#1898682012-07-02 21:00:00 Válasz a #189178. hsz-ra
Hali!
Pár éve Toyota Hiace-al voltunk. Személyautó díja van, de a szerbek megvezettek... Nem emlékszem, hogy hol, de valahol megtaláltam, hogy személyautónak számít, ne hagyd magad, mert nagyon durva a különbség. Az első kerék közepétől mérik az autó magasságát. A szerb autópálya honlapján volt egy rajz róla. Most próbáltam neked megtalálni, de hátha te szerencsésebb leszel.
#1899972012-07-04 10:48:01 Válasz a #189995. hsz-ra
Nem!
Mi céges autóval jöttünk át tegnap és senki meg sem nézte a kocsi papírjait.
Legyen nálad azért egy 3 nyelvű meghatalmazás, hogy Te vagy az üzembe tartó, nehogy az legyen, hogy lopott az autó.
#1900092012-07-04 11:28:47 Válasz a #189997. hsz-ra
Na de ha olyan papírt csinálok, hogy én vagyok az üzemben tartó azt elvileg az okmányirodában is át kell vezettetni.. csupán egy papír elég lenne?.. három nyelven?(gondolom román, szerb, görög vagy angol) ...jaj..
#1900342012-07-04 13:37:28 Válasz a #189995. hsz-ra
Szerintem meg gondot jelenthet!
Ha elkérik a forgalmit, akkor tutira fog is!
Létezik egy papírboltokból pár forintért beszerezhető nyomtatvány, ami magyarul, angolul, németül és franciául tartalmazza a szöveget és csak az adatokat kell beírni, aláírni a tulajdonosnak, a meghatalmazottnak és két tanúnak.
Ezt használjuk a céges autók használatához bel- és külföldön évek óta.
#1900402012-07-04 14:11:46 Válasz a #190034. hsz-ra
Ez már mindjárt jobba hangzik, köszönöm! Remélem a nem EU-s országokban is elfogadják, mert ilyen szempontból a Makedónok a legmacerásabbak, sehol máshol nem kérik el a zöldkártyát és forgalmit csak náluk..és kellemetlen lenne a Makedón határon emiatt vesztegelni netán visszafordulni...brr..
#1900622012-07-04 15:06:05 Válasz a #190040. hsz-ra
Évek óta ilyet használok, sose volt vele gond se a szerbekkel, sem pedig a macedónokkal. A legtöbbször céges autóval mentem, de voltam már magánszemélytől kölcsönzött kisbusszal is.
Az odautat -1250 km- 17, míg a visszautat 16 óra alatt tettük meg, kétóránként 10-15 perces pihenőkkel és a sebességhatárok betartásával (a véger mindkettőnek elég fárasztó volt). A határok mindenhol jól járhatók voltak, csak a macedón és görög belépő oldalon kellett várnunk kb. fél órát.
Belgrádot odafelé (hajnali 4-kor) az elkerülőn keresztül tudtuk le, míg visszafelé (délután 5-kor) keresztülhajtottunk rajta. Túl nagy időbeli különbségről nem tudok beszámolni a két útvonallal kapcsolatban.
Tankolni Macedóniában tankoltunk egyszer-egyszer, a kártyát simán elfogadták.
Elég sok útfelújítás van mind Szerbiában, mind pedig Macedóniában, ez pedig sebességkorlátozással jár, bár munkásokat nem igazán láttunk, akik dolgoztak volna.
Ha bárkinek kérdése van, vagy valami fontos még eszembe jut, írok.