hú. Azt gondolom nincs értelme vitázni ezeken a dolgokon. Én megértem, hogy bántó amikor annyi munkájuk van benne és nem felelnek meg mindenkinek, de olyan nincs hogy mindenkinek jó legyen. Egyáltalán nem savazásnak szántam a kommentemet és nem is azt mondtam, hogy soha nem megyünk a Grand Tourssal, hanem egy darabig.. Idővel lehet változnak az igényeink. Aki dohányzik, nehezen bírja a buszozást nyilván ennek örül (és sokan vannak így). Nyilvánvaló, hogy miért így van megszervezve és nincs ezzel semmi baj, de most nekünk nem erre van igényünk. És ez ne legyen már probléma.
#2408972016-07-19 20:21:55 Válasz a #240881. hozzászólásra
Ami az időtúllépést illeti: az, hogy szinte mindig túllépik, az legyen az ő bajuk. De ha lebuknak, az is. Egyébként épp ezért kéne ekkora távolságra - és ennyi ide-oda tekergéssel - 3 sofőrrel menni, de nyilván a bekalkulált lebukással és büntetéssel is megéri.
Csak nem kéne a szerb rendőröket szidni, ha ellenőriznek.
Aki nem ragad le ott,hogy a Grand vidéki felszállása(aminek az ingyenessége azért alaposan be van kalkulálva az árba,legyünk azért őszinték...),az előbb-utóbb rájön,hogy sok-sok iroda meg tudja oldani a vidéki szállítást.És nem azzal a mindenhol megálló zötyögéssel...nekem is abból lett elegem-már a buszok viszonylatában.Sokkal jobban élem meg,hogy felvisznek Bp-re,onnan Szeged,mint végigbumlizni az Alföldön.
Egyébként nem tudom, hogy mennyire vagy otthon tömegközlekedés terén Görögországban.
Nagyon otthon vagyok. Soha-sehol, semmi gondom nem akadt vele. A Görögországba lejutás meg ma már tök egyszerű a fapadosokkal (is) Szalonikibe vagy Athénba, onnan meg uzsgyi tovább. Bár az tény, hogy egy irodás 20-26ezres retúr buszjeggyel nem mindig (!) versenyképes, ha csak az árat nézzük, ugyanakkor kényelem és minőség szempontjából (ha nyújtható kicsit a büdzsé), messze magasan megéri kevés ráfizetés. Nekem legalábbis mindenképpen.
Nos, ha esetleg nem tudná, egyetlen percet sem lehet túllépni.
Csak erre válaszolnék cégtől, és irodától független. Olyan cég nincs, akinek a sofőrjei soha nem lépnék túl a vezetési időket, mert ha lenen ilyen, már régen éhen haltak volna. Ilyen a piac. Pár perc meg aztán tényleg semmiség, csak tavaly (meg lehet idén is ) a szerbek éppen erre (is) utaztak.
De mondok egy gyors példát. Viszi a busz a turistákat nyaralni Görögországba, de útközben nem várt esemény van (baleset,torlódás a határon,stb.) a két sofőr ezek miatt kifut a vezetési időből a célállomás előtt 50km-errel. Ebben az esetben ha a sofőrök megkérdeznék az utasokat, hogy hát ez van, kivegyék-e most a minimum 9 óra pihenőjüket, vagy inkább saját kontóra vigyék tovább a buszt (mert ugye ha elkapják őket nyilván nem az utas fizet) akkor nem lenne olyan utas aki azt mondaná, hogy ragaszkodik a szabályokhoz és inkább ő itt vár 9 órát...
A buszok nem standard felszereltségüek. Mindegyik olyan amilyet a megrendelő kér, tulajdonképpen csak a karosszéria és a hajtásláncok állandóak. A megrendelő igénye szerint építik a belső dolgokat, elég ha csak két sor üléssel többet kérnek, az már a lábtérből elég sok helyet elfoglal. Ezért van az hogy kivülről ugyan úgy néz ki két busz, aztán az egyik kényelmetlenebb a másiknál.
