Köszi a választ. Így már tudom, hogy hol kell keresni. Mikor én jártam arra akkor még nem létezett, ha csak tavaly adták át. Valószínû ezért nem tudtam hová tenni. Nagyon jól néz ki.
Üdv.:
Pár éve elkezdték építeni, 2002-ben már álltrak a híd lábai. Én ekkor figyeltem fel rá, és hogy milyen hasznos is lesz, ha elkészül.
Miven én elég sokat szoktam autózni egész Görögországban, amikor ott vagyok, kifejezetten örülök ennek a hídnak (gondolom, nem vagyok ezzel egyedül)
Én 1997-ben és 2000-ben jártam Peloponnészoszon, így nem csoda, ha nem láttam semmit belõle, és nem is hallottam akkor róla. Tényleg hasznos, mert sokkal gyorsabb, és egyszerûbb átkelést biztosít mint a komp.
Azt hallottam most, hogy Macedóniában az útdíj fizetésekor elõszeretettel kérnek 5 eorót a kiírt 2 euró helyett... Ugyhogy ezt is be kell kalkulálni plusz költségenek, meg az "elküldhetetlen" ablakmosókat is...
Nekünk nem volt denárunk, az elsõ kapunál 2vagy 3 eurót kellett fizetni, és a kapu utáni elsõ kúton váltottunk 8 euro=500 denár! A maradék denárt elfagyiztuk az utolsó kúton hazafelé!
Tudom ismét piszkállak ezzel a dologgal, és ne haragudj érte.
De mivel mostanság jártál autóval Görögországba, esetleg nincs kedved, az autópályadij topikba leírni részletesen, hogy mennyi dijat fizettél szakaszonként?
És akkor tudnánk tervezni jövõre, hogy tényleg mit fizetünk érte, ha autóval megyünk.
Sajna nekem már az idén nincs erre szükségem, de még más elindulhat:
" Macedón vízumkönnyítés
Külügyminisztérium
2005. szeptember 13.
A macedón kormány 2005. december 31-ig meghosszabbítja - az új EU-tagállamok számára - az ezév július 15-én bevezetett és eredetileg szeptember 15-ig érvényes határozat érvényességét a vízumkötelezettség felfüggesztésérõl.
Polgár Viktor
szóvivõ"
hello. tegnap este értünk haza peloponnészoszi utunkról.
kifelé a menet: pilisvörösvár 02:30 - macedónokon át a görög határ 15:55. szerb útdíj: 410-410-1070-250 dínár, a macedónoknál 50+80+60 denár. mi a szerb-macedón határon váltottunk dínárt denárra, nem túl vészes árfolyamon egy útépítõ munkásnál.
a határokon max fél órát vártunk, a sebességhatárokat nagyjából betartottuk. a szerbeknél volt jópár rendõr oda, és visszafelé jövõ oldalon is, macedónoknál sehol nem mértek - vagyis nem láttuk.
haza 09:45-kor voltunk kulátánál (bolgár-görög határ), és 22:10-re értünk haza pilisvörösvárra. visszafelé a bolgárokon keresztül jöttünk, nálunk iszonyat sok rendõr volt, vonatozásba 2szer mentünk bele, de akkor sem jöttünk többet 100nál, és ki is szedték a mozdonyunkat mindkétszer. a bolgár határ és nis között az alagutas részen araszoltunk, a kamionok nem akartak átférni ha 2 kamion szembõl ment az alagútba... így egy jó órával tovább tartott az utunk, mint gondoltuk. nistõl a magyar határig oda-vissza oldalon rengeteg rendõr, mindenhol mértek, esély nem volt gyorsabban jönni a megengedettnél. visszafelé a szerbeknél 1070-410-410 dínárt fizettünk.
összesen 4600 km-t autóztunk 15 nap alatt, rendõrrel egyszer sem volt gondunk.
ha valakit érdekel, akkor szívesen írok még.
____
rio-antirio híd: mi egyszer mentünk át rajta, éjjel. gyönyörû volt már messzirõl. szerintem ha valakinek kis kerülõt is jelent, akkor is megéri megnézni mindenképp.
a vízummentességért meg így utólag legszívesebben az asztalt csapkodnám. na de mostmár mind1.
Mert itt többen is beszéltetek, kérdeztetek a Rio-Antirio hídról, engem nagyon érdekelne, hogy ki olvasta már a hídról szóló leírásom. Az is érdekelne, hogy egy olyan embernek, aki nem annyira megszállottja ennek a témának, mint én, mennyire érthetõ és érdekes ez a szöveg? Leköti-e az átlagos olvasót, megérte-e a sok macera vele? Mert úgy látom, nem túl sokan olvassák, és ez egy kicsit elszomorít. Ha az ember a képek segítségével értelmezi, hogyan is építették fel, akkor leesik az álla, hogy mire képes a mai technológia. Engem teljesen rabul ejtett ez a csodás építmény, olyannyira, hogy miután kész lettem ezzel a szöveggel, elkezdett érdekelni, vajon hogyan építették a régi kõhidakat, így nemrégiben vettem egy hidakról szoló vaskos könyvet is.
Én olvastam már a leírásodat, és érdekesnek találtam. Sokszor eltûnõdtem már én is, hogy miként lehet felépíteni stabilan néhány hidat "mostoha" körülmények között. Szóval ne bánd, hogy sok energiát fektettél a leírásba, mert biztosan van rajtam kívül is pár ember akit érdekel.
Üdv.:
Engem is lenyûgöz a Rio-Antirio híd szépsége.
Én is olvastam az írásod, ne keseredj el, hogy kevesen olvasták, de most valahogy nincs nagy forgalma az oldalnak. Gondolom tavasszal megkezdõdik az utazási láz és akkor többen el fogják olvasni.
Jox is ezt mondta nekem. Én inkább attól tartok, hogy ez annyira speciális téma, hogy nem sokakat érdekel, hiszen rengetegen azt sem tudják, hol van ez a híd.