Hát igen! Utaztanak, akcióznak, alászállnak az áraknak, stb, aztán mikor szezon végén ki kell fizetni a lekötött szállásokat, utazást (repülõ, busz, stb) nincs annyi pénz... Tipikus jelenség!
És az, hogy visszafizeti a biztosító a kifizetett összegeket nem igazán boldogító! Mi tudjuk magunkról, mennyire készülünk Görögországaba... Hát belehalnék, ha ilyen dolog miatt nem mehetnék
Az egyik netes oldalon ezzel magyarázták:
"A hírügynökség értesülései szerint a Bella Tours csõdjét az idei gyenge szezon, fõleg a Görögország iránti érdektelenség, illetve az okozta, hogy az iroda nem látta ezt elõre, s jelentõsen túlvállalta magát a szezon eleji helyfoglalásokkal."
Milyen érdektelenség, amikor tavasszal itt fórum arról volt szó, hogy június-júliusra elfogytak a helyek ? És hogy idén a legkeresettebb Nei Pori és Sarti ?
Igaz ezek fõként egyéni és buszos utak. A repülõsökbõl még most is bõven van last minute
Mi pénteken megyünk az Apollonnal Sartiba, ha a Bellánál nem lettek volna akkor olyan flegmák velünk, akkor ott fizettük volna be az utat.
Még a végén meg is köszönhetem nekik a viselkedésüket...
El tudom képzelni, mit érezhetnek szegény utasok...én asztalt, s miegymást borítanék hesonló helyzetben, de sajnos, attól még nem utazhatnék
Minden iroda rengeteg kontingens szerzõdést köt szállodákkal, apartmaniokkal, személyszállító cégekkel (fõleg repcsi, busz) illetve ha nen (csak) saját szervezésû utakat értékesít, hanem más utazásszervezõk útjait értékesíti, akkor velük is. Ezeket a pénzeket akkor is ki kell fizetni, ha nem tudja eladni õket és last minute vagy egébb (általában más irodákon keresztül) módon, legalább az õ felmerülõ költségein el nem passzolja. Itt lehet annyi igazság, hogy betervezett, lefoglalt több területen, több féle kategóriájú szállást (vagy utazást) és elszámította magát. A tervezettnél többen mentek Nei Pori-ba, Paralia-ra, stb, ahova mint tudjuk nem a magas árszínvonalu utazásokat szervezik. Így maradtak olyan területek, ahova tényleg nem mentek és akkor igaz, hogy kevesen utaztak, de csak ODA!
A másik, hogy nagyon sok iroda szeme elõtt csak az lebeg az szezonban és fõleg elötte, hogy minél több utat eladjon (itt jön az is, hogy akár olyan módon is, hogy nem megfelelõ, vagy beigért minõségû szolgáltatást adnak) és minél nyomottabb árakon (elhalászni a többi elõl) aztán arra elfelejtenek figyelni, hogy a már elõbb említett kontingensek nagy részét csak utólag, a szezon végén kell kifizetni...
Még lehet a pakliba a "lelépünk a pénzzel" dolog, de ez már más kategória.
Csak azt nem értem, hogy a Bella nem egy kezdõ irda volt, akkor hogy tervezhette így félre magát!!!
Ez sántít, fõleg, hogy az idei évben tényleg nagyon sokan utaztak Görögországba!
Minden esetre legrosszabbul a szegény utasok járnak most is...
Nagyon sajnálom õket!
Annak idején a Jorgos Travel is azért bukott meg, mert túl sok helyet kötött le és nem tudta eladni az utakat. Nem véletlen, hogy a névadó Jorgos Nanakos részesedése alig 3% volt a csõd idején már csak az irodában. Nem értett egyett a magyar társtulajdonossal, így inkább kiszállt és megalakította a kizárólag saját tulajdonú irodáját a Dias Zeust.
Ez is szakma, nem hiába tanítják fõiskolán 4 évig
Emellet nem árt egy kis pénzügyi érzék, ha már belebág valaki.
Tény, hogy egy utazásszervezõnek több haszna van, mint az utazásközvetítõnek, de ha bukik, nagyobbat is bukik.
A Jorgos-nál meg inkább a kedves üzlettárs nyúlta le a pénzt, szerintem
[quote="BRobert"]Az egyik netes oldalon ezzel magyarázták:
"A hírügynökség értesülései szerint a Bella Tours csõdjét az idei gyenge szezon, fõleg a Görögország iránti érdektelenség, illetve az okozta, hogy az iroda nem látta ezt elõre, s jelentõsen túlvállalta magát a szezon eleji helyfoglalásokkal."
Jogos és jó a kérdés Juhi!
Hisz a nyár elején azt mutatták a számok, hogy Magyaroszágról Görögországaba utaznak a legtöbben...
Ami még egy pici alapja lehet a fenti magyarázatnak az, amit én is írtam az elõbb. Több ülést foglaltak repülõn, bízván, hogy többen választják illetve kötöttek kontingenseket olyan "nem felkapott" helyeken, ahova tényleg nem nagyon utaztunk mi, magyarok,.
De ez nem menti fel õket a felelõsség alól!
Elég nagy gond a szolgáltatás értékesítésénél a kiszámíthatatlanság és "megfoghatatlanság". Ez a turizmusban még szûkebb keresztmetszet és itt még jobban oda kellene figyelni ezekre a dolgokra, mielõtt egy új szezont elkezdenek "elõkészíteni"...
Ez nem egy hûtõgép, vagy cipõ, amit kinézek, ki/felpróbálom és el tudom dönteni, kell-e vagy nem! De még nem is egy vacsora egy étteremben, amit ha "elszúrnak" kicseréltetem másra!
Igen, tényleg szeptember a rizikós idõszak, mert addíg tudják azért fizetni a foglalásokból a repülõt, szállást, stb., de szeptemberben már sokkal kevesebben utaznak és ilyenkor derül ki, hogy rosszul kalkuláltak és elfogyott a pénz. Az irodáknak az üresen maradt szállásokat és lefoglalt repülõhelyeket is ki kell fizetni, valamint a buszon is kellõ számú utasnak kell lennie ahhoz, hogy nyereséges legyen. Ilyenkor már nincs annyi bevétel, így fizetésképtelenné válnak.
Pontosan! Ráadásul szezon közben az utazásszervezõk nem igazán fizetnek a szállásadóknak (ezt személyesen mesélték) csak valami minimális összeget és a szezon végén van a végelszámolás, ami igencsak nagyobb összeg, mint amit menet közben fizetgetnek...
Csak azt nem értem, hogy egy nem kezdõ iroda ezzel miért nincs tisztában!