A Grand a vidékről utazóknak tökéletes, pont a rengeteg gyűjtőjárat miatt. Viszont épp a sok útvonal okozza a sok egymásra várakozást is. Csatlakozva az egyik előttem szóló fórumtárs véleményéhez: egyet kell értenem. 23 éve utazunk, többnyire Görögország felé, de a Grand busza volt a legkényelmetlenebb. E néhány év alatt megtapasztaltuk, hogy minél újabb egy busz, annál kényelmetlenebb. 2011-ben Marmarasra olyan Grand busszal utaztunk, amin nem volt lábtartó, borzasztó kicsi hely volt a sorok között, és az én 160 cm magasságommal is kínszenvedés volt az út. Épp ezért azóta is mellőztük ezt az irodát. De - mint korábban is írtam - az online szállásfoglalás rendszere, illetve, hogy mindenki maga választhatja ki a szobát, mindenképpen pozitív. Azt zárójelben megjegyezném, hogy a Grand Tours üzletpolitikája emlékeztet az egyszeri zöldségesére: inkább kidobom a rohadt gyümölcsöt, mint hogy olcsóbban adnám, amikor még ehető . De ha ez neki megéri, hát tegye. Szerencsére nem ez az egyetlen iroda, mindenki mérlegelheti, hogy kivel éri meg utazni.
"Önállóan sokkal több olyan helyre eljuthatsz, ahonnan remek a tömegközlekedés és/vagy van csomó helyi iroda, aki elvisz kirándulni".
Nem a kirándulások tekintetében preferált az irodaválasztás az egyéni utazás helyett, hanem lejutni. Egyébként nem tudom, hogy mennyire vagy otthon tömegközlekedés terén Görögországban. Mivel ott a wc-re is autóval járnak, elég ritkák a helyközi járatok, és sokszor nem a legideálisabb a csatlakozás sem (hozzá kell tegyem, nem a túristagyár helyeket szeretjük, és a leginkább görögök által látogatott nyaralóhelyeken ez pláne igaz). Mindamellett igénybe szoktuk venni a tömegközlekedést, főleg közelebbi célpontok elérésében. Nagyobb távolságokra inkább szervezett kirándulással megyünk. Toloból Athén egyénileg alig volt néhány euróval több szervezetten, helyből indulva, idegenvezetővel, mint tömegközlekedéssel, 2 átszállással. Tavaly egyénileg foglaltunk szállást, olyan nyaralóhelyen, ahová magyar iroda nem megy, a lejutást viszont iroda buszával oldottuk meg. Kirándulgattunk is, természetesen tömegközlekedéssel, gazdagítva a tapasztalataink sorát.
#2408192016-07-17 23:09:16 Válasz a #240797. hozzászólásra
Szerintem meg ezzel nem véded meg a céged renoméját, ez teljesen kontraproduktív dolog itt. De ha szerinted így kell, akkor hajrá. Viszont azért a hellasz.hu túlértékeléséről óvnálak..
(Amúgy az etikus/etikátlan cucc pont nem szubjektív kategória. Például, olyat kritizálni, akiről/amiről tudod, hogy itt és most nem tudja megvédeni magát, tutti, hogy nem valami etikus..)
#2408162016-07-17 22:15:54 Válasz a #240812. hozzászólásra
Mindenesetre érdekes a hozzáállása !
A lapos kereket azonnal (!) cserélték, és igen, szóltunk, és nem gondolom, hogy szivességet tettünk. De tényleg úgy gondolja, hogy az utasok feladata a 20 perces pihenőkben végigvizslatni a buszt, hogy minden rendben van-e ?
Ön is vehetné a fáradságot, hogy a pihenőidő / időtúllépés / útközbeni pihenők témában kicsit utánanézzen, remek könyv áll rendelkezésre a szakmabelieknek. (Én nem vagyok az, pusztán érdekelt)
Ami a szinte minden apartmanra kiterjesztett "felárat" illeti, arra még mindig nem kaptam magyarázatot. De tulajdonképpen nem is fontos.
