nagyon jól jár.(Én nem tudok rendszerint ,így marad az euró,de így sem rossz )
Aki teheti kerülje a tankolást a görögöknél,mert az árak ahol a csillagos ég!
Ja még annyi, hogy a kártyás tankolás szerint egy macedón dínár kb. 4,8 forint, míg a szerb dínár 3,10 Ft. A többit majd holnap, miután átolvastam a február 28-a utáni beírásokat.