Szia Albatrosz!
A nyitvatartási idõhöz hozzászólva, vigyázni kell mert a muzeumok sem mindig vannak egész nap nyitva. Igy jártunk Thebaban, mert du.1/2 3 kor bezárt igy nem tudtunk bemenni, és ha jól emlékszem még Pellában is, ott meg du. 2 óra körül nyitott ki a muzeum, igy csak a romkertet láttuk.
Üdv.Foxi
Szia Albatrosz!
Szerintem egyáltalán nem baj, hogy megosztod velünk az információidat. Elvégre azért van a Fórum, hogy segítsünk egymásnak. Ott élve, sok olyan dolgot tapasztalhatsz, amit mi túristák nem igen, de fontos lehet valakinek. Én személyszerint örülök neki, hogy nem csak segítségért fordultál ide, hanem veszed magadnak a fáradságot, és írsz a tapasztalataidról. Köszönöm!
Üdv.:
Csatlakozom Valcsikához. Én is örülük, hogy a görögök között élve megosztod velünk a tapasztalataidat.
Te, ott a hétköznapokban jobban átlátod a dolgokat.
Várom a további írásaidat is, természetesen amennyire az idõd engedi.
Köszönöm Neked.
Koszi a biztatast. Akkor jon a tapasztalatok kovetkezo fejezete, ami a gorog vezetesi szokasokrol szol.
Meglehetosen orult modon vezetnek (pl. motoroznak a jardan, es magasrol hm… szoval tesznek a gyalogosokra), igaz, megnyugtato, hogy ellentetben a a horvatokkal, itt nem a "jobbra szikla, balra tenger"-szituacio van. Megfigyeltem, hogy a zöld lampara csak akkor indulnak el, ha a mogottuk levo mar rajuk dudalt, tovabba a gyalogos teljesen alsobbrendu (ha nem indulsz el idoben a zebran, akkor az autók mennek keresztbe, akkor is, ha nekik piros). A parkolási szokasaik pedig egesz megdobbentok: az utcasarok és a jarda legalabb annyira nem jelent problemat, mint az, hogy befalaznak egy masik autot. Mindezt mar nagyon sok helyen lattam, tehat azt hiszem, van alapja az altalanositasnak. A benzinkutak kb. olyanok, mint Parizsban, vagyis a jarda melle all az auto, es ott kap enni. A gyalogos meg befogja az orrat, es atlepi a csoveket.
Magyar embernek talan fura elsore, de en mar egeszen hozzaszoktam, hogy mikor lelepek a jardarol, meg a zebran is oldalazva kell mennem a kocsik kozott, tovabba ha nekem zold a lampa, akkor is korulnezek, hogy nem jon-e egy orult gorog.
Nehany szo a gorog utbaigazitasrol, mert az rogton erkezes utan belopta magat a szivembe. A repteren megkerdeztem vkt, hogyan jutok el az allomashoz, mire elkezdett nevetni, hogy az messze van. Mondtam, nem gyalog gondoltam, csak mondja mar meg, mire szallhatnek fel... Erre eliranyitott egy menetrendszerinti buszhoz. A buszra semmi nincs kiirva, ami a megallokat illeti, a tobbseg pedig nem beszelt angolul (vagy ugyanolyan tudatlan turista volt, mint en). Mikor mar gyanusan kozeledett a palyaudvar, megkerdeztem egy sracot, hogy hol kell leszallnom pontosan. Vigyorgott, mint az elozo no, mondvan, hogy, o, az kozel van... Mondtam, hogy oke, tudom, de hol... Erre o: az utolsoelotti megallo. Khm. Mondtam, hogy az nem lesz kiirva, hogy mar csak egy van hatra. Erre mondta, h majd latni fogom. Szerencsere tenyleg lattam. (NB. egy 24 es egy 10 kilos borondot vonszoltam, ezert +/- 1 megallonak sem orultem volna.) Termeszetesen mar a happy end (=szallas megtalalasa) elott is jot nevettem a gorogok szorakozottsagan, hogy bar segitokeszek, de sokszor olyan valaszokat tudnak adni, amivel cseppet sem jut elobbre az ember.
Nagyon tetszett az írásod a közlekedésrõl. Én is hasonlókat hallottam.
Amit pedig láttam, hogy a Stop táblával se sokat foglalkoznak, éppen lassítanak, amikor meglátják. Talán azért van náluk ez a tábla kirakva, mert hát mégis csak Europába vagyunk, és illik, hogy legyen.
Ami érdekes, hogy én amig kint voltam balesetet nem láttam, persze lehet, hogy azért mert éppen nem ott volt.
Jó lenne ha még tudnál, más érdekességet, tapasztalatodat leírni
Balesetet én sem láttam, pedig a szárazföldön elég durva a közlekedés, fõleg Athén és Szaloniki környékén. Talán a szigeteken kicsit nyugisabb.
Itt az emberek nem tartják be a közlekedési szabályokat, annak az autónak van elsõbbsége amelyiknek elõbbre van az orra. Kétsávos úton négy autó megy egymás mellett, ráfekszenek a dudára.
Én szeretek dunamikusan vezetni, úgyhogy nem volt gond a közlekedés.
Szalonikiben is van sebesség korlátozás, de ez senkit sem érdekel, éppugy mint másutt sem. Õrült tempóban mennek és az embernek követni kell a gyorsaságot. Mi nagyon sokat autóztunk ott is de én sohasem éreztem magam veszélyben, dacára annak, hogy fõképp a hegyekben nagyon keskeny utak vannak és ott is tempósan vezetnek. Én sem láttam sehol balesetet. Ez érdekes, mert idehaza nem mulik el nap baleset nélkül, ráadásul itthon tetü lassu a közlekedés hozzájuk képest.
Nekünk tetszett a stilusuk.
Sziasztok foxi
En sem lattam balesetet, es remelem, nem is fogok. (Igaz, a tobbi koleszos mar beszomolt tobb motoros balesetrol is.)
Meg valami: tok vicces, hogy ha van ket parhuzamos, akar 3 savos utca par haztombnyire egymastol, akkor inkabb csinalnak ket egyiranyut, minthogy osszeeresszek az ellenkezo iranyba kozlekedoket.
Szia Albatrosz !
Napok óta várom az ujabb információidat, tapasztalataidat. Bízom benne, hogy csak az elfoglaltságaid miatt nem jelentkeztél az elmúlt napokban és nem sokára újabb élményeidet osztod meg velünk.
A koliban vannak görög diákok is, vagy csak külföldiek?
Régebben téma volt a nõk helyzete Görögországban. Most került a kezembe egy cikk, amiben errõl is szó volt. Nos ott az áll, hogy a görög lányok, asszonyok nagyon önállóak, sokuknak önálló vállalkozása van.
A lányok késõn mennek férjhez, mert ugye jól körül kell nézni. Ekkorra lakással, kocsival rendelkeznek általában, amit a szülõk vesznek. Hozomány?
A szerencséseknek állami munkahelyük van, itt korábban kezdõdik a munkaidõ, de hamarabb is van vége.
A görög nõkre jellemzõ, hogy a lakás rendjére nagyon ügyelnek és igen jól fõznek, amit otthon tanulnak.
Nos ezt én olvastam, Albatrosz talán tud személyes tapasztalatokat is szerezni.