És ha már annyira emlegette az Aeolus balesetét, talán emlékszik: pár éve egy Grandos busz is felborult. De balesetekkel tényleg nem ildomos példálózni.
Sziasztok.Ez a fórum kissé a vége felé "panaszkönyvre" hasonlít ,de Nekem pozitív élményem van azt szeretném megosztani Veletek.IBUSZ irodával először utaztunk /Apollon,Aeolus stb......már megvolt/ Kefalónia Lassi MINAS apartman..Győri felszállással és gyűjtő jellegű járattal és igen külön leszállás és átkompozással.....és röpke 35 órás odaúttal/ sajnos útközben 2 halálos balesetbe is belefutottunk azért gondolom ez ritka,de sajnos erre is fel kell készülni ilyen hosszú táv alatt../ érkeztünk meg......I.észrevétel :emeletes busz felső szintje, mondhatom az eddigi legnagyobb hellyel és kényelemmel volt ellátva az eddigi tapasztalatainkkal ellentétben..II.észrevétel:Szállás...../semmi extrát nem kértünk /átlagos berendezésű ugyan ,de tágas ,tiszta ,rendezett, épp festésű falak,nagy méretű tiszta zuhany tálca ,és ami eddig nekünk még nem adatott meg vadi új /nem a testre tapadós gusztustalan/zuhanyfüggöny...most biztos sokan hülyének gondoltok ,de 2 hétre mentünk nem mindegy zuhany után még a konyha közepe is vizes lesz vagy emberi módon lehet tisztálkodni....na erről ennyit.....III.észrevétel:Mi lenti szobában voltunk nyugis rendezett kis kertre nézett a tágas kényelmes erkély és jó volt hogy a szomszéd erkélyére ráláttunk de nem láttunk be ....magánszféra megvolt mindenkinek....2 naponta kis takarítást csináltak.../ felmosás,szemét kivitel és adtak wc papírt-apró megjegyzés ezt nem tapasztaltuk még sehol semmilyen irodánál...-amúgy nem vagyok lusta Én minden nap felseprek és felmosok nyaralás alatt mert hát a tengerpartot "haza "lehet szinte vinni a bőrünkön ,nehogy azt higgyétek erre vágyom vagy elvárom..de jól esett......Idegenvezető-meghallgattuk,kedves volt ...2* hívtuk kis apró kérdés miatt válaszolt ...ha taliztunk kérdezte minden rendben van-e..ennyi ..Mi mondjuk ennél többre nem vágyunk azt nem tudom bajban mennyire segítőkész de Én itt mindenben a személyes tapasztalataimat osztom meg Veletek....Na röviden ennyit akartam....Hazafelé 29.5 óra volt a busz indulása és a győri leszállás között...Képek válogatás alatt majd érkeznek Szívesen válaszolok ha valakinek idevágó kérdése lenne......Szép hetet Kedves Fórum Társak!!!!
Tisztelt ave46! Úgy látom nem vagyok,vagyunk népszerű Önnél, mert próbál több - Ön szerint negatív - dolgot is a fejünkre olvasni, amúgy jelentősen eltérve az előző témától. Nem vagyok szent,de vitakoznék néhány állításával,sugallatával,úgyis esik az eső! Hangsúlyoznám,hogy kinek a pap,kinek a papné. Sértő számomra,hogy olyannak néz aki inkorrekt.Ön összemossa a csoportszervezők opciós foglalását az előfoglalási kedvezmény megadásával.Ha az lenne a célom,hogy egy májusi kb. 30 ezres útból ne adjak kedvezményt,sőt ne adjuk el és a főszezoni 60 ezresből meg adjunk kedvezmény,akkor a szellemi képességeimet vonja kétségbe. Nincs ilyen, ez összeesküvés elmélet.Valószínűleg akinek el volt téve opcióba az Ön által kért szállás az csak véletlenül szabadult fel akkor amikor Önnek már drága volt. A lapos kerék esete nem gondolom,hogy bármilyen szinten negatív részünkre, a sofőrök sem tökéletesek és valószínűleg nem is volt akkora a gond ha nem akkor cserélték ki.Viszont negatív az Ön részére ha úgy gondolja nem kötelessége szólni,ha Ön is azon a buszon utazott és úgy gondolja szivességet tett. Ilyenkor ugyanazt a szekeret tolja utas,sofőr,mindenki. Ha valaki nem képességének megfelelően tol az gáz.Igen,tavaly kaptunk büntetést néhány perces időtúllépés miatt. Aki ért hozzá,az tudja ez dícséret, mert csak pár perces volt a túllépés. Kérdezze meg azokat az irodákat, akik már délben indulnak vissza, hány órás túllépésük lenne ha elkapnák őket. Mi évek óta este indulunk vissza,hogy meglegyen a pihenőidejük a sofőröknek illetve már sok helyre 3 sofőrrel járunk. Érdekes, az utóbbi hetekben több iroda is este indul már vissza,vajon miért? A komoly büntetésről csak annyit, 260 € volt, amikor a maximum 3000 lehetett volna. Itt sajnos nekünk a szerb rendőrség "ügyintézése" adta fel a leckét,ami további problémákat generált. Szóval tegyen mindent a maga helyére! Igen,nincs wc a buszainkon, több helyen leírtuk miért. Nem lehet korrekten üzemeltetni ebben a fuvar szegmensben. Biztos volt olyan is,amikor 5,5 órára állt meg a busz. Biztos oka volt, vagy nem szólt senki,pl.éjszaka ha alszanak nem ébresztjük fel a csapatot,lehet nem volt rá lehetőség, de tudom,hogy nem ÁLTALÁNOS! A korfu Sofoklis tévedés volt,megtévesztett a pozíciója,látja már nincs. Más irodák engedménnyel értékesítenek ha nem megy a bolt, mi nem. Más a koncepciónk,illetve nem megyünk tönkre abban, ha üresen marad kapacitás.Az idén pl.korrigáltuk a kapacitásunkat,de "nyelünk"is! Gondolja át,hogyan lenne jövőre előfoglaló utasunk, ha a buszon egymás mellett ülve kiderülne, aki korán, teljes összeget befizetett rosszabbul járt,mint aki kivárt? Úgy gondolom,a boltban is annyi tejet rendelnek amennyi elfogy és a maradékot kibírják veszteségben.Ha az irodák lista árait hasonlítja, biztosan nem mi vagyunk mindig a drágábbak és nem nagyságrendekkel.A másik az, hogy nem szeretném, ha a mi "nyomorúságunkon" valaki előnyhöz jutna. Itt az idei példa: a média migránsozása miatt fele a görög piac. Mi nem tehetünk erről. Legközelebb ha látja a buszainkat, nyugodtan kérje meg a sofőrt, nézzen bele,próbálja ki. Sose kértük senkitől,hogy mindenáron üzletet kössön velünk -inkorrekt infók,árkedvezmény, stb- csak azokat az utasokat szeretném,akik tudják,hogy megéri velünk üzletet kötni.
Tisztelt Nagy Sándor !
Úgy látszik, még mindig nem érti, mi is a baj a hozzáállásával. Nem kizárólag az utaztatás hagy kivánnivalót maga után, sőt ! Én 4x voltam Önökkel, aztán elvették a kedvem, más irodák után néztem és jól tettem.
Kezdve azzal, hogy pár éve Tolora szerettünk volna menni (még Önökkel), de dec.közepén, ahogy megjelent (interneten) a katalógus, a május végi időpontban az összes szoba előfoglalás alatt volt. Telefoni kérdésünkre zavartan közölték, hogy iskolák foglalták le. Májusban !
Aztán szép lassan, mikor már az előfoglalási kedvezmény nem volt érvényes, felszabadították szinte az összest.
Egyik utunk alkalmával mi szóltunk a sofőröknek, hogy mintha lapos lenne az egyik kerék.
És tényleg, még a Macedón hegyek előtt kereket kellett cserélni. Biztos, hogy ezt az utasnak kell észrevenni ?
Volt, hogy 5 1/2 órán keresztül nem álltak meg.
A WC nélküli buszokra is természetesen van magyarázatuk.
Ha jól emlékszem, tavaly kaptak egy elég rendes büntetést az időtúllépések miatt. Ön szerint csak pár perc volt az egyik esetben. Nos, ha esetleg nem tudná, egyetlen percet sem lehet túllépni.
A korfui Sofoklis apartmanra elég erős kritikát kaptak. Az Ön válasza szerint a rosszlányokból lesz a legjobb feleség, tehát nevelni kell. De biztos, hogy a vendégek pénzén?
Más irodák, ha nem megy a "bót", engedménnyel értékesítik az utazásaikat. Önöknél szinte minden "feláras". Vajon miért ? Amúgy sem olcsóak az útjaik, sőt !
Ami a buszokat illeti: nem vagyunk extra méretűek, sem széltében, sem hosszában, de a Grand buszait éreztük a legkényelmetlenebbnek.
Lehet, hogy már egy csomó észrevételem nem időszerű, de ha nekünk rossz tapasztalatunk van, nem kisérletezünk tovább-. Van másik iroda.
Ugye önnek egy csöpp vaj sincs a füle mögött komoly cég komoly vezetőjeként? És mindent borzasztó etikusan és professzionálisan csinál... Szerintem ne menjünk le sárba birkózni, mert semmi szükség rá. Emeltem kalapom jó dolgaik előtt, és továbbra is visszataszítónak tartom egy tragédia indokolatlan felemlegetését ebben a kontextusban.
Én továbbra is úgy vélem, hogy más dolog saját magunkat "védeni", és más dolog másokra mutogatni. Olyan sosem lesz, hogy mindenki elégedett minden irodával - ha valaki grand, apollon, aeolus, zeus, holidaylines, akármi párti, legyen, ha rossz tapasztalata volt bármelyikkel, legyen, írja meg, ossza meg, az utasok úgyis más utasok véleményére hagyatkoznak, és nem adott irodáéra.
Mielőtt bármit belelátna - sosem utaztam önökkel, és sosem utaztam gyűjtőjáratos irodákkal (pont azért, mert előre tudtam, hogy engem ez zavarna). Sőt, már irodával sem utazom egy ideje. Szóval nem a konkurencia arctalan bértollnoka vagyok - az adott fórumozó hitelessége pedig könnyen szűrhető ám, ha az ember éveken át nyomon követi online tevékenységét.
További sikeres szezont, sok utast, gördülékeny utaztatást!
Tisztelt Pontikos és Rollo! Az, hogy mi a gyomorforgató és etikus az szubjektív. Az én értékrendem szerint nem. Igenis, jó ha Ön is tudja mivel lehet az emberi hibát kiküszöbölni vagy tompítani. Szerintem bűnös az, aki nem tesz meg mindent az emberéletért! Ha van ez a sávelhagyás figyelmeztető - a vezető ülés azon oldalát rezegteti erősen,amerre a busz irányjelzés nélkül ki akar térni - akkor lehet most az a pár ember még élne, mert felébredt volna a sofőr. Ezeket is bele kell tenni a mérleg serpenyőjébe amikor döntünk. Nem muszáj ezt választani,csak tudni kell róla. Ha Önt, a munkáját valaki lehúzná,lehet Ön még arrogánsabb lenne. Bármikor meg fogom védeni cégünk renoméját, ha nem jól ítélnek bennünket, mert a cég a sok kollégámmal együtt én vagyok! Ha valami van, nekem mondják b....meg Sanyi! Szerintem más irodáknak is figyelnie kellene a fórumokat,mert javíthatnák a munkájukat vele,illetve meg kellene magukat védeni magukat ha valami nem igaz. Lehet nem tudják? Komoly cég komoly vezetője szerintem akkor nem ír ide, ha Önöket komolytalannak tartja.Én nem, Önök a mai világban vélemény formálók, a Hellaszt sokan olvassák, így ha valaki felelőtlenül írogat hamar lebukik. Vagy esetleg azért ne írjon komoly cég komoly vezetője mert komolytalan az oldal, mivel Önök is arctalanul írogatnak, minden hitelesség nélkül?